درمانهای خانگی واژینیسموس خفیف

درمانهای-خانگی-واژینیسموس-خفیف

واژینیسموس خفیف پایین ترین گرید واژینیسموس در زنان است و مثل بقیه گریدهای این بیماری بدون درمان برطرف نمی شود. اما با روشهای متفاوتی می توان آن را درمان کرد.
اغلب اوقات و برخلاف گریدهای دیگر قفل شدن واژن، درجات خفیف این بیماری را می توان با روشهای درمان خانگی واژینیسموس برطرف کرد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این روشها بپردازیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آشنایی با علائم واژینیسموس خفیف

زنانی که واژینیسموس خفیف دارند ممکن است در اثر دخول با فشار زیاد بتوانند به آلت یا سر آلت اجازه نفوذ دهند. اما نفوذ در این گرید نیز دردناک و آزاردهنده است و اگر برای درمان آن اقدام نکنید، علائم آن بدتر می شود.

علامت دیگر واژینیسموس خفیف این است که بعضی از خانم ها می توانند ورود تامپون و یا ابزارهای معاینه لگنی را تحمل کنند اما موقع دخول واژن آنها مسدود می شود و نمی توانند نزدیکی کنند. اما در گریدهای بالاتر معمولا هیچ چیزی نمی تواند وارد واژن شود.

روشهای درمان خانگی واژینیسموس خفیف

بهترین راهکارهای درمان خانگی واژینیسموس خفیف یا دخول دردناک شامل موارد زیر هستند:

استفاده از دیلاتور یا گشاد کننده واژن

دیلاتورها ابزارهایی در سایزهای مختلف هستند که واژن شما را به مرور زمان عادت می دهند تا موقع دخول عضلات آن منقبض نشوند.

اگر دیلاتور در اختیار ندارید می توانید درمان واژینیسموس با انگشت را انجام دهید. درمان با دیلاتور یا انگشت همیشه باید از کوچکترین سایز دیلاتور یا انگشت شخص شروع شود. به تدریج که با یک سایز راحت شدید، می توانید سراغ سایزهای بالاتر بروید.

انواع-دیلاتور-واژن

حمام سیتز

حدود نیم ساعت قبل از نزدیکی در آب ولرم بنشینید تا عضلات کف لگن و واژنتان ریلکس شوند. عضلات ریلکس شده، انقباض کمتری موقع دخول ایجاد می کنند.

روانکاری واژن

با استفاده از ژل های روانکاری واژن (لوبریکانت) یا روغن های طبیعی می توانید خشکی واژن را برطرف کرده و نفوذ را راحتتر کنید. همچنین روانکاری باعث می شود انعطاف پذیری عضلات کانال واژن بیشتر شود و تا حدی جلوی اسپاسم آنها را بگیرد.

تغییر پوزیشن جنسی

پوزیشن جنسی خود را تغییر دهید و امتحان کنید که در چه موقعیت هایی درد کمتری حس می کنید. معمولا پوزیشن هایی که خانم ها کنترل میزان ورود آلت را برعهده دارند، بهترین پوزیشن موقع نزدیکی برای زنان واژینیسموس هستند.

پیش نوازی بیشتر

برای درمان واژینیسموس خفیف زمان بیشتری را صرف پیشنوازی کنید. زیرا:

  • اضطراب جنسی و استرس شما را کاهش می دهد
  • واژن بهتر روانکاری می شود
  • عضلات کف لگن بیشتر ریلکس می شوند
  • برای نزدیکی آماده تر می شوید

شریک جنسی تان نقش مهمی در آرام کردن شما و داشتن رابطه بهتر دارد. پس در مورد بیماری خود و شرایط درمان آن حتما با همسرتان صحبت کنید تا نتیجه بهتری از درمان خود بگیرید.

تمرینات ورزشی کگل

یکی از مهمترین روشهای درمان واژینیسموس در خانه انجام تمرینات ورزشی کگل است. این تمرینات علاوه بر تقویت عضلات کف لگن، کمک می کنند کنترل بیشتری روی انقباض و شلی عضلات کف لگن داشته باشید. این تمرینات را می توانید چندین بار در روز انجام دهید.

ورزش-کگل-برای-واژینیسموس

نکته مهم: درمان واژینیمسوس در خانه با روشهای بالا مثل دیلاتور و ورزش کگل چندین ماه طول می کشد تا باعث بهبودی واژینیسموس در زنان شوند. اگر بعد از چند ماه همچنان نتیجه ای نگرفته اید باید درمان واژینیسموس با آر اف یا تزریق بوتاکس را انجام دهید.

برای درمان واژینیسموس خفیف در تهران شما هم می توانید از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

واژینیسموس خفیف هم مثل بقیه گریدهای واژینیسموس با مشکلات دخول همراه است و نمی تواند خودبخود خوب می شود. ولی نسبت به دیگر واژینیسموس راحتتر می توانید آن را درمان کنید.

بهترین روشهای درمان خانگی واژینیسموس عبارتند از: استفاده از دیلاتور، تمرینات ورزشی کگل، روانکاری واژن و نزدیکی در پوزیشن هایی که باعث احساس درد کمتر می شوند.

پرسش و پاسخ واژینیمسوس خفیف

سوالات متداولی که خانم ها درباره درمان واژینیسموس خفیف از دکتر فرخی پور می پرسند، عبارتند از:

چه راهی برای درمان فوری واژینیسموس هست؟

تنها درمان فوری واژینیسموس، درمان با دستگاه آر اف واژینال و یا تزریق بوتاکس به عضلات واژن است. این درمان ها برای واژینیسموس های متوسط تا خیلی شدید به کار می روند.

می توان با داروهای گیاهی آرام بخش، بیماری واژینیسموس را درمان کرد؟

خیر. داروی گیاهی برای درمان واژینیسموس وجود ندارد. اگر واژینیسموس شما خفیف باشد با روشهایی که در این مقاله گفتیم می توانید آن را درمان کنید. اما اگر تنگی واژن تان شدید است برای درمان قطعی واژینیسموس باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

اگر درباره درمانهای خانگی واژینیسموس خفیف سوالی دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *