عمل تنگ کردن واژن بصورت دائمی (واژینوپلاستی)

عمل واژینوپلاستی

احساس گشادی در واژن، به ارگاسم نرسیدن و عفونت واژن مکرر مهمترین علائم گشادی واژن هستند که خانم ها را آزار می دهند. گشادی واژن حتی در دختران باکره هم ممکن است رخ دهد و ابتلا به این عارضه سن خاصی ندارد. امروزه پزشکان برای تنگ کردن واژن از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند.
یکی از روشهای قطعی و دائمی درمان گشادی واژن با درجات بالا، جراحی زیبایی واژینوپلاستی است که توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود. برای آشنایی با این عمل زنانه، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علت گشادی واژن در سنین مختلف

تضعیف عضلات کف لگن و آسیب دیدگی آنها علت اصلی گشادی واژن است. معمولا بالا رفتن سن و زایمان های طبیعی پشت سر هم مهمترین علل گشادی واژن و ضعیف شدن عضلات کف لگن هستند. از دیگر عوامل موثر در گشادی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• یائسگی
  • کاهش هورمون استروژن
  • ورزش های سنگین بدنسازی
  • بلند کردن مداوم اجسام سنگین
  • اضافه وزن و چاقی مفرط
  • آسیب های ناحیه کمر و لگن

مشکلاتی مثل عطسه و سرفه های مزمن و شدید و نیز یبوست مداوم هم می توانند باعث آسیب عضلات کف لگن و گشادی واژن شوند.

عمل جراحی واژینوپلاستی چیست؟

یکی از روشهای اصلی درمان گشادی واژن، واژینوپلاستی است. عمل واژینوپلاستی با جراحی انجام می شود و هدف آن کمتر کردن قطر مجرا و سفت کردن دیواره واژن است. این عمل حتما در اتاق عمل بیمارستان و با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود و نمیتوان آن را در مطب انجام داد.
برای تنگی واژن با این عمل، قسمتهای کشیده شده و آسیب دیده عضلات واژن برداشته شده و عضلات دیواره بهم نزدیک و بخیه می شوند. این کار، قطر مجرا را کم می کند. این جراحی برای درجات شدید گشادی واژن و برای عضلات کف لگنی که فقط ضعیف نشده اند، بلکه آسیب دیده اند، انجام می شود.

اگر شما هم قصد تنگ کردن واژن با جراحی واژینوپلاستی را دارید، می توانید از تخصص و مهارت دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و عمل های زیبایی زنانه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

مزایای واژینوپلاستی

کسانی که عمل واژینوپلاستی را انجام می دهند، علاوه بر درمان قطعی گشادی واژن از مزایای زیر هم برخوردار می شوند:

• درمان عفونت مکرر واژن
  • بهبود رابطه زناشویی زوجین و افزایش میل جنسی زنان
  • رفع یا جلوگیری از بی اختیاری ادرار و تکرر ادرار
  • جلوگیری از افتادگی واژن و مثانه
  • ماندگاری دائمی
  • کاهش واقعی قطر واژن
  • جوانسازی واژن

به علاوه می توانید با انجام عمل پرینورافی، دهانه واژن را هم موقع این عمل تنگ کنید. این کار به بهبود رابطه جنسی و زیبایی واژن تان کمک می کند.

مزایای واژینوپلاستی

خطرات واژینوپلاستی که باید بدانید

از جمله عوارض بعد از عمل واژینوپلاستی که کاملا طبیعی هستند و نباید نگران آنها باشید، عبارتند از:

• احساس درد، سوزش و ناراحتی تا ۲ هفته بعد از عمل
  • تورم و قرمزی در ناحیه تناسلی
  • خارش واژن بعد از عمل تا یک هفته
  • ترشحات خونابه بعد از عمل تنگ کردن واژن به مدت ۲ تا ۳ هفته

اما خونریزی، باز شدن بخیه ها، ترشحات عفونی واژن و تب از عوارض عمل واژینوپلاستی هستند که به خاطر رعایت نکردن مراقبتهای بعد از واژینوپلاستی رخ می دهند. این عوارض جدی هستند و برای رفع آنها باید به جراح تان سریع مراجعه کنید.

آمادگی قبل از عمل تایتنینگ واژن

لازم است قبل از واژینوپلاستی با جراحی کارهای زیر را انجام دهید:

• باید بیماری هایی که دارید و داروهایی را که مصرف می کنید به پزشک تان اطلاع دهید.
  • قبل از این عمل، تست پاپ اسمیر و آزمایش های ضروری تجویز شده را انجام دهید.
  • اگر عفونت، تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی فعال دارید، حتما قبل از جراحی آنها را درمان کنید.
  • از یک ماه قبل از عمل نباید سیگار بکشید.
  • پنج روز تا یک هفته قبل از عمل واژینوپلاستی نباید رابطه جنسی داشته باشید یا الکل بخورید.

یک شب قبل از جراحی حتما استحمام کنید و ۶ تا ۸ ساعت قبل از عمل نباید غذا و مایعات بخورید.

مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن

بخیه های واژینوپلاستی جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند. سعی کنید بهداشت لباس زیر و ناحیه تناسلی را بعد از عمل به خوبی رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. همچنین باید مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی را به دقت انجام دهید که شامل موارد زیر هستند:

• آنتی بیوتیک، پماد، کرم و داروهای مسکن تجویزی را به موقع مصرف کنید.
  • نباید تا زمان بهبودی کامل از وان، لگن آب گرم، استخر یا جکوزی استفاده کنید.
  • از انجام کارها و ورزشهای سنگین تا ۲ ماه بپرهیزید. یک هفته بعد از جراحی می توانید پیاده روی کوتاهی داشته باشید و کارهای سبک را انجام دهید.
  • مایعات زیاد و غذاهایی بخورید که مانع یبوست می شوند.
  • اگر لازم بود یکی دو روز از سوند برای دفع ادرار استفاده کنید.
  • برای شستشوی ناحیه تناسلی از شوینده های ملایم و نه صابون استفاده کنید و حتما این ناحیه را بعد از هر بار دستشویی رفتن کاملا خشک کنید.

در صورت خونریزی زیاد، وجود ترشحات واژینالی بد بو و رنگی، درد یا تورم شدید واژن سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

مراقبتهای بعد از واژینوپلاستی

رابطه بعد از عمل تنگی واژن

نباید ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل واژینوپلاستی رابطه جنسی واژینال یا مقعدی داشته باشید. بعد از بهبودی کامل و معاینه پزشک می توانید رابطه زناشویی تان را از سر بگیرید. رابطه جنسی در کمتر از این مدت باعث باز شدن بخیه ها، خونریزی، عفونت و بهم خوردن نتیجه جراحی می شود.

پریودی بعد از واژینوپلاستی

در صورت پریودی بعد از عمل تنگ کردن واژن، نباید تا زمان بهبودی کامل از تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. باید از نوار بهداشتی استفاده کرده و آن را مرتب عوض کنید.

اگر شما هم قصد انجام واژینوپلاستی و پرینورافی واژن را دارید ما به شما خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و عمل های زیبایی زنانه را پیشنهاد می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره عمل تنگ کردن واژن

در این بخش خانم دکتر فرخی پور به سوالات رایج شما در مورد گشادی واژن و تنگ کردن آن با جراحی پاسخ داده اند:

همزمان با واژینوپلاستی می توانم لابیاپلاستی انجام دهم؟

بله. هر دو عمل را می توانید همزمان انجام داده و هزینه های خود را کمتر کنید. به اضافه اینکه یکبار برای هر دو عمل باید مراقبتهای لازم را انجام دهید.

واژینوپلاستی درد دارد؟

درد آن کمی از عمل لابیاپلاستی بیشتر است. البته موقع جراحی چون داروی بیحسی استفاده می شود، درد ندارد. اما بعد از عمل احساس درد و کشیدگی در واژن دارید که با خوردن داروی مسکن قوی بهتر می شود.

هزینه عمل واژینوپلاستی چقدر است؟

بستگی به جراح تان، محل جراحی (بیمارستان یا کلنیک خصوصی) و همراه بودن آن با عمل های زیبایی دیگری مثل پرینورافی و لابیاپلاستی دارد. بنابراین هزینه ها متغییر بوده و باید در این مورد از پزشکتان سوال کنید.

واژینوپلاستی قبل از بارداری باعث سخت شدن زایمان بعدی می شود؟

شما باید زمانی برای واژینوپلاستی اقدام کنید که آخرین زایمان تان را انجام داده اید. چون بعد از بارداری و زایمان (طبیعی یا سزارین) نتیجه واژینوپلاستی تان کاملا بهم می خورد.

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی چیست؟

پرینورافی عمل تنگ کردن دهانه ورودی واژن و واژینوپلاستی عمل تنگ کردن داخل کانال واژن است. برای گرفتن نتیجه بهتر باید همراه واژینوپلاستی در صورتی که لازم باشد عمل پرینورافی را هم انجام دهید.

چرا باید عمل تنگی واژن انجام شود؟

چون عدم درمان گشادی واژن به مرور باعث بروز مشکلات مهمی مثل بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار، عفونت های مکرر واژینالی و خشکی واژن می شود.

من قصد دارم چند سال بعد باردار شوم، تا آن وقت برای گشادی واژن چه‌کار کنم؟

می توانید از روشهای غیر جراحی که موقت هستند مثل تزریق فیلر و چربی و یا لیفت واژن با نخ استفاده کنید.

نقاهت بعد از تایتنینگ واژن چقدر طول می کشد؟

دوره نقاهت بعد از واژینوپلاستی ۲۴ ساعت تا سه روز است و طی این مدت باید تا حد ممکن استراحت کنید.

اگر شما هم سوالی درباره عمل تنگ کردن واژن بصورت دائمی با واژینوپلاستی دارید، سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله بپرسید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)