آشنایی با جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی|پلاسماتراپی

پلاسماتراپی زگیل تناسلی

زگیل ضایعاتی است که روی پوست نواحی مرطوب بدن مثل رحم، مقعد، داخل پلک چشم، مخاط دهان و بینی، مخاط گلو، آلت مردان ایجاد می شود. برخی از این زگیل ها بسیار خطرناک هستند. به همین دلیل باید به محض مشاهده زگیل باید آن را درمان کنید. در این مقاله با جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی آشنا خواهید شد. برای دسترسی سریع به مطالب از فهرست زیر نیز می توانید استفاده کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که هم در زنان و هم در مردان ایجاد می شود. عامل این بیماری ویروسی به نام پاپیلومای انسانی یا HPV است. برخی از تیپ های ویروس HPV خطرناک و برخی نیز بی خطر هستند.

انواع  زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی را می توان به دو دسته ی زگیل های پوستی و زگیل های تناسلی تقسیم بندی کرد. زگیل پوستی هیچ خطری ندارد و روی قسمت های مختلف پوست ظاهر می شوند. زگیل تناسلی نیز به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • ویروس کم خطر:  این نوع زگیل تناسلی باعث ایجاد سرطان نمی شود.
  • ویروس پر خطر: تیپ های این نوع ویروس باعث سرطان در ناحیه تناسلی و یا در دهان و گلو می شود.

تیپ های زگیل تناسلی روی اندام های جنسی زنان و مردان، همچنین در دهان، نای، نایچه و مقعد تاول هایی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: آیا زگیل تناسلی کشنده است؟

علائم زگیل تناسلی در واژن

معمولا زگیل تناسلی علائمی ندارد. حتی تا ۲ سال هم ممکن است طول بکشد تا فرد متوجه شود آلوده شده است. زمانی که برجستگی های گل کلم مانند و یا تاول هایی به رنگ پوست روی پوست واژن یا مقعد ایجاد می شود، علائم زگیل تناسلی در واژن نیز ظاهر می شوند. در چنین وضعیتی فرد بیمار این علائم را تجربه می کند:

  • خارش واژن
  • خونریزی موقع نزدیکی
  • التهاب و سوزش ناحیه تناسلی

علائم زگیل تناسلی در واژن

علائم زگیل تناسلی داخل واژن، سرویکس رحم، بین مقعد و واژن و یا در مقعد بروز می کنند. همچنین در ناحیه دهان، گلو و نای نیز زگیل ایجاد شده و علائمی را بروز می دهد.

راه انتقال زگیل تناسلی

علت ایجاد زگیل تناسلی تماس با فرد آلوده است. برای انتقال زگیل تناسلی فقط کافی است پوست در معرض آلت تناسلی آلوده قرار بگیرد. رابطه جنسی از هر نوعی که باشد (واژینالی، مقعدی و دهانی) راه انتقال زگیل تناسلی است. همچنین استفاده از لباس زیر فرد آلوده یا اصلاح با تیغ آلوده از راه های انتقال زگیل تناسلی است. به علاوه اگر زگیل تناسلی در دهان فرد وجود داشته باشد این بیماری به راحتی منتقل می شود.

راه های غیر ممکن برای انتقال زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی به روش های زیر نمی توانند به فرد سالم منتقل شده و او را بیمار کنند. در واقع احتمال آلودگی به این ویروس با روش های زیر صفر درصد است:

  • دست دادن
  • استفاده از حمام یا دستشویی مشترک با فرد آلوده
  • شنا در استخر
  • استفاده از لیوان شخص آلوده

به هر حال بهتر است بهداشت را رعایت کنید و از لوازم شخصی دیگران استفاده نکنید.

با مشاهده علائم زگیل تناسلی، برای تشخیص نوع ویروس و درمان زگیل تناسلی با پلاسما پیشنهاد می‌کنیم از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

عوارض زگیل تناسلی برای زنان

اگر زگیل های تناسلی را درمان نکنید، به خصوص تیپ های پر خطر آن می توانند عوارض جدی برای شما ایجاد کنند. عوارض زگیل تناسلی زنان عبارت است از:

زگیل تناسلی که بزرگ باشد برای ادرار می تواند مشکل ایجاد کند. همچنین زگیلهای تناسلی می توانند طی زایمان خونریزی کنند و یا توانایی گشاد شدن واژن موقع زایمان را کاهش دهند.

عوارض زگیل تناسلی برای زنان

عوارض زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی موقع زایمان طبیعی می تواند به نوزاد منتقل شود. از عوارض زگیل تناسلی در بارداری، ایجاد زگیل در حنجره و نای نوزاد است که مشکلات تنفسی برای نوزاد ایجاد می کند. به همین دلیل اغلب زایمان سزارین به این مادران توصیه می شود.

عوارض زگیل تناسلی در دهان

زگیل تناسلی در دهان علت اصلی سرطان حلق و گلو است. رابطه جنسی دهانی از راه های انتقال ویروس HPV  است.  البته سرطان اتفاق نمی افتد. طی دو سال خود بخود عفونت این ویروس در ناحیه دهان از بین می رود.

روشهای پیشگیری از زگیل تناسلی

تنها راه پیشگیری از زگیل تناسلی استفاده از واکسن گارداسیل است. این واکسن برای پیشگیری در خانم ها از سنین ۹ تا ۴۵ سالگی تزریق می شود. همچنین:

  • داشتن رابطه جنسی حفاظت شده
  • نداشتن شریک جنسی متعدد
  • نداشتن رابطه جنسی دهانی و مقعدی

وسایل شخصی دیگران را استفاده نکنید. گاهی اگر بزاق دهان الوده به ویروس باشد، ویروس می تواند از طریق آب و غذای فرد آلوده به دیگران سرایت کند.

تشخیص زگیل تناسلی در زنان

پزشک متخصص زنان برای تشخیص زگیل تناسلی از آزمایش پاپ اسمیر یا کولپوسکوپی استفاده می کند. همچنین برای تشخیص تیپ زگیل تناسلی آزمایش HPV DNA typing برای بیمار تجویز می شود.

راه درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در زنان قابل درمان است. روشهای برداشتن زگیل تناسلی در زنان برای جلوگیری از عوارض آن عبارتند از:

درمان زگیل تناسلی با دارو درمانی: برای درمان زگیل تناسلی خفیف به کار می رود. در این درمان از کرم ها و محلول های شیمیایی استفاده می شود و احتمال عود بیماری با این درمان بالاست.

درمان زگیل تناسلی با انجماد: در این روش از سرما برای فریز کردن یا انجماد زگیل استفاده می شود. احتمال عود بیماری با این روش بسیار بالا است.

درمان زگیل تناسلی با جراحی: زگیل های بسیار بزرگ را به روش جراحی بر می دارند. برای این کار از بی حسی موضعی استفاده می شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر درمانی: اگر با روش های بالا زگیل تناسلی قابل درمان نباشد از لیزر برای درمان استفاده می شود. درمان با لیزر درمان قطعی زگیل تناسلی است. اما این روش علاوه بر پر هزینه بودن با مشکلات دیگری مثل  تولید بخارات سمی همراه است.

پلاسماتراپی زگیل تناسلی: این روش جدیدترین راه درمان زگیل تناسلی است که در ادامه با آن به طور کامل آشنا می شوید.

در صورت بارداری باید به پزشک خود اعلام کنید تا درمانی را برای شما در نظر بگیرد که به جنین شما آسیبی نرسد.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی با قرص AHCC

راههای درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما جدیدترین درمان زگیل تناسلی زنان است. برای پلاسماتراپی نوک دستگاه پلاسماجت در ۲ میلی متری پوست نگه داشته می شود تا امواج پلاسما زگیلها را از بین ببرند. پلاسما تراپی راه درمان قطعی زگیل تناسلی است و احتمال عود زگیل با این روش درمان کم است.

مزایای درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما جت یک راه درمان سریع و ارزان برای خلاص شدن از زگیل تناسلی است. سایر مزایای پلاسما تراپی زگیل تناسلی عبارت است از:

  • بدون بخیه و برش
  • بدون عوارض جانبی
  • درمان با ریسک پایین
  • باعث ضدعفونی و استریل شدن محل تحت درمان
  • بدون جای اسکار و زخم
  • روش خوب و ارزان برای درمان زگیل تناسلی
  • درمان قطعی با احتمال عود بسیار پایین

همچنین درمان زگیل تناسلی با پلاسما بدون ایجاد دود و بخارات سمی است. این یک مزیت مهم در درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی است.

برای درمان زگیل تناسلی پلاسما تراپی بهتر است یا لیزر؟

با مقایسه روشهای درمان زگیل تناسلی در زنان، در لیزر درمانی، موقع برداشتن زگیل تناسلی دود ایجاد می شود که نامطبوع و آزاردهنده است. به علاوه بخاراتی که در اثر لیزر ایجاد شده است، حاوی ویروس پاپیلومای انسانی هستند. به همین دلیل دود می تواند پوست مناطق مجاور زگیل را هم به ویروس آلوده کند.

کاربرد پلاسماتراپی برای درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما جت می تواند زگیل های روی پوست را از بین ببرد. همچنین زائده های زگیل در مجرای واژن یا کانال واژن نیز از این طریق قابل درمان است.

کاربرد پلاسماتراپی در درمان زگیل تناسلی

شما نیز برای درمان زگیل تناسلی با پلاسما تراپی می توانید از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سایر کاربردهای پلاسماتراپی

پلاسما تراپی نه تنها جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی است بلکه برای درمان موارد زیر نیز به کار می رود:

پلاسماتراپی واژن نیز از دیگر کاربردهای پلاسما تراپی است.

نقاهت برای درمان زگیل تناسلی با پلاسما

دوره نقاهت بعد از پلاسماتراپی زگیل تناسلی کوتاه است. شما همان روز می توانید به فعالیت های عادی خود برگردید. تورم و پوسته پوسته شدن ناحیه چند روز بعد از پلاسماتراپی از بین می روند.

در صورتی که سوال دیگری در مورد جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی دارید، از بخش نظرات زیر همین مقاله آنرا ارسال کنید.

۳.۵/۵ - (۸ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *