عوارض و خطرات لابیاپلاستی را کامل بشناسید

عوارض لابیاپلاستی

عمل لابیا یک عمل زیبایی زنانه پرطرفدار در ایران است که برای متقارن کردن اندازه لابیاهای دو طرف و کوچک کردن لابیامینورهای شل و آویزان انجام می شود. عمل لابیاپلاستی را با لیزر در مطب و یا با جراحی در بیمارستان و کلنیک انجام می دهند. با خواندن این مقاله می توانید با عوارض و خطرات لابیاپلاستی آشنا شوید. برای دسترسی سریع به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عوارض عمل زیبایی واژن

کسانی که عمل لابیا را انجام می دهند، به هر روشی که این جراحی برایشان انجام شود مثل هر جراحی دیگری دچار عوارض عادی خواهند شد که بعد از مدتی رفع شده و در نتیجه جراحی تاثیر منفی ندارد. موارد زیر رایج ترین عوارض لابیاپلاستی هستند که برای همه افراد به طور طبیعی رخ میدهد:

سوزش بعد از عمل لابیا

سوزش لابیاها بعد از عمل یکی از عادی ترین عوارض عمل زیبایی واژن است. در این جراحی زنانه بخشهایی از بافت حساس واژن بریده و دوخته می شوند و طبیعی است که به مدت یک تا دو هفته در این ناحیه دچار سوزش شوید. می توانید این عارضه را با مصرف داروی مسکن، کرمهای ترمیمی یا کمپرس یخ برطرف کنید.

تورم بعد از عمل لابیاپلاستی

لابیاها بعد از عمل متورم می شوند و ظرف یکی دو هفته ی اول، بیشتر ورم شان می خوابد. بعد از ۳ ماه کاملا ورم از بین می رود و فرم واقعی لابیاهایتان را بعد از جراحی می توانید ببینید. برای کاهش سریعتر تورم اولیه می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید یا شورتهای گنی و چسبان بپوشید.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی

بعد از عمل جراحی به خاطر برش بافتهای لابیا، درد شما طبیعی است. می توانید این دردهای خفیف را با مصرف مسکن و کمپرس سرد آرام کنید. ولی اگر درد شدیدی دارید که با این روشها کم نمی شوند باید به پزشکتان سریعتر مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد.

التهاب و خارش بعد از عمل لابیاپلاستی

التهاب و خارش در محل برش لابیاها نشانه بهبودی و ترمیم لابیا است. با مصرف کرمهای ترمیمی بعد از این جراحی، استفاده از داروهای مسکن تجویز شده و کمپرس سرد می توانید التهاب و خارش واژن را تا حد زیادی کاهش دهید.

گوشت اضافه بعد از لابیاپلاستی

این یکی از عوارض ناخواسته بعد از عمل لابیاپلاستی است که بعضی از مراجعین به آن دچار می شوند. گوشت اضافی به خاطر کلوئیدساز بودن بدن این افراد ایجاد می شود. اگر جای زخمهای بدنتان برجستگی و گوشت اضافه پیدا می کند، بعد از لابیاپلاستی هم باید منتظر این عارضه باشید. اگر کلوئیدساز نیستید، نگران این عارضه نباشید.

کبودی واژن

کبود بودن پوست ناحیه تناسلی تان بعد از عمل زیبایی واژن کاملا طبیعی است و بعد از جوش خوردن بخیه ها و خوب شدن زخم، کبودی ها هم از بین می روند. سعی کنید زیاد ننشینید و به واژن تان فشار نیاورید تا کبودی بیشتر نشود. همچنین می توانید از کمپرس سرد برای رفع سریعتر کبودی ها استفاده کنید.

قبل و بعد از عمل لابیاپلاستی

شما هم برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر و بدون عوارض در تهران، می توانید از سالها تجربه موفق خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زیبایی زنان در زمینه لابیاپلاستی بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

خطرات لابیاپلاستی و مراقبتهای بعد از عمل

بعضی از خطرات عمل زیبایی واژن طبیعی نیستند و به خاطر عدم رعایت نکات مربوط به مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی ایجاد می شوند. این دسته از خطرات لابیاپلاستی عبارتند از:

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

عفونت واژن یا عفونت در محل بخیه ها بعد از عمل لابیا معمولا در اثر موارد زیر ایجاد می شود:

• رابطه جنسی پیش از موعد مقرر
  • باز شدن بخیه ها
  • تمیز و خشک نگه نداشتن بخیه ها
  • ماندن در وان حمام و رفتن به استخر و سونا
  • عدم رعایت بهداشت واژن و لباس زیر

در صورت بروز هر گونه عفونت واژینالی یا عفونت و بوی بد در محل برش و بخیه ها باید به سرعت به جراح تان مراجعه کنید.

باز شدن بخیه ها

فشار آمدن به لابیاها باعث باز شدن بخیه ها و خونریزی آن می شود. باز شدن بخیه ها می تواند نتیجه عمل را بهم بزند و عوارضی برای شخص ایجاد کند. در این موارد باید به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید تا دوباره لابیاها بخیه بخورند. باز شدن بخیه ها به دلایل زیر رخ می دهد:

• انجام ورزشها و کارهای سنگین
  • فشار به واژن
  • عدم رعایت رژیم غذایی مناسب و یبوست
  • استفاده نکردن از دستشویی های فرنگی

همچنین برقراری رابطه زناشویی واژینالی یا مقعدی قبل از جوش خوردن بخیه ها هم می تواند باعث باز شدن بخیه ها و خونریزی لابیاها شود.

تغییر فرم لابیاها

دستکاری واژن، ماساژ آن و افتادن بخیه های لابیاپلاستی قبل از جوش خوردن لابیاها مهمترین علت تغییر فرم لابیاها بعد از عمل هستند. فشار به لابیاها در اثر ورزش یا کارهای سنگین دیگر هم می تواند علاوه بر بهم زدن شکل ظاهری لابیاها، باعث تورم بیشتر در محل جراحی شود.

عوارض عمل زیبایی لابیاپلاستی و اشتباهات جراحی

بعضی از عوارض عمل زیبایی لابیاپلاستی در اثر عدم مهارت و تجربه جراح در انتخاب تکنیک برش لابیا، نحوه صحیح بخیه زدن و استفاده از وسایل نامرغوب رخ می دهد. پرداختن هزینه لابیاپلاستی کمتر نزد جراحانی که در انجام این کار تجربه و مهارت کافی ندارند، عوارض زیر را به دنبال دارد:

• باقی ماندن جای برش و  بخیه ها
  • ناتقارن بودن لابیاها بعد از عمل
  • زیاد یا کم برداشته شدن لابیامینورها
  • کنگره کنگره شدن لابیاها
  • ایجاد اسکار (زخم) روی لابیاها
  • صدمه دیدن عصبهای جنسی این ناحیه و از بین رفتن حس جنسی شخص
  • بیرون زدگی و فرم بد کلیتوریس به دلیل انجام ندادن عمل هودکتومی (عمل زیبایی کلیتوریس) همراه با لابیاپلاستی (البته در صورتی که لازم بوده باشد)

به جز از بین رفتن حس جنسی، برای رفع بقیه عوارض مجبورید دوباره جراحی کنید. در نظر داشته باشید که جراحی ترمیمی همیشه سنگین تر و گرانتر از جراحی اول است و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین در انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی حتما دقت کنید تا دچار این عوارض نشوید.

عوارض عمل لابیاپلاستی

برای عوارض لابیاپلاستی کی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی که بعد از عمل زیبایی واژن تان با علائم زیر روبرو شده اید، حتما باید به جراح تان مراجعه کنید:

• خونریزی و لکه بینی زیاد واژن
  • باز شدن بخیه ها
  • درد زیادی که با مسکن رفع نمی شود
  • ترشحات بعد از عمل واژن که زرد یا سبز بوده و بد بو، غلیظ یا چسبناک هستند
  • کم نشدن تورم، التهاب، کبودی یا سوزش لابیاها به مرور زمان در طول یک هفته تا ده روز بعد از عمل
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ
  • تب و لرز

بیحسی ناحیه جراحی در اوایل عمل عادی است و به مرور حس لابیاها برمی گردد. اما اگر بعد از دو تا سه هفته اصلا حس این ناحیه برنگشته، باید به جراح تان مراجعه کنید.

اگر شما هم قصد انجام لابیاپلاستی را دارید، می توانید از سالها تجربه و مهارت دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زیبایی زنان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ درباره عمل زیبایی واژن

در این بخش به سوالات رایج شما درباره خطرات لابیاپلاستی پاسخ داده شده است:

عوارض لابیاپلاستی برای سن زیر ۱۸ چیه که انجام نمیدن؟

چون به بلوغ کامل نرسیده اید، هنوز لابیاها در حال رشد هستند و بعد از عمل به رشدشان همچنان ادامه می دهند. بنابراین نتیجه عمل تان بهم می خورد و جراحی های بعدی ممکن است رضایت بخش نباشند.

لابیاپلاستی برای چه کسانی ضرر دارد؟

انجام این عمل برای کسانی که دچار نقص ایمنی، فشار خون بالا و غیرقابل کنترل، زگیل یا تبخال تناسلی و عفونت واژینالی هستند، ممنوع است. همچنین این عمل برای دختران زیر ۱۸ سال و زنان باردار انجام نمی شود.

لابیاپلاستی چون با حذف قسمتی از لابیا همراه است، میل جنسی را کم می کند؟

خیر. ظاهر واژنتان چون زیبا شده، اعتماد بنفس و میل جنسی تان بیشتر هم می شود. در مورد حس جنسی تغییری نمی کنید چون بیشتر اعصاب این ناحیه دست نخورده باقی می مانند.

ورم لابیاها را با چه داروهایی میتوانم کم کنم؟

مصرف ویتامین C می تواند به کاهش سریعتر تورم و کبودی لابیاهایتان کمک کند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی اهمیت دارد؟

سعی کنید طوری بخوابید که به لابیاها فشار نیاید. قرار دادن پاها به شکل L چون فشار کمتری به واژن وارد می کنند را به شما توصیه می کنم.

لابیاپلاستی دختران جوان تاثیر بدی روی باروری یا زایمان طبیعی شان در آینده ندارد؟

خیر. لابیاپلاستی روی واژن انجام می شود و کاری به اندام های تولیدمثلی نداریم که مشکلات باروری ایجاد کند. مطمئناً به راحتی می توانید بعد از لابیاپلاستی، مثل بقیه زایمان واژینال داشته باشید.

اگر شما هم سوالی درباره عوارض و خطرات لابیاپلاستی دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالات خود را از خانم دکتر فرخی پور بپرسید.

۴.۳/۵ - (۱۱ امتیاز)