علت بزرگ شدن و بیرون زدگی لابیا مینور چیست؟

علت بیرون زدگی لابیا مینور

یکی از عمل های زیبایی رایج زنانه، عمل زیبایی واژن است که روی لابیاهای بزرگ یا نامتقارن انجام می شود. خانم هایی که این جراحی را انجام می دهند، به علت نارضایتی از ظاهر واژن خود به ما مراجعه کرده و می خواهند فرم واژن را زیبا و روابط جنسی شان را بهبود دهند.
در حقیقت، بزرگی لابیا مینور (هیپرتروفی لابیا) هم در زنان متاهل و هم در دختران نوجوان و باکره دیده می شود. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت بیرون زدگی لابیامینور و بزرگی آن چیست. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

اندازه طبیعی لابیا مینور چقدر است؟

لابیاهای ماژور و مینور هم مثل هر عضو دیگری از بدن، در افراد مختلف ظاهر متفاوتی دارند و نباید فرم واژن خود را با دیگران مقایسه کنید. به گفته دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زیبایی زنان، اندازه طبیعی لابیا مینور هیچ استاندارد خاصی ندارد و همیشه یکی از لابیاها چند میلی متر بزرگتر از دیگری است.

بانوانی که لابیا مینور بزرگ دارند، موقع پوشیدن لباس های تنگ یا انجام ورزشهایی مثل دوچرخه سواری یا اسب سواری دچار درد و سوزش لابیاها می شوند. در این افراد لابیاها بزرگتر از اندازه نرمال است و هیپرتروفی لابیا دارند. اما در غیر این صورت لابیای شما به هر اندازه ای که باشد، سایز نرمال دارد.

منظور از بیرون زدگی لابیا مینور چیست؟

بیرون زدگی لابیا مینور به این معنی است که موقع ایستادن، لابیاهای مینور آویزان و پیدا هستند و لابیاهای ماژور نمی توانند آنها را بپوشانند. این خانمها به علت بیرون زدگی لابیامینور با عوارض زیر مواجه اند:

  • درد و سوزش واژن موقع پوشیدن لباس تنگ
  • درد واژن موقع نزدیکی
  • برجسته بودن لابیاها در زیر لباس چسبان که باعث احساس خجالت خانم ها می شود
  • کاهش اعتماد بنفس در رابطه جنسی
  • ابتلای مکرر به عفونت واژن یا مجاری ادراری بخاطر تمیز نشدن لابیاها
  • انحراف مسیر ادرار بدلیل بزرگی لابیا درونی واژن

همچنین بیرون زدگی لابیاهای داخلی و هیپرتروفی آنها باعث می شود، دختران نوجوان نگران آینده خود باشند و تصور کنند که بزرگی لابیا مینور می تواند باعث بروز مشکلاتی در ازدواج شان شود.

برای رفع بزرگی لابیا مینور شما هم می توانید عمل لابیاپلاستی را نزد خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در شمال تهران انجام دهید. ایشان با سالها تجربه در زمینه انجام عملهای زیبایی شما را در داشتن واژنی زیبا یاری می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لابیاپلاستی و رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

عمل لابیاپلاستی

۷ علت بزرگی لابیا مینور در زنان و دختران باکره

به گفته خانم دکتر فرخی پور، علت بیرون زدگی لابیامینور یکی از موارد زیر است:

تغییرات هورمونی بلوغ: هورمون های بلوغ مهمترین علت رشد سریع لابیاها در دوران نوجوانی هستند. ممکن است در بعضی از دختران نوجوان این هورمونها باعث رشد بیش از حد لابیاها شوند.

دلایل ارثی: در بعضی از خانم ها علت بزرگ شدن لابیاها دلایل ارثی است. این افراد از زمان تولدشان لابیا مینور بزرگ دارند.

بارداری: هورمون های بارداری هم باعث بزرگی موقت لابیاها می شوند. بعد از زایمان و عادی شدن هورمونهای زنانه دوباره لابیاهایتان به اندازه قبل از بارداری برمیگردد.

بالا رفتن سن: افزایش سن در زنان یکی از دلایل افتادگی و بزرگ شدن لابیاها است. البته با رسیدن به یائسگی و کاهش استروژن، لابیاها خودبخود کوچک می شوند.

زایمان های متعدد: زنانی که تعداد بارداری های آنها بیش از سه بارداری است، احتمال بزرگ شدن سایز لابیاهایشان زیاد است. این بزرگی لابیاها مثل دوران بارداری نیست و بعد از زایمان خودبخود کوچک نمی شود.

اختلالات هورمونی: مهمترین علت بزرگ شدن لابیاها بعد از بلوغ، بیماری هایی هستند که باعث اختلالات هورمونی و افزایش سطح استروژن می شوند. این اختلالات، رشد لابیاها را تحت تاثیر قرار داده و باعث بزرگی لابیا مینور شوند.

کاهش وزن شدید: خانم هایی که بخاطر رژیم لاغری یا بعضی از بیماریها وزن زیادی را بطور ناگهانی از دست می دهند، دچار بیرون زدگی لابیا مینور، شلی و آویزان شدن آنها می شوند.

دلایل بالا همچنین می توانند علت نامتقارن بودن لبه های واژن در دختران مجرد و زنان باشند.

بزرگی لابیا مینور چطور درمان می شود؟

زنانی که دچار هیپرتروفی لابیا هستند، به کمک عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی می توانیم قسمتهای اضافی لابیاهایشان را برداریم و سایز لابیاها را کوچکتر یا متقارن کنیم. اگر مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را به درستی انجام دهید، این جراحی هیچ عارضه ای برایتان ندارد.

عمل زیبایی واژن برای دختران باکره هم می توانیم انجام دهیم. چون این جراحی روی واژن (دور دهانه ورودی واژن) انجام می شود و کاری به پرده بکارت ندارد. اما دختر خانم ها باید بالای ۱۸ سال باشند تا بتوانند این جراحی را انجام دهند. چون تا قبل از ۱۸ سالگی، رشد لابیاها هنوز ادامه دارد و باید صبر کنید بلوغ تان کامل شود.

درمان بزرگی لابیا مینور

برای انجام عمل لابیاپلاستی در تهران شما هم می توانید از سالها تجربه و مهارت خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره هیپرتروفی لابیا درونی

خانم هایی که با مشکل لابیا مینور بزرگ مواجه هستند، اغلب در جلسات معاینه از متخصص زنان درباره علت نامتقارن بودن لبه های واژن و بزرگی لابیا مینورها سوالات زیر را می پرسند:

چطور بفهمم لابیامینورم بزرگه؟

اگر موقع پوشیدن شلوار جین یا شورت چسبان احساس درد و سوزش دارید، یا متوجه بیرون زدگی لابیا مینور و آویزان بودن آن موقع ایستادن شده اید، لابیا مینورتان بزرگ است.

علت سیاه شدن لابیا مینور در دختران نوجوان چیست؟

تیرگی لابیا مینور بخشی از فرآیند بلوغ است که در اثر تغییرات هورمونی بلوغ ایجاد می شود. همه دختران در زمان بلوغ شان با تغییر رنگ لابیاها از صورتی به رنگ قرمز، قهوه ای یا سیاه مواجه می شوند.

لابیاهام بزرگه، چکار کنم؟

اگر بالای ۱۸ سال دارید و تبخال یا زگیل تناسلی فعال ندارید، می توانید با عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی، اندازه لابیاهایتان را کوچکتر کنید.

خودارضایی باعث بزرگ شدن لابیا مینور می شود؟

خیر. این علت هیپرتروفی لابیا یا بیرون زدگی آن نیست. تنها دلایل بزرگ شدن لابیا مینورها همان هایی هستند که در مقاله گفتیم.

اگر شما هم سوالی درباره علت بیرون زدگی لابیامینور یا علت بزرگ شدن لابیا مینور دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را با ما در میان بگذارید.

۳.۸/۵ - (۹ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *