درمان واژینیسموس با آر اف چقدر موثر است؟

درمان-واژینیسموس-با-آر-اف

دخول غیر ممکن یا واژینیسموس عارضه ای در زنان است که باعث جلوگیری از دخول آلت به واژن و نداشتن رابطه جنسی کامل در زنان می شود. این بیماری باعث احساس تنهایی و ناامیدی بانوان شده و در مورد آن با پزشک خود صحبت نمی کنند. در صورتی که لازم نیست با این بیماری یک عمر زندگی کنند.
چون پزشکان می توانند این عارضه را درمان کنند. بعد از درمان، این بانوان هم می توانند مثل بقیه زندگی زناشویی طبیعی داشته باشند. رایجترین روش درمان واژینیسموس، درمان با دستگاه آر اف واژن است که ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آنچه باید درباره بیماری دخول دردناک بدانید

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان، در واژینیسموس خانم ها تمایل به نزدیکی دارند ولی به صورت غیرارادی، دخول آلت، انگشت یا هر چیز دیگری به واژن غیرممکن است.  تا زمانی که تلاش برای دخول ادامه داشته باشد، این بانوان دچار ترس، اضطراب شدید و درد در ناحیه ژنیتال هستند.

بیماری واژینیسموس به جای بهتر شدن، با گذشت زمان بدتر می شود و حتما نیاز به درمان دارد. زمانی که برای اولین بار زن نتواند چیزی را وارد واژن کند، واژینیسموس اولیه است. اما اگر سالها از این نظر مشکلی نداشته ولی الان دچار علائم واژینیسموس شده، این نوع واژینیسموس، ثانویه نام دارد.

علائم واژینیسموس اولیه و ثانویه

هر دو نوع اولیه و ثانویه ی واژینیسموس ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد اما تفاوت واژینیسموس اولیه و ثانویه در علت و زمان بروز آن است. خانم ها معمولا علائم این عارضه را به صورت زیر توصیف می کنند:

  • درد و سوزش واژن موقع نزدیکی
  • درد هنگام گذاشتن تامپون یا موقع نزدیکی
  • گرفتگی یا احساس سفتی
  • عدم دخول کامل آلت یا هر چیزی به واژن
  • بهم فشردن و بستن پاها به صورت ناخواسته برای جلوگیری از دخول (در واژینیسموس شدید)

آقایان، این عارضه را به صورت برخورد آلت با یک دیوار آجری توصیف می کنند. بسته به گرید واژینیسموس، افراد مختلف این علائم را شدیدتر یا خفیف تر تجربه می کنند.

علت دردناک بودن دخول چیست؟

گاهی اوقات واژینیسم بدون هیچ علت واضحی ایجاد می شود. اما در اغلب موارد علل زمینه ای برای بیماری دخول دردناک یا واژینیسم بسیار متغیر هستند و منشا روحی یا جسمی دارند. از جمله علل دخول با فشار زیاد عبارتند از:

  • ترس یا اضطراب به خاطر درد، بارداری یا عفونت های مقاربتی
  • تابوهای فرهنگی یا مذهبی در مورد رابطه جنسی
  • سابقه ضربه یا آزار جسمی، عاطفی یا جنسی
  • ترس از به اندازه کافی خوب نبودن در رابطه جنسی
  • برخی بیماری ها مثل عفونت واژن، آندومتریوز، سرطان، …
  • سابقه جراحی های لگنی

عوامل بالا باعث ترس و استرس می شوند و واکنش طبیعی بدن به این ترسها، سفت شدن عضلات کف لگن  و بروز واژینیسموس است.

بیماری-واژینیسموس

روشهای تشخیص واژینیسموس

پزشک زنان به کمک معاینه فیزیکی و پرسیدن برخی از سوالات به راحتی می تواند واژینیسموس و علت آن را در فرد تشخیص دهد. همچنین پزشک زنان می تواند گرید واژینیسموس را در همان جلسه اول معاینه تعیین کرده و بر اساس آن، درمان بیمار را شروع کند.

متخصص زنان در جلسه معاینه تمام تلاش خود را می کند تا به هیچ وجه بیمار دچار استرس یا آسیب نشود. بنابراین با بروز علائم دخول دردناک و دختر ماندن بعد از ازدواج باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا مشکل شما را برطرف کنند.

عوارض واژینیسموس

زنانی که واژینیسموس خود را پنهان می کنند، فرصت درمان این عارضه و داشتن یک زندگی طبیعی را از خود می گیرند. همچنین ابتلا به واژینیسموس با عوارض زیر همراه است:

  • کاهش عزت نفس
  • اضطراب یا افسردگی
  • ترس و ناتوانی در رابطه جنسی
  • مقاربت دردناک و ناموفق
  • تنهایی و انزوای فرد
  • طلاق

عوارضی مثل نازایی و ناتوانی در زایمان واژینال در مورد زنان واژینیسموس صحت ندارد. این بانوان هم می توانند به شکل عادی باردار شده و زایمان طبیعی کنند.

برای تشخیص و درمان قطعی واژینیسموس با RF شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت و اطلاع از هزینه های درمان با RF واژن با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

آیا واژینیمسوس قابل درمان است؟

زنان مبتلا به واژینیسموس از نظر جنسی می توانند تحریک شوند و از فعالیت های جنسی بدون دخول مانند رابطه جنسی دهانی لذت ببرند. علت اصلی مشکل آنها، اسپاسم عضلات ورودی دهانه واژن است که باعث بسته شدن کانال واژن و عدم امکان نفوذ آلت به واژن است.

قبلا برای درمان بیماران از دیلاتور، تمرینات کگل، تغییر پوزیشن جنسی و آموزش رفتارهایی برای حساسیت زدایی واژن نسبت به لمس شدن استفاده میشد. اما این روشها چندان موثر نبودند و بعد از یک مدت طولانی بیمار می توانست کمی از آنها جواب بگیرد. اما امروزه برای درمان قطعی واژینیسموس از روش های پزشکی استفاده می شود.

درمان واژینیسموس با آر اف

به گفته خانم دکتر فرخی پور، استفاده از دستگاه rf برای درمان واژینیسموس، یک روش بسیار سریع، جدید و موثر برای درمان حتی شدیدترین گریدها است. برای درمان قطعی واژینیسموس با این روش از دستگاه آر اف واژن استفاده می شود.

درمان با دستگاه RF یک روش غیر جراحی است که در چند جلسه باعث رفع مشکل انقباض و اسپاسم شدید عضلات واژن شده و این بیماری را به طور دائمی برطرف می کند. اگر بعد از درمان دچار مشکلاتی نشوید که علت دخول دردناک هستند، یک بار برای همیشه می توانید با آر اف واژینال بهبود پیدا کنید.

تعداد جلسات آر اف واژن

بسته به شدت و گرید واژینیسموس، تعداد جلسات درمان در نظر گرفته می شود. اما معمولا برای اغلب بانوان، دو الی سه جلسه آراف واژن کافی است. فاصله بین هر جلسه آر اف نیز ۷ تا ۱۰ روز است. اگر با سه جلسه به طور کامل درمان نشده اید، باید جلسات بیشتری RF واژن را ادامه دهید.

جلسات-درمان-واژینیسموس-با-آر-اف

درمان واژینیسموس با آر اف چگونه است؟

امواج رادیوفرکانسی دستگاه آر اف و گرمای حاصل از آن، عملکرد عضلات واژن و سلولهای آن را تغییر داده و باعث می شوند موقع دخول، این عضلات دچار اسپاسم نشوند. در جلسه اول، چون امکان دخول پروپ دستگاه rf نیست، نمی توان از پروب واژینال استفاده کرد. بنابراین از پروپ صفحه ای روی سطح شکم استفاده می شود.

در جلسات بعدی که شدت واژینیسموس کمتر شده و امکان نفوذ به واژن هست، از پروپ استوانه ای استفاده می شود که داخل واژینالی است. درمان با این نوع پروپ نیازی به بیحسی یا بیهوشی موضعی ندارد و نباید نگران درد و ناراحتی باشید که قبل از درمان و موقع دخول آن را تجربه می کردید.

مزایای درمان قطعی واژینیسموس در تهران

بانوانی که درمان واژینیسموس با آراف را انجام می دهند، از مزایای متعددی برخوردار می شوند که عبارتند از:

  • درمان انواع واژینیسموس متوسط و شدید
  • درمان بدون درد و خونریزی
  • درمان واژینیسموس اولیه و ثانویه
  • بدون ایجاد برش
  • جوانسازی واژن و تقویت دیواره آن
  • رفع درد موقع نزدیکی و سایر دردهای لگنی
  • یک روش سریع و بدون عارضه
  • بدون نیاز به بستری شدن
  • بدون محدودیت سنی

همچنین درمان با این روش بدون دوره نقاهت بوده و به مراقبتهای خاصی بعد از هر جلسه آر اف نیاز ندارید.

درمان واژینیسموس با آر اف چقدر موثر است؟

آر اف واژن جدیدترین و موثرترین روش درمان دخول غیرممکن است که در مطب متخصص زنان و یا کلینیک درمان واژینیسموس انجام می شود. درمان با این روش به دلایل زیر یک روش موثر و رایج برای درمان واژینیسم است:

  • نتایج درمان با این روش از همان جلسه اول قابل مشاهده است
  • درمان با این روش بدون بازگشت است
  • روش امنی است و حتی در دوران شیردهی هم می توانید آن را انجام دهید
  • شدیدترین گریدهای واژینیسموس را درمان می کند.

در صورت نیاز برای گریدهای شدید، همزمان با آر اف، تزریق بوتاکس انجام می شود. ولی در اغلب بیماران، درمان با این روش به تنهایی کافی است و نیازی به روش دیگری برای درمان ندارید.

هزینه درمان واژینیسموس با دستگاه rf

هزینه های درمان واژینیسموس با دستگاه آر اف برای هر خانمی متفاوت است و بستگی به فاکتورهای زیر دارد:

  • نوع کلینیک درمان واژینیسموس (خصوصی، مطب، …)
  • مراجعه به بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس در تهران
  • تعداد جلسات آر اف
  • هزینه تزریق بوتاکس همراه RF در صورت نیاز
  • شهر محل درمان

برای اطلاع دقیق تر از هزینه های آر اف واژن می توانید به مطب پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا با تشخیص گرید واژینیسموس، حدود تعداد جلسات آر اف واژینال مشخص شود.

هزینه-درمان-واژینیسموس-با-آر-اف

شما هم می توانید برای درمان قطعی واژینیسموس با RF از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت و اطلاع از هزینه های درمان با RF واژن با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباره درمان واژینیسموس با RF

در این بخش از مقاله می توانید پاسخ به رایجترین سوالات درباره درمان واژینیسموس با RF را بخوانید:

بعد از تکمیل جلسات آراف آیا می توانم مثل بقیه براحتی نزدیکی کنم؟

بله. بعد از درمان می توانید مثل بقیه خانم ها از تامپون استفاده کنید، دخول کامل داشته باشید و معاینات لگنی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

چه زمانی باید برای تشخیص واژینیسموس به پزشک مراجعه کرد؟

اگر در طول رابطه جنسی دچار درد، مشکل دخول، انقباضات کف لگن یا احساس ترس و اضطرابی می شوید که مانع دخول می شود، باید برای تشخیص علت و درمان آن به پزشک زنان مراجعه کنید.

زایمان می تواند باعث درمان واژینیسموس شود؟

خیر. این عارضه در صورت عدم درمان، مادام العمر است. زایمان طبیعی یا در درمان آن هیچ تاثیری ندارد و یا اینکه به خاطر آسیبهای زایمانی، حتی واژینیسموس بیمار را بدتر می کند. بعلاوه واژینیسموس مشکلاتی در بارداری و زایمان ایجاد می کند. به عنوان مثال پزشک نمی تواند معاینات لگنی را انجام دهد. بنابراین قبل از بارداری برای درمان این عارضه باید اقدام کنید.

واژینیسموس چقدر شایع است؟

طبق آمارهای موجود، حدود ۲۰ درصد از زنان رابطه جنسی دردناک دارند که علت ۶۰ درصد از آنها واژینیسموس است. بنابراین این بیماری شایع بوده و تقریباً نیمی از این خانم ها بیشتر از ۵ سال و حدود یک پنجم آنها به مدت ده سال یا بیشتر دچار این عارضه بوده اند.

آیا واژینیسموس می تواند قبل از شروع اولین نزدیکی وجود داشته باشد؟

اگر واژینیسموس اولیه باشد، بله؛ و از همان اولین مقاربت یا وارد کردن تامپون، اسپاسم های عضلات واژن خودشان را نشان می دهند. این عارضه قابل درمان است و مشکل شما مادام العمر نیست.

اگر شما هم سوالی درباره درمان واژینیسموس با آر اف دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

۳.۳/۵ - (۱۳ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *