درمان قطعی خروج باد واژن در دو جلسه

درمان خروج باد واژن

زمانی که خانم ها در حالت خوابیده یا کم تحرک هستند، ممکن است هوای زیادی وارد واژن شان شود و موقع جابجایی و بلند شدن، هوا به آرامی یا بطور ناگهانی و با صدا خارج شود. این صدا شبیه صدای باد روده ها و بدون بو است که باعث خجالت خانم ها می شود.
به این وضعیت، خروج باد از واژن می گویند که گاهی عادی و گاهی هم نشانه یک مشکل یا بیماری است که باید درمان شود. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع نفخ واژن و روشهای درمان صدای واژن بپردازیم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

خارج شدن باد از واژن نشانه چیست؟

صدای واژن معمولا موقع نزدیکی، اوایل بارداری و زمان پریود رخ می دهد و نشانه تجمع حباب های گاز داخل واژن است. همچنین صدای واژن می تواند نشانه شلی عضلات کف لگن باشد. باد واژن اغلب با بوی بد و ترشحات واژن در دختران و زنان همراه است.

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان، خروج گاز واژن با بو و ترشحات می تواند نشانه فیستول (ایجاد سوراخ بین واژن و اندامهای مجاور آن مثل روده ها و مثانه) یا عفونت باشد. در این موارد باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت باد واژن تشخیص داده شده و درمان شود.

علت خروج باد از واژن یا نفخ واژن

علت نفخ واژن معمولا طبیعی است. یعنی بدون بروز هیچ بیماری و مشکلی، شخص دچار خروج گاز واژن می شود. انجام کارهایی مثل ورزش یا حرکات کششی، معاینات لگنی، استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی، کولونوسکوپی و جراحی باعث ورود هوا به واژن و نفخ واژن می شوند. دیگر دلایل طبیعی خروج گاز واژن عبارتند از:

پریودی

علت خروج باد از واژن در زمان پریود، تغییرات هورمونی موقع قاعدگی، انقباضات خفیف رحمی و باز شدن دهانه رحم است. باد واژن قبل از پریودی عادی است و درمان نمی خواهد.

بارداری و زایمان

خروج باد از واژن در اوایل بارداری به خاطر گشادی واژن و تغییرات هورمونی است. این مسئله طبیعی است و مشکلی ندارد. در مورد باد واژن بعد از زایمان هم همینطور است.

رابطه جنسی

علت خروج باد از واژن هنگام نزديكي، وارد شدن هوا به واژن موقع نزدیکی و یا مقاربت در پوزیشن های خوابیده به پهلو یا خم شده است. نفخ واژن در این موارد عادی است و جای نگرانی ندارد.

ضعف و شلی عضلات کف لگن

افزایش سن، زایمان واژینال، بارداری و تغییرات هورمونی در یائسگی باعث شلی عضلات کف لگن و خروج باد واژن می شود. این عارضه حتما به درمان نیاز دارد.

گشادی واژن

زایمان های سخت و طولانی یا پی در پی، بدنیا آوردن نوزاد با وزن زیاد و بالا رفتن سن از رایجترین علل گشادی واژن و صدای واژن هستند. اگر دچار شلی واژن هستید باید حتما درمان شوید.

انواع فیستول واژن

سوراخ شدن دیواره واژن و راه پیدا کردن آن به مثانه، روده و رکتوم در اثر زایمان، جراحی یا سرطان باعث می شود هوا از این اندامها وارد واژن شود. معمولا نفخ واژن در این موارد همراه بو است و باید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

آناتومی عضلات لگن

برای درمان باد واژن یا تنگ کردن واژن با آراف شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

عوارض خروج باد از واژن

خروج باد واژن باعث خجالت خانم ها، کاهش اعتماد بنفس و حتی کاهش حضور آنها در جمع می شود. اگر خروج باد واژن بدلیل فیستول، شلی عضلات کف لگن و یا گشادی واژن باشد و برای درمان آن اقدام نکنید، دچار مشکلات زیر خواهید شد:

  • عفونت واژن
  • بی اختیاری ادرار استرسی (فشاری)
  • پرولاپس های لگنی
  • کاهش کیفیت روابط زناشویی برای زوجین
  • به ارگاسم نرسیدن خانم ها

پس اگر غیر از شرایط عادی که در بالا به آن اشاره کردیم، نفخ واژن دارید، باید به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

برای درمان باد واژن چه کنیم؟

براساس اینکه خروج باد واژن در اثر علل طبیعی باشد یا غیرطبیعی، روشهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. روشهای زیر تقویت عضلات کف لگن به درمان باد واژن کمک می کنند:

  • تمرینات ورزشی کگل
  • بیوفیدبک تراپی
  • آراف واژن

در صورتی که علت باد واژن، آسیب دیدگی عضلات کف لگن، گشاد شدن واژن و یا خروج باد همراه با پرولاپس لگن (افتادگی رحم، مثانه، ..) باشد، مجبورید روشهای جراحی را امتحان کنید. با توجه به نتیجه معاینه، پزشکتان تصمیم می گیرد که عمل واژینوپلاستی برای شما بهتر است یا به عمل پرینورافی نیاز دارید.

درمان قطعی خروج باد از واژن بدون جراحی

بسته به علت خروج باد واژن، سن و وضعیت بیمار، بهترین روش درمان برای بانوان در نظر گرفته می شود. یکی از روشهای قطعی درمان باد واژن و تنگ کردن واژن بدون جراحی، استفاده از دستگاه RF واژینال است. در این روش از امواج رادیوفرکوئنسی برای تقویت عضلات عمق لگن (تا عمق ۱۲ سانتی متری) استفاده می شود.

Rf باعث افزایش گردش خون و تقویت کلاژن سازی در دیواره واژن و عمق کف لگن شده و شلی و ضعف عضلات این ناحیه را برطرف می کند. rf برای افرادی مناسب است که عضلات کف لگن شان دچار پارگی نشده و یا درجه گشادی واژن شان خفیف تا متوسط است. در غیر اینصورت نیاز به روشهای جراحی دارید.

درمان خروج باد از واژن

مزایای درمان باد واژن با RF

به گفته خانم دکتر فرخی پور، درمان با RF یک روش سرپایی، بدون درد و خونریزی است که در مطب پزشک انجام می شود. درمان با این روش با مزایای زیر همراه است:

  • درمان در دو جلسه
  • جوانسازی واژن
  • درمان صدای واژن، خشکی و آتروفی آن
  • بهبود روابط جنسی و افزایش ارگاسم در زنان
  • تنگ شدن واژن با درجات گشادی خفیف تا متوسط
  • تقویت عضلات کف لگن

همچنین تنگ کردن واژن با آر اف به جلوگیری یا درمان پرولاپس های لگنی و رفع بی اختیاری ادرار نیز کمک می کند.

برای درمان خروج باد واژن با آراف در تهران، شما هم میتوانید از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان بهره مند شوید. برای دریافت نوبت می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره صدای واژن

معمولا در مورد درمان صدای باد واژن و علت آن، خانم ها سوالات زیر را از ما می پرسند:

علت خروج باد از واژن دختر چیست؟

ضعف عضلات کف لگن به طور مادرزادی، ورزش های کششی و پریودی از دلایل خروج باد از واژن دختران مجرد و باکره هستند. دختر خانم های جوان با تمرینات کگل می توانند عضلات کف لگن را تقویت کنند.

از آر اف می توان برای درمان خروج باد از واژن دختران مجرد استفاده کرد؟

خیر. دستگاه آر اف واژن یک پروب داخل واژینالی دارد که استفاده از آن باعث آسیب پرده بکارت در دختران می شود. دختر خانم ها می توانند با تحرک کافی و انجام ورزش کگل این مشکل را برطرف کنند.

برای کاهش باد واژن موقع نزدیکی چکار کنیم؟

هنگام رابطه جنسی، در پوزیشن هایی که هوای زیادی وارد واژن می شود مثل خم شدن یا خوابیدن به پهلو بپرهیزید. همچنین از همسر خود بخواهید هوای کمتری وارد واژن تان کند.

دختر بچه ها هم ممکن است دچار نفخ گاز واژن شوند؟

بله. تحرک زیاد، بازیهای پرشی و کششی می تواند علت خروج باد از واژن کودکان باشد. این یک پدیده عادی است که نیازی به درمان ندارد.

خارج شدن باد از واژن نشانه بارداری است؟

نه این از علائم بارداری نیست. ولی خارج شدن باد از واژن در اوایل بارداری معمولا بخاطر گشادی واژن رخ می دهد که در اثر تغییرات هورمونی است و نباید نگران آن باشید.

اگر صدای واژن با درد و فشار همراه باشد، ممکن است باعث پارگی بکارت شود؟

خیر. با خروج باد واژن، بکارت هیچ صدمه ای نمی بیند. خیالتان راحت باشد. می توانید طولانی مدت بی حرکت نمانید و ورزشهای کگل را هر روز انجام دهید تا کمتر دچار خروج گاز واژن شوید.

اگر شما هم سوالی درباره درمان قطعی خروج باد از واژن دارید، سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید.

۴/۵ - (۱۳ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *