موثرترین قرصها و داروها برای درمان عفونت قارچی واژن

موثرترین قرصها و داروها برای درمان عفونت قارچی واژن

خارش، سوزش، التهاب و ترشحات زیاد و بدبوی واژن می توانند از علائم عفونت واژن باشند. آمارها نشان می دهند که حدود ۷۵ درصد از زنان در طول عمر خود عفونت های واژینالی را تجربه می کنند.
این نوع عفونتها با درمانهای دارویی برطرف می شوند. در این مقاله شما می توانید با بهترین قرص برای عفونت واژن آشنا شوید. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چه ترشحات واژینالی طبیعی هستند؟

ترشحات واژن ممکن است طبیعی یا غیرطبیعی باشند. برای فهمیدن تفاوت این نوع ترشحات می توانید ویدئوی زیر را از دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان ببینید:

موثرترین روشهای درمان دارویی عفونت واژن قارچی

مدت زمان مصرف و نوع دارویی که برایتان تجویز می شود بستگی به شرایط عفونت شما دارد، بنابراین مهم است که این داروها را زیر نظر پزشک مصرف کنید. برخی از بهترین داروها برای عفونت واژن قارچی که پزشکان تجویز می کنند، عبارتند از:

نام دارو نحوه مصرف خطرات مدت مصرف موارد مصرف
اسید بوریک کپسول واژینالی مصرف خوراکی آن کشنده است (منبع: مایو کلینیک) هر ۱۲ ساعت برای ۷ تا ۱۴ روز فقط برای درمان قارچ کاندیدا
فلوکونازول (دیفلوکان) داروی خوراکی در بارداری مجاز نیست تک دوز (در صورت عفونت شدید در دو دوز با فاصله سه روز) عفونت مقاوم به داروهای ضد قارچ
 

ایبرکسافونگرپ (Brexafemme)

داروی خوراکی در بارداری مجاز نیست دو بار در روز به مدت ۱ روز درمان کاندیدیازیس ولوواژینال
ترکونازول (ترازول) کرم ۳ تا ۷ روزه درمان عفونت مخمری
بوتوکونازول (Gynazole-1)

 

کرم ۳ تا ۷ روزه درمان عفونت مخمری
کلوتریمازول کرم، قرص یا شیاف واژینال یک هفته

دو تا ۳ بار در روز

بهترین پماد برای سوزش و خارش واژن
میکونازول قرص یا شیاف واژینال یک هفته

دو تا ۳ بار در روز

درمان عفونت قارچی
تیوکونازول (واژیستات-۱)

 

کرم یک هفته

دو تا ۳ بار در روز

درمان عفونت قارچی
آزیترومایسین

 

کپسول خوراکی در بارداری مجاز نیست روزانه ۲ یا ۴ قرص همزمان برای یک تا دو هفته بهترین قرص برای عفونت کلامیدیا

به گفته برخی منابع گاهی ممکن است در کنار درمان عفونت مخمری، همراه این داروها برای چند روز، مصرف یک کرم استروئیدی جهت کاهش التهاب، قرمزی و درد شدید واژن برای بیمار تجویز شود.

برای درمان انواع عفونت واژن شما هم می توانید از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

درمان قطعی عفونت های مکرر

اگر با مصرف دارو، ظرف ۲ ماه عفونت شما برگشت، باید به پزشک مراجعه کنید تا درمان دیگری را برایتان تجویز کند. اگر عفونت مقاوم به داروهای ضد قارچ دارید، در ویدئوی زیر دکتر فرخی پور به روش درمان عفونتهای قارچی مقاوم به درمان پرداخته اند:

سوالات رایج

درباره درمان عفونت واژن با دارو معمولا سوالات زیر از دکتر فرخی پور پرسیده می شود:

برای درمان عفونت واژن آیا قرص بهتر است یا درمانهای واژینالی؟

بستگی به شدت و مدت عفونت شما دارد. مثلا درمانهای واژینالی کوتاه مدت ۳ تا ۷ روزه ابتدا تجویز می شوند. در صورت عدم درمان، روزانه تا ۲ هفته باید یک داروی ضد قارچ را به مدت ۲ هفته و سپس یک بار در هفته به مدت شش ماه مصرف کنید. یا اینکه دو یا سه روز داروهای خوراکی چند دوزی مصرف نمایید.

از کجا بدانیم علائم عفونت واژن شدید است؟

اگر سوزش، خارش درد، التهاب یا تورم شدید در واژن و ناحیه اطراف آن دارید، ترشحات خیلی بدبویی دارید؛ دردهای مقاربتی یا خونریزی خفیف واژن یا لکه‌بینی را تجربه می کنید، عفونت شما شدید است.

بهترین دارو برای عفونت واژن در بارداری چیست؟

برای درمان عفونت واژن در دوران بارداری فقط مجاز به استفاده از کرم و شیاف‌های واژینال حاوی میکونازول (miconazole)، ترکونازول (terconazole) یا کلوتریمازول (clotrimazole) هستید و باید از داروهای خوراکی بپرهیزید.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *