۱۴ سوال و جواب درباره لابیاپلاستی دختران باکره

لابیاپلاستی-دختران-باکره

عمل لابیاپلاستی یک جراحی ترمیمی است که روی لابیامینورهای واژن انجام می شود تا سایز لابیاها را کوچکتر و اندازه آنها را متقارن کند. این عمل این روزها بین نوجوانان اصفهانی هم خیلی پرطرفدار شده است.
اگر از آن دسته دخترانی هستید که از ظاهر واژن خود ناراضی هستید؛ نگران ازدواج تان در آینده اید؛ والدین چنین دخترانی هستید یا نگرانی ها و سوالات زیادی در مورد لابیاپلاستی برای دختران دارید، این مقاله را حتما بخوانید.
در این مقاله دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان به شایع ترین سوالات دختران و والدین آنها در مورد عمل لابیاپلاستی پاسخ داده اند. برای دسترسی سریعتر می توانید روی تیترهای مقاله کلیک کنید.

علل انجام لابیاپلاستی برای دختران باکره

رایجترین سوالاتی که در مورد علت تمایل دختران به لابیاپلاستی یا علل انجام آن از متخصص زنان پرسیده می شوند، در زیر آمده است:

۱- بزرگی لابیاهای دختران چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

لابیاهای بزرگ به خودی خود مشکلی ندارند و لابیای هر کسی شکل و اندازه منحصربفرد خود را دارد. اما بزرگی بیش از حد (هیپرتروفی لابیا) می تواند مشکلات زیر را برای دختران ایجاد کند:

  • درد، سوزش، ناراحتی و تحریک لابیاها موقع دوچرخه سواری، پیاده روی طولانی یا پوشیدن لباس زیر چسبان یا شلوار جین
  • خوب تمیز نشدن ناحیه تناسلی و بو گرفتن آن
  • ابتلای مکرر به عفونتهای ادراری یا عفونت قارچی واژن به دلیل عدم خروج کامل ترشحات واژن و تمیز نشدن آن
  • تیرگی و چروک زیاد لابیامینورها که باعث ناراحتی دختر و نگرانی برای ازدواج به خاطر ظاهر لابیاها می شود.
  • عدم رضایت از فرم واژن که سلامت روانی دختران را تحت تاثیر قرار می دهد.

نتایج تحقیقات پزشکی نشان می دهد که عمل لابیاپلاستی در این موارد برای بهبود عملکرد و ظاهر واژن و ارتقای کیفیت زندگی و سلامت روانی دختران موثر است.

۲- چرا نوجوانان درخواست لابیاپلاستی می کنند؟

به گفته برخی منابع تبلیغات رسانه ای باعث شده نوجوانان روی شکل، رنگ و سایز لابیاها حساس شوند و حتی از سن ۹ سالگی خواستار عمل لابیاپلاستی باشند. دیگر علل رشد نگران کننده تقاضای لابیاپلاستی در افراد زیر ۱۸ سال عبارتند از:

  • نگرانی دختران به دلیل مشاهده تغییرات سریع و زیاد در لابیاها که ناشی از هورمون های بلوغ است.
  • پورنوگرافی و دسترسی راحت به چنین تصاویری از طریق اینترنت
  • مقایسه نواحی خصوصی خود با دوستان یا دیگران

درخواست-لابیاپلاستی-در-نوجوانان

سن انجام لابیاپلاستی

درباره سن مناسب عمل لابیاپلاستی در دختران مجرد سوالات زیر اغلب پرسیده می شوند:

۳- آیا یک نوجوان ۱۵ ساله می تواند لابیاپلاستی انجام دهد؟

جراحی های زیبایی برای نوجوانان کمتر از ۱۸ سال ضروری نیستند و از نظر قانونی و پزشکی نمی توانیم آن را انجام دهیم چون هنوز واژن دختر در سنین زیر ۱۸ سال به بلوغ و رشد نهایی خود نرسیده است. در موارد خیلی نادری ممکن است این جراحی برای یک نوجوان انجام شود.

۴- بهترین سن برای لابیاپلاستی در دختران باکره چه سنی است؟

بهترین سن برای لابیاپلاستی بالای ۱۸ سال است که لابیاها رشد عمده خود را کرده و بالغ شده اند. بعد از این سن لابیاها رشد خاصی ندارند و ادامه رشد آنها نمی تواند نتیجه عمل را خراب کند و به عمل ترمیمی نیاز پیدا کنید.

۵- آیا دختران زیر ۱۸ سال برای عمل لابیاپلاستی به رضایت نامه پدر نیاز دارند؟

عمل لبیاپلاستی برای دختران زیر ۱۸ سال ممنوع است. اما در صورتی که نیاز به این جراحی داشته باشید و سن تان کمتر از ۱۸ سال باشد به رضایت نامه ولی نیاز دارید و باید مشاوره روانشناسی هم انجام دهند. اما دخترانی که بالای ۱۸ سال هستند نیازی به رضایت نامه ندارند.

نحوه-انجام-عمل-لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی در دختران، شما هم می توانید از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

عوارض لابیاپلاستی برای دختران مجرد

دخترانی که می خواهند عمل زیبایی واژن را انجام دهند در مورد عوارض این جراحی معمولا سوالات زیر را از جراحان زیبایی می پرسند:

۶- دختران باکره می توانند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

بله. لابیاپلاستی در دختران باعث آسیب دیدگی بکارت آنها نمی شود. چون این جراحی روی بیرون واژن (لبه های اطراف دهانه ورودی واژن یا لابیامینورها) انجام می شود. در حالی که پرده بکارت در داخل مدخل واژن قرار گرفته است.

۷- لابیاپلاستی دختران باکره می تواند مشکلی برای زایمان طبیعی آنها ایجاد کند؟

خیر. دخترانی که لابیاپلاستی می کنند، بعد از ازدواج هیچ محدودیتی برای زایمان طبیعی ندارند. مگر اینکه طبق تشخیص پزشک و به دلایل مرتبط با مشکلات بارداری مثل بریچ بودن نوزاد مجبور به سزارین شوید. بنابراین علت سزارین شما هیچ ربطی به عمل لابیاپلاستی تان ندارد.

۸- لابیاپلاستی دختران باکره باعث بروز مشکلات جنسی در آنها نمی شود؟

خیر. به لحاظ رابطه جنسی، در آینده بعد از ازدواج تان چون لابیاها خیلی بزرگ نیستند دچار دردهای مقاربتی نمی شوید و می توانید ارگاسم را تجربه کنید.

بیحسی جنسی بعد از این جراحی نادر است و معمولا در کسانی رخ می دهد که به جراحان غیرمتخصص در این زمینه مراجعه کرده و متاسفانه عصبهای جنسی آنها موقع جراحی آسیب دیده است.

۹- لابیاپلاستی می تواند باعث ناباروری در دختران شود؟

خیر. این جراحی هیچ کاری با باروری زنان و دختران ندارد. بلکه ناباروری به عواملی مثل مشکلات لقاح، تخمک گذاری، مشکلات ساختاری رحم، … بر می گردد. بنابراین دختران مجرد می توانند بدون نگرانی درباره مشکلات ناباروری به دلیل لابیاپلاستی این جراحی زیبایی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: عوارض و خطرات لابیاپلاستی

تاثیر-لابیاپلاستی-بر-ناباروری

ماندگاری و نتایج عمل لابیاپلاستی

درباره نتیجه عمل لابیاپلاستی و ماندگاری آن سوالات زیر در بین دختران و والدین آنها رایج هستند:

۱۰- آیا بارداری و زایمان نتیجه عمل لابیاپلاستی دختران را خراب می کند؟

فشار زایمان طبیعی به لابیاها ممکن است در هر زنی باعث ایجاد تغییرات در لابیاها شود. اما این مسئله به ندرت رخ می دهد. می توان گفت در اغلب موارد، تغییرات هورمونی در بارداری یا فشار زایمان طبیعی تغییری در نتیجه عمل لابیاپلاستی ایجاد نمی کند و ماندگاری نتایج عمل شما دائمی است.

بیشتر بخوانید: عمل لابیاپلاستی چه مزایایی دارد

۱۱- آیا همسر من در آینده متوجه این جراحی می شود؟

این مسئله کاملا به فاکتورهای زیر بستگی دارد و اگر آنها را رعایت کنید فقط متخصص زنان می تواند متوجه انجام جراحی در این ناحیه شود:

  • لابیاپلاستی با لیزر را انجام دهید که برشهای ظریفتر و تمیزتری دارد.
  • جراحی توسط جراح لابیاپلاستی ماهر در این زمینه انجام شود که مسلط به انواع تکنیک های برش و بخیه است.
  • از نخ بخیه مرغوب برایتان استفاده شود.
  • پوستتان از نوعی نباشد که اسکار می دهد.

و مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را به خوبی انجام دهید و دچار عفونت یا باز شدن بخیه ها بعد از عمل نشوید.

برای انجام عمل لابیاپلاستی در دختران، شما هم می توانید از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زیبایی در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سایر سوالات متداول درباره لابیاپلاستی دختران باکره

سوالات دیگری هم در مورد لابیاپلاستی دختران مجرد شایع هستند که عبارتند از:

۱۲- آیا دختران هم می توانند همراه لابیاپلاستی و عمل هودکتومی را انجام دهند؟

بله. اگر نیاز باشد که برای حفظ زیبایی و تقارن لابیاها، قسمتی از هود یا کلاهک کلیتوریس هم برداشته شود، باید این جراحی توسط متخصص لابیاپلاستی و هودکتومی همزمان صورت گیرد. به علاوه این عمل باعث بهتر شدن رابطه جنسی شما در آینده می شود و کاری به پرده بکارت تان ندارد.

۱۳- مراقبت های بعد از لابیاپلاستی برای دختران مجرد چه فرقی با زنان دارد؟

هیچ تفاوتی ندارد و همان مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی زنان را شما هم باید انجام دهید. با این تفاوت که دغدغه زمان شروع رابطه جنسی و مشکلات زنان متاهل را ندارید. اما دختران هم برای ۴ تا ۶ هفته نباید با هیچ وسیله ای خودارضایی کنند تا کاملا لابیاها بهبود یابند.

۱۴- آیا انجام عمل لابیاپلاستی برای دختران ضروری است؟

تحقیقات پزشکی نشان می دهد دخترانی که هیپرتروفی شدید لابیا مینور دارند و سایز بزرگ لابیاها باعث ناراحتی های جسمی و روحی آنها شده، بعد از این عمل، کیفیت زندگی و سلامت روان آنها بهبود می یابد. اما اگر بزرگی لابیاها مشکلی برایتان ایجاد نکرده اند، انجام این جراحی هیچ ضرورتی ندارد.

اگر شما هم سوالی درباره لابیاپلاستی برای دختران باکره دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را بپرسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *