بهترین روشهای تنگ کردن واژن بدون جراحی

تنگ کردن واژن بدون جراحی

گشادی واژن یکی از علل رایج به ارگاسم نرسیدن زنان و مشکلات زناشویی زوجین است. به همین دلیل بسیاری از بانوان بعد از آخرین بارداری و زایمان خود به فکر تنگ کردن واژن می افتند. امروزه روشهای مختلف جراحی و غیر جراحی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که درمان با آنها سریع و قطعی است.
ولی از آنجایی که تنگ کردن واژن با جراحی نیاز به مراقبتهای بعد از عمل دارد و یک روش تهاجمی است، معمولا خانمها ترجیح می دهند با روشهای غیرجراحی واژن شان را تنگ کنند. شما با خواندن این مقاله می توانید با بهترین روش برای تنگی واژن بدون جراحی و همچنین مزایا و عوارض آن آشنا شوید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

روشهای تنگ کردن واژن بدون جراحی

به گفته خانم دکتر صفورا فرخی پور، روشهای تنگی واژن بدون جراحی، همگی بدون درد، خونریزی و برش انجام شده و دوره نقاهت کوتاهتری نسبت به روشهای جراحی دارند. تنگی واژن با این روشها بدون نیاز به بیهوشی است و به صورت سرپایی در مطب انجام می شود. از رایج ترین روشهای تنگ کردن واژن بدون جراحی عبارتند از:

تنگ کردن واژن با نخ

در این روش از نخ های خاردار مخصوص لیفت واژن برای تنگ کردن دهانه واژن و بهبود فرم واژن استفاده می شود. این نخها خاصیت کلاژن سازی دارند و به استحکام و جوانسازی واژن کمک زیادی می کنند. اگر می خواهید دوباره باردار شوید، این روش برایتان مناسب است.

پروتز واژینال

در این روش برای تنگ کردن واژن از تزریق فیلرهای نیمه موقتی (ژل) برای تنگ شدن کانال واژن استفاده می شود. هر چند تزریق ژل به واژن باعث استحکام بیشتر دیواره آن می شود، اما چون ژل جذب بدن می شود، تنگ شدن واژن با این روش دائمی نیست.

تنگ کردن واژن با لیزر

سفت و تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا باعث کلاژن سازی سلولهای سطح دیواره واژن و جوانسازی آنها می شود. این روش برای درمان گشادی واژن بسیار خفیف موثر است و در عضلات عمق واژن را سفت نمی کند. این روش برای زنان یائسه که خشکی واژن دارند، مفیدتر است.

تنگی واژن با آر اف

در این روش از دستگاه آر اف برای تنگی واژن استفاده می شود. امواج رادیویی و بی ضرر این دستگاه به سطح و عمق عضلات واژن نفوذ کرده و با تولید گرما و بهبود خونرسانی به واژن کلاژن سازی را در دیواره واژن تقویت می کند.

شما هم می توانید برای درمان مشکلات جنسی و واژینالی خود با آراف در تهران، از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

پیشگیری از گشادی واژن با کگل

بهترین روش برای تنگی واژن چیست؟

در بین روشهای غیر جراحی، تنگ کردن واژن با RF بهترین روش برای تنگی واژن است. چون استفاده از دستگاه آر اف واژن باعث تقویت عضلات سطحی و نیز عمقی واژن شده و نتیجه خیلی بهتری نسبت به لیزر دارد. آر اف واژینال یک روش درمان سریع و قطعی برای درمان گشادی واژن با درجات متوسط است.
این روش باعث می شود زنانی که زایمان طبیعی داشته اند، احساس سفتی و تنگ شدن واژن را بعد از پایان جلسات RF هم داشته باشند. اگر بعد از آر اف واژن دوباره باردار نشوید، نتیجه تایتنینگ شما دائمی است. می توانید برای نتیجه بهتر، سالانه یک جلسه آر اف واژینال را داشته باشید.

مزایای آر اف واژن برای تایتنینگ

آراف واژینال به جز اینکه موثرترین روش غیرجراحی برای تنگ شدن واژن است، استفاده از این روش برای رفع گشادی واژن با مزایای مهم دیگری هم همراه است که عبارتند از:

  • درمان خشکی واژن و آتروفی آن
  • افزایش میل جنسی و ارگاسم در زنان
  • درمان پرولاپس لگن خفیف و متوسط
  • رفع خارش و سوزش واژن
  • درمان بی اختیاری ادرار استرسی
  • درمان عفونت واژن مکرر
  • رفع دردهای مقاربتی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بدون نیاز به مراقب خاصی بعد از هر جلسه

این روش، یک روش درمان سریع و قطعی برای کسانی است که گشادی واژن آنها شدید نبوده و عضلات کف لگن شان آسیب ندیده است. اما در صورتی که دچار کشیدگی یا پارگی عضلات کف لگن شده اید، فقط با روشهای جراحی مثل واژینوپلاستی می توانید واژن را تنگ کنید.

عوارض rf واژینال برای درمان گشادی واژن

طبق تجربه خانم دکتر فرخی پور، RF واژن یک روش کاملا امن و بدون عارضه است. امواج رادیویی آراف هیچ ضرری برای بافتهای بدن ندارد و آسیبی به آنها نمی رساند. فقط به دلیل تمرکز پرتوهای آر اف در کانال واژن، احساس گرما، سوزش یا التهاب خفیفی خواهید داشت که طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می شود.
همچنین، آر اف واژن درد ندارد. در صورتی که درد خفیفی بعد از آن احساس می کنید می توانید قرص های مسکن خفیف بخورید. فقط تا چند روز بعد از آر اف باید مراقب باشید تا دچار عفونت واژن نشوید. این عارضه تنها عارضه ناخواسته و جدی بعد از آر اف واژینال است.

هزینه آر اف واژن چقدر است؟

هزینه rf واژینال بستگی به تعداد جلسات rf دارد که برای هر شخصی متفاوت است. هر چه سن تان بالاتر باشد و سرعت ترمیم بدنتان کمتر، مجبورید جلسات آر اف بیشتری داشته باشید. دیگر فاکتورهای موثر بر هزینه آر اف واژن عبارتند از:

  • انجام عمل های زیبایی دیگر بطور همزمان
  • محل انجام آر اف (مطب، بیمارستان)
  • شهر
  • پزشک

در ضمن، به دلیل اینکه تنگ کردن واژن جزء عملهای زیبایی محسوب می شود، هزینه های آن تحت پوشش بیمه ها قرار نمی گیرد.

شما هم می توانید برای درمان گشادی واژن با آراف در تهران، از تجربه خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت و اطلاع از هزینه rf با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

هزینه آر اف واژن

سوالات رایج درباره آر اف واژینال

در این بخش می توانید پاسخ به رایج ترین سوالات در مورد استفاده از rf برای تنگ کردن واژن را بخوانید:

آر اف واژن چیست و چطور باعث سفتی واژن می شود؟

این یک روش درمانی است که باعث می شود واژن دوباره سفت و تنگ شود. امواج رادیوفرکوئنسی این دستگاه با با تحریک طبیعی تشکیل الاستین و کلاژن جدید در بافت واژن باعث جوانسازی و تنگ شدن مهبل می شود.

آیا فرکانس رادیویی آر اف واقعا واژن را سفت می کند؟

بله. RF در مواردی که گشادی واژن خفیف و متوسط باشد، می تواند ۲۴ نفر از ۲۵ نفری که ۵ تا ۸ جلسه rf انجام داده اند را به خوبی درمان کند.

هزینه لیزر تنگی واژن چقدرا ست؟

بستگی به تعداد جلسات لیزرتان دارد. به علاوه، اگر عملهای زیبایی دیگری مثل روشن سازی واژن را هم بخواهید همزمان انجام دهید، هزینه آن به هزینه لیزر تایتنینگ واژن تان اضافه می شود.

تنگ کردن واژن با RF چند جلسه است؟

تعداد جلسات تنگ کردن واژن با RF معمولا ۴-۸ جلسه است. اگر درجه گشادی واژن زیاد باشد به جلسات بیشتری نیاز دارید. در واقع تعداد جلسات بستگی به سن فرد، سرعت ترمیم بافتها و درجه گشادی واژن دارد.

قیمت آر اف واژینال بیشتر است یا هزینه عمل تنگ كردن واژن؟

هزینه آر اف واژن نسبت به روشهای جراحی کمتر است و مجبور به پرداخت هزینه های مربوط به بیهوشی، اتاق عمل و … نیستید.

با چه روشی واژن را تنگ کنم بهتر است؟

این کاملا بستگی به نظر پزشک تان دارد. بعد از معاینه لگنی، بهترین روش را برای درمان موثر شما انتخاب می کنیم و انتخاب روش درمان، بر عهده بیمار نیست.

اگر شما هم سوالی درباره تنگ کردن واژن با آر اف واژینال دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از خانم دکتر فرخی پور بپرسید.

۳.۳/۵ - (۷ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *