مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت بعد از عمل لابیاپلاستی

معمولا دوره نقاهت و مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر کوتاهتر و کمتر از جراحی لابیاپلاستی است. بهر حال به هر روشی که عمل لابیاپلاستی را انجام داده اید، بعد از این عمل زیبایی زنانه باید برخی مراقبتها را انجام دهید تا دچار عوارض لابیاپلاستی نشوید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بعد از عمل زیبایی واژن، چه مراقبتهایی را لازم است، انجام دهید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن

به گفته خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زیبایی زنان، برای اینکه از مزایای عمل لابیاپلاستی برخوردار شوید، بعد از عمل لابیاها، به مدت ۴ تا ۶ هفته و بهبودی کامل واژنتان باید مراقبتهای زیر را انجام دهید:

عوارض بیهوشی

اگر لابیاپلاستی به روش جراحی و با بیهوشی در بیمارستان انجام شده است، بعد از عمل عوارضی مثل سرگیجه، تهوع و استفراغ دارید. برای خارج شدن سریعتر مواد بیهوشی و عوارض آن باید مایعات بیشتری بخورید. موقع راه رفتن و بلند شدن مراقب سرگیجه و زمین خوردن تان باشید. بهتر است از کسی بخواهید چند روز از شما مراقبت کند.

رعایت بهداشت لباس زیر

تا یک ماه نباید شلوار و لباسهای زیر تنگ و نایلونی بپوشید. روزانه لباس زیرتان را عوض کرده و سعی کنید لباس تان نخی و گشاد باشد. در بعضی از ساعتهای روز می توانید دامن بپوشید و لباس زیر نداشته باشید. در صورت وجود خونابه یا خونریزی ملایم، از پد نوار بهداشتی استفاده کنید و مرتب پد را عوض کنید.

کاهش تورم محل عمل

کبودی و تورم لابیاها بعد از عمل زیبایی واژن طبیعی است و طی چند روز کم می شود. تا زمانی که لابیاها ورم دارند به آنها نگاه نکنید چون باعث استرس تان می شود. برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید. در غیر این صورت تورم این ناحیه شدید خواهد شد. تا زمانی که ورم دارید تا یک هفته رانندگی کنید.

برای عمل لابیاپلاستی با لیزر در تهران، شما هم می توانید از مهارت و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لابیاپلاستی و رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

استحمام و شستشو بعد از عمل

بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از عمل استحمام نکنید. بعد از این مدت هم، بهتر است حمام رفتن تان سرپایی و در حد دوش گرفتن باشد. برای جلوگیری از عفونت باید بعد از استحمام یا دستشویی رفتن حتما جای بخیه ها را با باد ملایم و گرم سشوار با ملایمت خشک کنید.
تا زمان بهبود زخم ها از رفتن به استخر، جکوزی و یا ماندن در وان حمام خودداری کنید. واژن را با آب خنک و شوینده های ملایم مثل شامپو بچه بشویید. موقع شستشوی لابیاها مراقب باشید ضربه نخورند و از دستمالی کردن این ناحیه بپرهیزید.

تکنیکهای برش در لابیاپلاستی

مصرف داروهای تجویزی

بعد از عمل حتما آنتی بیوتیک های تجویز شده را سر وقت مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید. برای تسکین درد بعد از عمل لابیاپلاستی و سوزش لابیاها از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید. مصرف به موقع کرم ترمیم کننده لابیاپلاستی هم به جوش خوردن و ترمیم سریعتر جای برشها کمک می کند.

خونریزی بعد از عمل لابیا

باز شدن زخم و بخیه ها علت اصلی خونریزی بعد از عمل لابیا است که برای آن باید سریعتر به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید. اما در صورتی که ترشحات خونابه ای دارید، طبیعی است و نشانگر خوب شدن و جوش خوردن زخم ها است.

فعالیتهای بدنی بعد از عمل لابیا

تا یک ماه بعد از لابیاپلاستی نباید ورزشها و کارهای سنگین انجام دهید. چون این فعالیتها به زخم و بخیه ها فشار آورده و باعث باز شدن بخیه ها و خونریزی از محل جراحی می شوند.
بهتر است تا جوش خوردن زخم ها از توالت فرنگی استفاده کنید. همچنین، نباید به مدت طولانی بنشینید و باید در حالتی استراحت کنید و بخوابید که به هیچ یک از لابیاها فشار وارد نشود.

قاعدگی بعد از عمل

در صورت پریود شدن نباید از تامپون و کاپ قاعدگی استفاده کنید. باید از نوار بهداشتی استفاده کرده و مرتب آن را عوض کنید تا دچار عفونت نشوید.

بخیه های لابیاپلاستی

بخیه های لابیاپلاستی جذبی بوده و کشیدنی نیستند. بنابراین چند روز بعد از عمل لابیا بخیه ها می افتند. طی این مدت مراقب باشید محل بخیه ها تمیز و خشک باشند و فشاری به آنها وارد نشود. این کار از عفونت و خونریزی زخم تان جلوگیری می کند. جای بخیه ها بعد از عمل لابیاپلاستی باقی نمی ماند.

تغذیه بعد از عمل زیبایی واژن

بعد از عمل لابیا، باید میوه، سبزیجات، آب و مایعات فراوان و غذاهای فیبردار بخورید تا دچار یبوست نشوید. یبوست باعث فشار به زخم ها و بخیه شده و ممکن است بخیه هایتان باز شوند و خونریزی کنند. برای ترمیم سریعتر زخمها حتما غذاهای مقوی بخورید و از مصرف غذاهای نمکی، چرب و کافئینی بپرهیزید.

رابطه جنسی بعد از عمل لابیا

تا دو ماه بعد از عمل لابیاپلاستی نباید رابطه جنسی واژنی و مقعدی داشته باشید. چون این کار باعث بروز عفونت واژن، فشار به بخیه ها و باز شدن آنها می شود. بعد از بهبودی کامل زخمها و با اجازه پزشک می توانید رابطه زناشویی را شروع کنید.

رعایت نکات بالا به شما کمک می کند دچار عوارض عمل لابیاپلاستی نشوید و از نتیجه جراحی تان لذت ببرید.

رابطه جنسی بعد از عمل لابیا

دوره نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی نیازی به بستری شدن ندارید، چون این یک عمل سرپایی است. ولی به مدت ۳ تا ۷ روز باید مطلقا استراحت کنید و به خودتان فشار نیاورید. بعد از یک هفته می توانید به زندگی و کارهای همیشگی تان مشغول شوید.
بهبود تمام علائم تان بسته به سرعت ترمیم بدن حدود ۴۰ روز تا دو ماه طول می کشد. بعد از ۵-۶ ماه نیز فرم اصلی واژن تان مشخص خواهد شد.

اگر قصد انجام عمل لابیاپلاستی را دارید، می توانید به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زیبایی زنان در این زمینه مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لابیاپلاستی و رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ در مورد عمل لابیاپلاستی

این بخش را به پرسش و پاسخ لابیاپلاستی اختصاص داده ایم که می توانید در زیر سوالات و پاسخ های خانم دکتر فرخی پور را بخوانید:

آیا لابیاپلاستی بدون بخیه و بیهوشی انجام می شود؟

اگر لابیاپلاستی بدون جراحی و با لیزر باشد، نیازی به بیهوشی ندارید و بیشتر از چند بخیه هم برای لابیاپلاستی با لیزر نیاز نیست. گاهی هم اصلا بخیه لازم نمی شود. اما در جراحی لابیاپلاستی بیحسی موضعی و بخیه های متعددی لازم دارید.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی را پیشنهاد می دهید؟

هر دو عمل خوبند و نتیجه یکسان دارند. بسته به میزان بزرگی لابیاها نوع عمل را در جلسه معاینه تان انتخاب می کنیم. در واقع نوع عمل کاملا به تصمیم پزشک متخصص بستگی دارد.

لابیاپلاستی برای دختران باکره باعث نازایی شان نمی شود؟

نه لابیاپلاستی برای دختران باکره اصلا چنین عوارضی ندارد و ما این جراحی را روی سطح خارجی واژن انجام می دهیم.

علت سوزش بعد از عمل لابیا چیست؟

به طور طبیعی لابیاها بخاطر برش خوردن بافتها، عروق و اعصاب این ناحیه دچار سوزش می شوند. ولی با کمپرس سرد و مصرف داروهای مسکن می توانید سوزش لابیاها را برطرف کنید.

عکس های واقعی عمل لابیاپلاستی را می توانید در سایت بگذارید یا برایمان بفرستید؟

خیر. چنین کاری اخلاقی نیست. شما می توانید برای دیدن عکس های قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی که انجام داده ام به مطب مراجعه کنید و آنها را در آلبوم جراحی های زیبایی ام ببینید.

بعد از عمل لابیاپلاستی لازم است دوباره ویزیت شوم؟

بله حتما یک هفته بعد از عمل باید ویزیت شوید. اگر پزشک جلسات دیگری هم برایتان تعیین کرد، حتما به موقع مراجعه کنید.

من درد و خونریزی دارم، کی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر درد و خونریزی شما زیاد است باید سریعتر به جراح تان مراجعه کنید. اما اگر به تازگی جراحی کرده اید، ترشح خونابه بعد از عمل یا خونریزی و درد خیلی خفیف عادی است. نگران نباشید.

اگر شما هم سوالی درباره مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالات خود را از خانم دکتر فرخی پور بپرسید.

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *