دخول با فشار زیاد نشانه چیست + درمان سریع

دخول-با-فشار-زیاد

بعضی از خانم ها برای تحریک شدن در رابطه جنسی هیچ مشکلی ندارند ولی موقع دخول به طور غیرارادی دچار اضطراب و اسپاسم شده و دخول با فشار زیاد انجام می شود. در این حالت ممکن است دخول کامل باشد و یا فقط سر آلت بتواند وارد شود.
به همین دلیل دخول در این بانوان با درد و سوزش واژن و گرفتگی لگن همراه است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با علت دخول با فشار زیاد آشنا کرده و سپس به سریعترین روش درمان آن بپردازیم. پس در صورتی که با چنین مشکلی مواجهید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا آخر بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علت دخول با فشار زیاد

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان، اگر آلت به طور کامل ولی با زور وارد واژن شود، به احتمال زیاد نشانه ابتلا به واژینیسموس خفیف است. واژینیسموس یا بیماری دخول دردناک گریدهای مختلفی دارد که عبارتند از:

گرید ۱: آلت به راحتی نمی تواند دخول کند ولی انگشت، تامپون، ابزارهای معاینه لگنی و چیزهای دیگری برای دخول مشکلی ندارند.

گرید ۲: بیمار علاوه بر رابطه جنسی، موقع دخول هر چیز دیگری به واژن نیز دچار اسپاسم لگنی شدید و درد می شود.

گرید ۳: در این درجه، بیمار علاوه بر مشکلات بالا، موقع نزدیک شدن و دست زدن به او خود را عقب می کشد.

گرید ۴: در این درجه از واژینیسموس، بیمار خود را عقب می کشد و محکم رانها را بهم فشار می دهد.

گرید ۵: این درجه شدیدترین گرید واژینیسم است که علاوه بر علائم بالا، بیمار دچار وحشت، اضطراب، جیغ کشیدن و حتی غش و ضعف می شود.

هرچه گرید واژینیسموس بالاتر می رود، شدت درد و اسپاسم شخص هم بیشتر می شود. علت واژینیسموس خفیف، انقباض عضلات داخل واژن و کف لگن است که باعث می شود کانال واژن تنگ شده و دخول با فشار زیاد و سختی امکانپذیر باشد. واژینیسموس خفیف، گرید ۱ است.

بیشتر بخوانید: علت زخم شدن واژن هنگام دخول و نزدیکی چیست؟

تفاوت-درد-مقاربتی-با-واژینیسموس

علائم واژینیسموس خفیف

در این عارضه هر چند بیمار می تواند نزدیکی کند، ولی مقاربت او با علائم زیر همراه است:

  • درد، سوزش و اسپاسم موقع نزدیکی
  • زن اجازه می دهد بدن او لمس یا بوسیده شود
  • زن با قرار گرفتن آلت بین پاها مشکلی ندارد ولی با شروع دخول دچار اسپاسم می شود
  • دخول سر آلت یا تمام آن با فشار زیاد انجام می شود

با دست کشیدن از دخول، این علائم به سرعت ناپدید می شوند. زنانِ واژینیسموس می توانند به ارگاسم برسند و مایل به برقراری رابطه جنسی هستند ولی با انقباضات غیرارادی و قفل شدن واژن موقع دخول دچار مشکل می شوند.

شما هم می توانید برای تشخیص گرید واژینیسموس و درمان آن در تهران، از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

نحوه تشخیص دخول دردناک

برای تشخیص واژینیسموس باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. این بیماری برای بسیاری از پزشکان دیگر یا ماماها ناشناخته است و اغلب آن را با خشکی واژن، دیسپارونیا (درد موقع نزدیکی) و یا مشکلات دیگر اشتباه می گیرند. در نتیجه این عارضه بدون درمان باقی می ماند.

در حالی که پزشک زنان با معاینه ساده لگنی و پرسیدن برخی سوالات می تواند علاوه بر تشخیص واژینیسموس، گرید آن را هم تشخیص داده و برای درمان شما اقدام کند.

سریع ترین درمان واژینیسموس خفیف

به گفته خانم دکتر فرخی پور، برای درمان قطعی واژینیسموس های مختلف از خفیف گرفته تا شدیدترین گرید آن از دستگاه آر اف واژن استفاده می شود. در جلسه اول، پروپ های صفحه ای که روی شکم بیمار قرار می گیرند، به کار می روند.

اما در جلسه بعدی از پروپ های واژینالی (میله ای) برای درمان استفاده می شود. امواج رادیوفرکانسی دستگاه RF با تغییر در خواص شیمیایی و مولکولی عضلات واژن، کمک می کند این عضلات موقع دخول دچار اسپاسم نشده و مسیر کانال را مسدود نکنند. درمان با این روش قطعی و همیشگی است.

اهمیت درمان واژینیسموس خفیف

شاید تصور کنید در واژینیسموس خفیف، به هر حال دخول انجام می شود و می توانید درد آن را تحمل کنید. اما چنین تصوری اشتباه است. چون این عارضه با هر گریدی که باشد، بدون درمان برطرف نمی شود و ریسک شدیدتر شدن و بالا رفتن گرید آن هست.

چون هر بار دخول با فشار زیاد، چرخه درد را در بدن شما فعال می کند. یعنی با احساس درد، اضطراب و اسپاسم شما در دفعه بعدی بدتر شده و افزایش اسپاسم، تشدید درد را به دنبال دارد. مرتب این چرخه تکرار می شود. علاوه بر تشدید گرید واژینیسموس، تعداد جلسات آر اف و هزینه شما بالاتر می رود.

مزایای درمان واژینیسموس خفیف با RF

درمان واژینیسموس خفیف با rf واژن یک روش خیلی سریع است که در آن بیمار به یکی دو جلسه درمان نیاز دارد. مزایای درمان با این روش عبارتند از:

  • یک روش سرپایی و غیرجراحی
  • موثرترین روش درمان دخول غیرممکن
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بیحسی یا بیهوشی
  • جوانسازی واژن
  • بهبود ارگاسم و افزایش روانکاری واژن
  • رفع آتروفی و خشکی واژن
  • کاهش دردهای مقاربتی
  • درمان دخول با فشار زیاد بدون بازگشت

همچنین درمان با RF واژینال در مطب پزشک انجام شده و از همان جلسه اول می توانید شاهد روند بهبودتان باشید.

مزایای-درمان-واژینیسموس-خفیف-با-آراف

مراقبت های بعد از آر اف واژن

درمان قطعی واژینیسموس با rf بدون دوره نقاهت بوده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. از چند ساعت بعد از درمان با این روش می توانید نزدیکی کنید و متوجه بهبود خود شوید. بیشترین نتیجه درمان را می توانید بعد از آخرین جلسه آراف ببینید.

هزینه درمان واژینیسموس با rf چقدر است؟

هزینه درمان واژینیسموس با آر اف به این بستگی دارد که در چه شهری یا محلی (مطب، کلینیک یا بیمارستان) برای درمان اقدام کنید و تعداد جلسات آر اف چقدر باشد. اگر درمان های پزشکی یا زیبایی نیز در کنار آن انجام دهید، هزینه آنها به هزینه rf واژینیسموس اضافه می شود.

بخشی از هزینه های درمان این عارضه را بیمه می پردازد که باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد. برای اطلاع دقیق از هزینه های خود بهتر است به مطب پزشک مورد نظرتان زنگ بزنید و یا برای جلسه معاینه و مشاوره به ایشان مراجعه کنید.

برای درمان واژینیسموس خفیف با RF در تهران، شما هم می توانید به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در شمال تهران مراجعه کنید. جهت گرفتن نوبت یا اطلاع از هزینه RF واژینیسموس می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره دخول با فشار زیاد

در اینجا می توانید رایج ترین سوالات درباره درمان دخول با فشار زیاد یا واژینیسم خفیف را به همراه پاسخ آنها بخوانید:

برای درمان دخول دردناک باید به چه پزشکی مراجعه کنم؟

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس، پزشک متخصص زنان است. به ویژه آنهایی که در درمان بیماری های جنسی تمرکز دارند و در این حوزه سالهاست فعالیت می کنند.

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

بله. این عارضه خودبخود خوب نمی شود ولی با هر گریدی که باشد، خوشبختانه قابل درمان است. می توانید برای درمان قطعی واژینیسموس در تهران به مراکز درمان واژینیسوس مثل مطب خانم دکتر فرخی پور مراجعه کنید.

می توانید یک قرص برای واژینیسموس معرفی کنید که خیلی موثر باشد؟

این عارضه با دارو درمان نمی شود و تنها روش درمان آن با rf واژن یا بوتاکس عضلات واژن است. قرص های شل کننده عضلاتی که افراد غیرمتخصص در این مورد تجویز می کنند، تاثیری در درمان شما ندارد.

برای درمان واژینیسموس در کنار آر اف به درمان های دیگری مثل تمرینات کگل نیاز داریم؟

خیر. جلسات آراف واژینال کافی است و به درمان های تکمیلی نیازی نیست. اما می توانید تمرینات کگل را مرتب انجام دهید چون به تقویت کف لگن، بهبود ارگاسم و جلوگیری از پرولاپس لگن کمک می کند.

اگر شما هم سوالی درباره دخول با فشار زیاد و درمان سریع و قطعی آن دارید، در بخش نظرات می توانید سوالات خود را از ما بپرسید.

۳.۵/۵ - (۱۶ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *