پلاسما تراپی: جدیدترین و موثرترین درمان عفونت واژن

پلاسماتراپی جدیدترین درمان عفونت واژن

عفونت واژن یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین زنان است و تقریبا می‌توان گفت که بسیاری از خانمها در طول زندگی خود با آن مواجهه بوده‌اند. طبق تحقیقات انجام شده، از هر ۱۰ زن، یک نفر به عفونت واژن مبتلا است. این موضوع شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما خبر خوب این است که شما به راحتی می‌توانید عفونت واژن را درمان کنید. فارغ از تمام روش های دارویی و درمان های قطعی عفونت واژن، درمان عفونت واژن با پلاسما تراپی به عنوان یکی از بهترین و جدیدترین روش‌های درمانی عفونت واژن است که در ادامه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. برای دسترسی سریع به مطالب از فهرست زیر استفاده کنید.

انواع عفونت واژن

انواع عفونت واژن در سه دسته باکتریایی، قارچی و انگلی طبقه بندی خواهند شد و معمولا علائم هر کدام از این نوع عفونت‌ها و حتی روش‌های درمانی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

عفونت واژن چه علائمی دارد؟

علائم عفونت واژن بسته به اینکه چه نوع عفونتی دارید، متفاوت است. ترشحات واژن، سوزش و خارش از متداول ترین علائم این سه نوع عفونت هستند، اما در برخی از موارد نشانه‌های هر کدام از این عفونت‌ها و حتی راهکارهای درمانی آن‌ها با هم متفاوت است. برخی از متداول‌ترین نشانه‌های عفونت واژن عبارتند از:

  • سوزش و خارش واژن
  • احساس درد و سوزش هنگام ادرار
  • احساس درد در برقراری رابطه جنسی
  • ترشحات طبیعی و بدون بو واژن

برخی از زنان ممکن است ترشحات طبیعی و بدون بو داشته باشند، اما در برخی دیگر که به عفونت باکتریایی واژن مبتلا هستند، ترشحات معمولا زرد، خاکستری و سفید رنگ و با بوی بد و زننده‌ای همراه هستند.

بیشتر بخوانید: عکس انواع عفونت واژن و علائم اصلی هر کدام

علائم عفونت واژن

علت عفونت واژن در زنان چیست؟

عفونت های واژن علل مختلفی دارند که با توجه به شرایط بیمار، معمولا راهکارهای درمانی متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برخی از رایج‌ترین علت‌های عفونت واژن را بررسی خواهیم کرد:

  • عدم رعایت بهداشت
  • استفاده از شلوار و لباس زیرهای تنگ و چسبنده
  • عفونت های باکتریایی (رشد بیش از حد با کتری‌ها می‌تواند منجر به عفونت رحم شود.)
  • عفونت های مخمر
  • آتروفی واژن (این حالت معمولا بعد از یائسگی رخ می‌دهد و در نهایت موجب خشکی، عفونت و التهاب واژن خواهد شد.)
  • تحریک کننده ها (استفاده از داروهای ضد بارداری، صابون‌ها و شستشوی بدن باعث التهاب و عفونت واژن خواهند شد.)

درمان‌های عفونت واژن

معمولا پزشکان بسته به نوع عفونت واژن راهکارهای درمانی متفاوتی برای درمان عفونت باکتریایی واژن در نظر می‌گیرند. برخی از روش‌های درمانی قطعی و برخی دیگر روش‌های موقتی هستند که عبارتند از:

  • درمان دارویی عفونت قارچی واژن (آنتی بیوتیک قوی برای عفونت رحم، قرص‌ استروئیدی، کرم یا قرص‌های ضد قارچ و همچنین پماد عفونت واژن)
  • درمان خانگی عفونت واژن با عسل، سرکه سیب و یا سیر
  • درمان عفونت واژن با لیزر
  • پلاسما تراپی واژن 

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص زنان برای درمان عفونت واژن

یکی از بهترین و جدید ترین روش های درمانی عفونت واژن، پلاسما تراپی واژن است که امروزه مورد توجه بسیاری از پزشکان است. اما پلاسما تراپی واژن چیست؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

پلاسما تراپی واژن چیست؟

شاید اسم پلاسما تراپی در حوزه زیبایی به گوش شما رسیده باشد، اما جالب است بدانید که پلاسما تراپی به عنوان روشی موثر و غیر تهاجمی در درمان عفونت های باکتریایی زنان موثر است. پلاسما تراپی واژن به کمک دستگاهی به نام پلاسماجت انجام می‌شود و به دلیل خاصیت میکروب کشی بالایی که دارد در درمان عفونت واژن موثر است. جوانسازی واژن با پلاسما تراپی هم از دیگر کاربردهای دستگاه پلاسماجت است.

پلاسما تراپی واژن
برخی از مهمترین مزایای پلاسما تراپی واژن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: فاکتورهای موثر بر هزینه پلاسما تراپی واژن

ماندگاری پلاسما تراپی برای عفونت واژن چقدر است؟

ماندگاری پلاسما تراپی واژن به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. عواملی همچون تبحر و تخصص پزشک مورد نظر، شیوه انجام دادن کار و حتی نوع دستگاه پلاسما تراپی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند از عواملی هستند که در میزان ماندگاری این روش دخیل‌اند. اما به طور کلی ماندگاری پلاسماجت در درمان عفونت واژن بالاتر از سایر روش‌های درمانی است.

برای درمان عفونت واژن با پلاسماتراپی واژن در تهران، بهتر است از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید

تعداد جلسات پلاسما تراپی چقدر است؟

به طور معمول ۳ تا ۵ جلسه برای درمان عفونت واژن تجویز خواهد شد، اما در برخی از موارد پزشک مورد نظر با توجه به شرایط و حتی نوع عفونت، تعداد جلسات درمان را به شما اعلام خواهد کرد.

پلاسما تراپی واژن چه عوارضی را به همراه دارد؟

جالب است بدانید که پلاسماتراپی به عنوان بهترین و جدیدترین روش درمان عفونت واژن هیچگونه عوارضی را برای شخص به همراه نخواهد داشت.

پلاسما تراپی برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

زنان مبتلا به صرع، بیماری های غددی و دیابت معمولا نمی‌توانند از پلاسما تراپی واژن استفاده کنند.

منع پلاسما تراپی واژن برای این زنان

بعد از پلاسما تراپی واژن چه مراقبت‌هایی لازم است؟

بعد از پلاسما تراپی تا زمان بهبودی کامل، فعالیت بدنی و ورزش های سنگین انجام ندهید، تا ۲۴ ساعت بعد از این درمان، بهتر است از استحمام پرهیز کنید و ۲ تا ۳ هفته بعد از درمان، نسبت به رابطه جنسی اقدام کنید.

برای پلاسما تراپی باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

برای این منظور باید به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید و بتوانید به طور قطعی عفونت واژن را درمان کنید، به دنبال یک متخصص زنان خوب باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.

هزینه پلاسما تراپی واژن

نمی‌توان هزینه دقیقی را برای این روش درمانی در نظر گرفت. معمولا پلاسما تراپی با توجه به پزشک، تعداد جلسات و حتی محل درمان ممکن است متغیر باشد. فرد باید توسط پزشک معاینه شود، سپس با نظرگرفتن شرایط بیمار و حتی انتظارات او، پزشک معالج می‌تواند هزینه مشخصی را تخمین بزند.

برای اطلاع از هزینه و تعداد جلسات پلاسماتراپی واژن، می‌توانید با خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا حتی رزرو نوبت قبلی می توانید با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

در این مقاله به رایج ترین سوالات در مورد پلاسما تراپی واژن پاسخ داده شد. اگر سوال یا  ابهامی در این زمینه دارید، از بخش نظرات در زیر این مقاله آن را با ما در میان بگذارید. به سوالات شما در اسرع وقت و در همین صفحه پاسخ داده می شود.

۴.۲/۵ - (۲۰ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *