آیا زایمان طبیعی باعث درمان واژینیسموس می شود؟

درمان-واژینیسموس-با-زایمان

طبق آمارها حدود ۱ تا ۱۷% از زنان در سراسر جهان دچار ترس از دخول هستند. برخی از آنها تصور می کنند تنگی واژن باعث عدم دخول می شود؛ بنابراین بعد از زایمان و با گشاد شدن واژن می توانند دخول را تجربه کنند.
در این مقاله دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان به شما خواهند گفت که آیا زایمان طبیعی باعث درمان واژینیسموس اولیه و ثانویه می شود یا نه. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس در واقع نوعی اختلال عملکرد جنسی است که مانع نفوذ آلت مرد به واژن می شود. علت این اختلال، انقباض شدید عضلات ورودی واژن موقع نزدیکی است که باعث قفل شدن واژن می شود.

این اسپاسم ها شدید هستند و باعث درد زیاد شخص موقع نزدیکی شده و زنان را دچار مشکلات روحی و جسمی زیادی می کنند.

علل-واژینیسموس

انواع واژینیسموس

بیماری ترس از دخول معمولاً به یکی از دو شکل زیر دیده می شود:

واژینیسموس اولیه: زمانی که فرد در اولین تجربه رابطه جنسی خود نتواند دخول را انجام دهد.

واژینیسموس ثانویه: زمانی که زن قبلاً رابطه جنسی واژینالی خوبی داشته، اما به دلیل برخی آسیبهای جسمی یا روحی دیگر نتواند دخول را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: واژینیسموس چه مشکلاتی برای بارداری و زایمان ایجاد می کند؟

برای درمان قطعی واژینیسموس در تهران شما هم می توانید از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

آیا زایمان طبیعی باعث درمان واژینیسموس می شود؟

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان، اصلا قابل پیش بینی نیست که بعد از زایمان، واژینیسموس شما درمان می شود یا نه. به طور کلی، زنانی که دچار گریدهای واژینیسموس هستند، بعد از زایمان طبیعی ممکن است با یکی از حالتهای زیر مواجه شوند:

۱- به دلیل آسیب دیدگی واژن در یک زایمان طبیعی سخت و پیچیده (بزرگی سر نوزاد، …)، احتمال دارد واژینیسموس بیمار بدتر شود.

۲- در بعضی افراد، زایمان طبیعی هیچ تاثیر مثبت یا منفی بر واژینیسموس آنها ندارد.

۳- ممکن است تا حدی واژینیسموس بهتر شود یعنی آلت بتواند چند سانتی متر وارد واژن شود (دخول ناقص) یا کمی علائم شما بهبود یابد.

چیزی که کاملاً مشخص است، این است که واژینیسموس بدون درمان مشکلات روحی یا مشکلات واژن نمی تواند خودبخود درمان شود و حتما باید از یک متخصص زنان در این زمینه کمک بگیرید!

درمان-واژینیسموس-با-زایمان-طبیعی

روشهای درمان قطعی واژینیسموس

واژینیسموس بدون درمان برطرف نمی شود و حتی عدم درمان آن و تلاش برای دخول (با زور) باعث بدتر شدن علائم بیمار می شود. خوشبختانه برای درمان قطعی واژینیسموس نیازی به جراحی ندارید و به یکی از روشهای زیر می توانید به طور قطعی و برای همیشه درمان شوید:

درمان واژینیسموس با آر اف

برای درمان واژینیسموس با آراف پزشکان از امواج رادیوفرکانسی دستگاه آر اف واژن استفاده می کنند. امواج RF با تغییر خاصیت انقباضی عضلات واژن به بیمار کمک می کند، موقع دخول، واژن مسدود نشده و عضلات ورودی آن ریلکس بمانند.

تزریق بوتاکس

در این روش، ماده ای به نام بوتاکس که مخصوص واژن است، به عضلاتی که در یک سوم ابتدایی کانال واژن هستند، تزریق می شود. این ماده از انقباض عضلات واژن موقع نزدیکی جلوگیری کرده و آلت می تواند به واژن نفوذ کند.

برای درمان واژینیسموس با آراف در تهران شما هم می توانید از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ واژینیسموس و زایمان

خانم هایی که از بیماری دخول غیرممکن رنج می برند، اغلب سوالات زیر را از پزشکان متخصص زنان می پرسند:

آیا با وجود واژینیسموس می توانم باردار شوم؟

بله. این عارضه مانع باروری زنان نمی شود. می توانید با تزریق یک سرنگ (بدون سوزن) از اسپرم همسرتان به داخل واژن، به طور طبیعی باردار شوید.

کسانی که واژینیسموس دارند می توانند زایمان طبیعی کنند؟

بله. کسانی هم که واژینیسموس دارند، می توانند طبیعی زایمان کنند. مگر اینکه به دلایل پزشکی مثل بریچ بودن نوزاد، بزرگی جثه نوزاد، … مجبور به سزارین شوند که این برای زنان غیر واژینیسموس هم صادق است.

اگر شما هم سوالی درباره بارداری، زایمان و واژینیمسوس دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالاتتان را از ما بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *