آیا زگیل تناسلی از طریق لیزر موی زائد منتقل می شود؟

انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر

زگیل تناسلی برجستگی های گل کلم مانندی روی نواحی مخاطی و مرطوب بدن مثل آلت تناسلی و دهان است. زگیلها می توانند خیلی ریز و یا درشت باشند و به صورت تکی یا چندتایی روی پوست کشاله ران و واژن ظاهر شوند. ابتلا به تیپ های خطرناک ویروس اچ پی وی مهمترین علت ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان است.
به همین خاطر ابتلا به زگیل تناسلی یک مشکل نگران کننده است. اغلب بانوانی که لیزر موهای زائد بیکینی را انجام می دهند، این سوال را می پرسند که آیا زگیل تناسلی از طریق لیزر موی زائد منتقل می شود یا نه. ما در این مقاله قصد داریم به این سوال رایج پاسخ دهیم. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

راه های انتقال زگیل تناسلی

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان، زگیل تناسلی مثل ایدز یا برخی دیگر از بیماری های مقاربتی از طریق مایعات بدن منتقل نمی شود. بلکه به راحتی می تواند با تماس پوستی با ناحیه آلوده انتقال پیدا کند.

رایج ترین شیوه انتقال این ویروس، رابطه جنسی واژینالی، مقعدی یا دهانی است. اما استفاده از وسایل شخصی  فرد آلوده (حوله، لباس زیر، ژیلت، …) هم می تواند باعث انتقال زگیل تناسلی شود. همچنین تماس با هر وسیله آلوده به HPV در مراکز اپیلاسیون و لیزر هم می تواند باعث انتقال این ویروس به افراد سالم شود.

برای درمان زگیل های تناسلی و مقعدی خود می توانید از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد ممکن است؟

انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد متاسفانه امکانپذیر است. چون اگر مراجعین قبلی آلوده به ویروس اچ پی وی بوده باشند، سر تماسی لیزر آلوده شده و احتمال انتقال ویروس به نفرات بعدی زیاد است. اما انتقال بیماری از طریق دستگاه لیزر به روش های زیر صفر می شود:

استفاده از لیزرهای غیرتماسی: بعضی از انواع دستگاه های لیزر موهای زائد، سر غیر تماسی دارند که بدون تماس با پوست لیزر را انجام می دهند. به هیچ عنوان انتقال زگیل تناسلی، تبخال تناسلی یا هر بیماری پوستی دیگر با این دستگاه ها امکان ندارد.

استفاده از سلفون روی لیزر: اگر به مراکزی مراجعه می کنید که لیزر تماسی دارند، حتما باید روی سر تماسی دستگاه از سلفون یکبار مصرف استفاده کنند. کشیدن سلفون روی لیزر از انتقال هرگونه بیماری پوستی به مراجعه کنندگان جلوگیری می کند.

بنابراین با کمک روشهای بالا می توانید در امنیت کامل و بدون ترس از انتقال بیماری از طریق دستگاه لیزر اقدام به لیزر موهای زائدتان کنید.

حقایقی درباره اچ پی وی1

پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد را انجام دهید، با رعایت موارد زیر می توانید از انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد و همچنین ابتلا به سرطان دهانه رحم جلوگیری کنید:

  • به مراکزی مراجعه کنید که برای لیزر موهای زائد از لیزرهای غیرتماسی استفاده می کنند.
  • اگر دستگاه لیزر موهای زائدتان از نوع تماسی است، استفاده از روکش سلفونی یکبار مصرف برای هر نفر می تواند از انتقال زگیل تناسلی موقع لیزر جلوگیری کند.
  • برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با لیزر موهای زائد بهتر است به مطب پزشکان و مراکز معتبر مراجعه کنید.

همچنین بهتر است از انجام لیزر موهای زائد در سالن های زیبایی و مراکز مشابه آن بپرهیزید، چون متاسفانه خیلی از این مراکز و سالن ها به دلیل نداشتن آگاهی های کافی نمی توانند به درستی اصول بهداشتی را برای پیشگیری از انتقال بیماری ها رعایت کنند.

نکات مهم درباره انتقال بیماری از طریق دستگاه لیزر

خانم دکتر فرخی پور به کسانی که قصد دارند لیزر بیکینی انجام دهند، خواندن نکات زیر را در مورد انتقال زگیل تناسلی و بیماری های دیگر با لیزر توصیه می کنند:

۱- این سوال وجود دارد که آیا ویروس hpv با الکل از بین می رود یا نه؟ در جواب باید گفت از آنجایی که امکان انتقال ویروس زگیل تناسلی از طریق لیزرهای تماسی وجود دارد بنابراین حتما باید سر تماسی، ضدعفونی شود. ضدعفونی کردن سر تماسی لیزر با الکل نمی تواند در مدت زمان کوتاهی ویروس hpv را از بین ببرد. پس اگر به جای سلفون شخصی از الکل برای ضدعفونی لیزرهای تماسی استفاده می شود، احتمال انتقال زگیل تناسلی هست.

۲- اگر زگیل تناسلی فعال دارید که درمان نشده، نباید برای لیزر موهای زائد بیکینی اقدام کنید. چون باعث بیشتر شدن زگیل خودتان شده و هم باعث انتقال HPV از شما به مراجعین بعدی می شود.

۳- استفاده از لیزرهای تماسی برای رفع موهای زائد صورت، زیر بغل و نواحی به جز بیکینی نمی تواند باعث انتقال زگیل تناسلی به شما شود. چون زگیل تناسلی فقط در ناحیه بیکینی، واژن و کشاله ران ایجاد می شود.

نکته درمورد انتقال بیماری با لیزر

برای تزریق واکسن گارداسیل و یا درمان زگیل های تناسلی خود در شمال تهران، شما هم می توانید به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره زگیل تناسلی و لیزر بیکینی

در اینجا به رایج ترین سوالات شما در مورد انتقال زگیل تناسلی و لیزر موهای زائد پاسخ داده شده است:

لیزر موهای زائد در کسانی که قبلا زگیل تناسلی داشتن، میتواند باعث برگشت زگیلها شود؟

اگر ضایعات زگیل کاملا ناپدید شده و دوره درمان تان هم کامل شده، لیزر موهای زائد بیکینی هیچ مشکلی ندارد.

چقدر باید از درمان زگیل تناسلی بگذرد تا بتوانم لیزر بیکینی را انجام بدهم؟

باید حداقل ۱۴ روز از دوره کامل درمان زگیل تناسلی و ناپدید شدن ضایعات پوستی تان گذشته باشد تا بتوانید لیزر بیکینی را انجام دهید.

اگر با وجود زگیل تناسلی، لیزر موهای زائد بیکینی را انجام دهم چه عوارضی دارد؟

چون زگیل ها فعال هستند نه تنها بیشتر می شوند، بلکه به نواحی دیگر واژن و کشاله ران هم سرایت می کنند. البته اگر زگیل تناسلی فعال داشته باشید، پزشک برایتان لیزر را انجام نمی دهد.

اگر شما هم سوالی درباره انتقال زگیل تناسلی از طریق لیزر موهای زائد دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید سوالات خود را بپرسید.

۴.۱/۵ - (۱۴ امتیاز)
۲ دیدگاه ها
  • با سلام من دختر ۳۰ سالی هستم و هیچ گونه رابته جنسی در طول عمرم نداشته ام چند روز پیش متوجه چند دونه دوره مقعدم شدم ایا ممکنه زگیل باشه ولی از ژیلد دیگران استفاده کردم ممکن از این طریق گرفطه باشم با تشکر

    • سلام. متاسفانه یکی از راههای انتقال زگیل تناسلی، استفاده از ژیلت مشترک با فرد آلوده است. بهتره برای اطمینان از اینکه اون دونه ها زگیل هستند یا نه به دکتر زنان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *