مراکز کولپوسکوپی در تهران + هزینه کولپوسکوپی

مراکز کولپوسکوپی در تهران

کولپوسکوپی یک آزمایش خیلی مهم برای تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم، دومین سرطان کشنده زنان است. به دلیل اهمیت این آزمایش باید در انتخاب مرکز کولپوسکوپی دقت کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت چطور می توانید بهترین مراکز کولپوسکوپی در تهران را برای این کار پیدا کنید. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا کولپوسکوپی واقعاً لازم است؟

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، متخصص زنان و زایمان، زمانی کولپوسکوپی برای بیمار توصیه می شود که جواب تست پاپ اسمیر به صورت زیر گزارش شوند:

  • جواب پاپ اسمیر غیرنرمال
  • جواب پاپ اسمیر مشکوک
  • جواب پاپ اسمیر مثبت

در این نوع جوابها، تغیییرات غیر معمول در سلول های دهانه رحم دیده شده است. همچنین کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند و عفونت HPV پرخطر دارند برایشان تست کولپوسکوپی رحم تجویز می شود تا نتیجه آزمایش پاپ اسمیر با دقت بیشتری بررسی شود.

بیشتر بخوانید: کولپوسکوپی برای اچ پی وی چقدر ضرورت دارد؟

در صورتی که کولپوسکوپی دهانه رحم برایتان تجویز شده است، برای انجام کولپوسکوپی خود می توانید به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص کولپوسکوپی دهانه رحم در تهران مراجعه و از سالها تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

کولپوسکوپی کجا انجام می شود؟

کولپوسکوپی مثل معاینه لگن یا تست پاپ اسمیر در مطب پزشک انجام می شود. در صورتی که برای کولپو به مطب پزشک زنان مراجعه نکنید، می توانید در بیمارستانها و کلینیک های دولتی یا خصوصی هم کولپوسکوپی خود را انجام دهید.

معمولا آزمایش کولپوسکوپی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد و یک تست راحت و ایمن است. اگر استرس دارید که حین کولپوسکوپی چه اتفاقی می افتد، می توانید قبل از خوابیدن روی تخت مخصوص از پزشک بخواهید در مورد کولپوسکوپی به شما توضیح دهد.

محل انجام کولپوسکوپی

نحوه انتخاب بهترین مرکز کولپوسکوپی در تهران

با در نظر گرفتن معیارهای زیر می توانید بهترین مراکز کولپوسکوپی در تهران را برای آزمایش کولپوسکوپی دهانه رحم خود انتخاب کنید:

بهترین متخصص کولپوسکوپی در تهران

مرکزی را انتخاب کنید که مطمئن هستید، متخصص کولپوسکوپی آن از مهارت، دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار است. چون نمونه برداری از بافت حساس دهانه رحم صورت می گیرد، اگر بهترین دکتر کولپوسکوپی گردن رحم را انتخاب کنید، از عوارض کولپوسکوپی در امان هستید.

همچنین بهترین دکتر کولپوسکوپی با بهترین پاتولوژیست ها همکاری می کند و نمونه های شما را به مجهزترین آزمایشگاه های پاتولوژی تهران می فرستد. بنابراین می توانید از جواب آزمایش کولپوسکوپی تان مطمئن باشید.

مجهز بودن مرکز

حتما به مراکزی مراجعه کنید که جدیدترین دستگاه های کولپوسکوپی دهانه رحم را در اختیار دارند. هرچه دقت دستگاه بالاتر باشد، پزشک راحت تر می تواند دهانه رحم را بررسی کند و متوجه شود که نیاز به بیوپسی هست یا نه.

به روز بودن مرکز

جمع آوری و انتقال نمونه بیوپسی به آزمایشگاه با دو تکنیک قدیمی و جدید انجام می شود. در تکنیک قدیمی سلولها داخل ظرف مخصوصی ریخته و به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده می شوند. اما در تکنیک های جدیدتر، سلولها در محلولی خاصی قرار می گیرند و به آزمایشگاه ارسال می شوند. این کار باعث می شود صدمه ای به نمونه گرفته شده وارد نشود.

هزینه کولپوسکوپی چقدر است؟

فاکتورهای مختلفی بر قیمت انجام کولپوسکوپی دهانه رحم تاثیر می گذارند. این فاکتورها عبارتند از:

  • مرکز کولپوسکوپی (مطب، بیمارستان، کلنیک خصوصی، …)
  • بیمه ای که شما تحت پوشش آن هستید
  • شهر
  • تکنیک نمونه برداری
  • مدل و دقت دستگاه کولپوسکوپ پزشک
  • نیاز به پرینت رنگی از نتیجه کولپوسکوپی

با توجه به فاکتورهای بالا، هزینه انجام کولپوسکوپی در هر مرکزی می تواند متفاوت باشد. خوشبختانه بخشی از هزینه کولپوسکوپی تحت پوشش بیمه های مختلف قرار می گیرد و اگر بیمه تکمیلی خوبی داشته باشید، برخی بیمه های تکمیلی تقریبا تمام هزینه ها را پوشش می دهند.

برای کولپوسکوپی در یکی از بهترین مراکز کولپوسکوپی تهران می توانید به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید و از سالها تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت و اطلاع از هزینه کولپوسکوپی می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

هزینه انجام کولپوسکوپی

سوالات رایج در مورد کولپوسکوپی دهانه رحم

در این بخش، خانم دکتر فرخی پور به سوالات رایج شما درباره کولپوسکوپی سرویکس پاسخ داده اند:

کولپوسکوپی چه خطراتی دارد؟

تست کولپوسکوپی یک روش ایمن و سریع است که حتی در دوران بارداری اگر ضروری باشد، می توانید آن را انجام دهید. جدی ترین عوارض آن نیز خونریزی درد و لکه بینی بعد از برداشتن نمونه از بافت دهانه رحم است.

جواب آزمایش کولپوسکوپی چند روز طول می کشد؟

اگر نمونه برداری کرده باشیم ممکن است گرفتن جواب کولپوسکوپی ۲ تا ۳ هفته بعد حاضر شود. در حالتی که بیوپسی انجام نشده است، پزشک همان موقع نتیجه مشاهدات خود را با بیمار در میان می گذارد.

اگر دو بار تست HPV مثبت باشد، چه اتفاقی می افتد؟

اگر آزمایش HPV مثبت بوده و تست پاپ شما غیرنرمال گزارش شده، حتما نیاز است که پزشک برایتان کولپوسکوپی گردنه رحم را تجویز می کند.

اگر آزمایش های HPV منفی باشد نیاز به معاینات دوره ای دارم؟

بله باید بطور منظم تست پاپ اسمیر و کولپوسکوپی را انجام دهید. پاپ اسمیر بصورت سالیانه پیشنهاد می شود و انجام کولپو هم طبق برخی منابع هر سه سال یکبار و طبق برخی دیگر هر پنج سال یک بار باید انجام شود. چون ممکن است بعداً و در آینده ناهنجاری در سلولهای دهانه رحم ایجاد شود.

اگر شما هم سوالی در مورد کولپوسکوپی در تهران دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله، سوالات خود را بپرسید.

۳.۲/۵ - (۱۳ امتیاز)
۱۶ دیدگاه ها
  • با سلام خدمت خانم دکتر من به تازگی با گرفتن ازمایش متوجه شدم که زگیل تناسلی واژن تیپ ۶۶ رو دارم ایا به دلیل های ریسک بودنش قابل درمان است ممنون میشم جواب بدید

    • سلام. های ریسک بودن یعنی ممکنه احتمال سرطان دهانه رحم بده. در صورت پیگیری و انجام تست کولپوسکوپی هر شش ماه یکبار و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدنم، نیازی به نگرانی نیست. اما حتما باید زیرنظر پزشک باشید و چکاپ ها رو هم منظم انجام بدین مشکلی پیش نمیاد.

      • خانم دکتر خسته نباشی با ازمایشم تیپ ۵۶ ایا خطرناکه سرطانه کارم شده گریه لطفا جواب بدید

        • سلام. نگران نباشید. تیپ شما خطرناک هست اما ابتلای شما به این نوع تیپ اچ پی وی دلیل بر سرطان دهانه رحم نمیشه. تست کولپوسکوپی که براتون تجویز شده رو انجام بدین تا سلامت دهانه رحم تایید بشه. بعد از اون باید چکاپ های شش ماهه داشته باشید. توصیه میکنم واکسن گارداسیل یا پاپیلوگارد رو حتما بزنید که به تیپ های شایع تر دچار نشین. روشهای تقویت سیستم ایمنی بدن میتونه باعث دفع ویروس از بدنتون بشه. اونها رو از یاد نبرید.

    • سلام خانم دکتر خسته نباشید مادرم‌دوسال پیش سرطان سینه داشتن وبعد شیمی درمانی و جراحی خداروشکر درمان شدن اما الان هر ۶ ماه چکاپ میشن.
      یکماه پیش بنا به خواسته خودشون تست پاپ اسمیر دادن و الان جواب مشکوک هستش بنظرتون هر شش ماه تکرار کنه تست رو یا کولپوسکوپی انجام بده؟؟

      • چون پاپ اسمیر مشکوک هست باید کولپوسکوپی را انجام بدن تا خیالتون راحت بشه که مشکلی هست یا نه. با توجه به جواب کولپوسکوپی بهتون میگیم که نیاز دارن چکاپ بشن یا نه و هر چند وقت یکبار. اگر درمانی هم لازم باشه براشون تجویز میشه.

  • سلام خانم دکتر تست پاپسمیر دادم مشکوک بود بعد تست hpv دادم مثبت شد
    دکتر گفت hpv۵۲ با ریسک medumهست، بعد گفتن تست کلوسکوپی بدم
    ایا خطرناک چند درصد ممکنه به سرطان تبدیل بشه

    • نگران نباشید عزیزم. حتما تست کولپوسکوپی رو انجام بدین. اگر به موقع تشخیص و درمانتون انجام بشه احتمال سرطانی شدن سرویکس پایینه.

  • با سلام خانم دکتر جواب پاپ اسمیر من وجود سلول اضافی رو نشان میداد و دکتر آزمایش hpv دادن که نتیجه اون منفی است آیا باز هم جای نگرانی هست و باید اقدام دیگه ای انجام بدم یا نه متشکر.

    • اگر براتون آزمایش کولپوسکوپی تجویز کردن حتما انجامش بدین. باید وجود و علت سلولهای اضافی حتما مشخص بشه.

  • سلام خانم دکتر، من تستر پاپسمیرم منفی بود ، اما ازمایشم تیپ ۵۶ نشان داد ، ایا این خطرناکه مربوط به سرطان میشه ؟

    • سلام. تیپ زگیل تناسلی شما جزء پرخطرها هست و باید تست کولپوسکوپی رو انجام بدین. معمولا با تشخیص و پیشگیری به موقع احتمال سرطان نادره و ندیدم بیمارانی که به موقع مراجعه می کنند دچار سرطان بشن. پس نگران نباشید و چکاپ های لازم رو انجام بدین.

  • سلام خانم دکتر خسته نباشید من به تازگی آزمایش زگیل دادم مثبت بوده ولی تست پاپ اسمیرخوب بود ولی دکترم گفت کولپوسکوپی انجام بدم الاننمیدونم کجامراجعه کنپ

    • سلام. اگر تهران هستید میتونید به مطب من مراجعه کنید یا هر مطب متخصص زنانی که مجهز به دستگاه کولپوسکوپی هستند. یه سری از بیمارستانها و کلینیک ها هم این دستگاه رو دارند.

  • سلام
    من دیروز جواب تست hpv گرفتم و نوع ۱۶ که خزرناک هست رو دارم ولی تست پاپ اسمیرم مشکل نداره و سالمه و آندوتری ۱۱ میلی دارم و برام کولپوسکوپی تجویز کردن که انجام بدم ، به شدت نگران و ناراحتم سوالم اینه که با توجه به پاپ اسمیر سالم باز دچار سرطان رحم خواهم شد با hpv 16 ؟
    ممنون از پاسخگوییتون
    و ایمیل من
    mohamadizahra891@gmail.com

    • سلام. برای چنین جواب آزمایشی معمولا تست کولپوسکوپی رو تجویز می کنم. چون جوابش خیلی دقیق تر از پاپ اسمیر هست. تیپی که شما دچار شدین خطر سرطانزایی داره ولی خوشبختانه احتمال ابتلا به سرطان ۱۰۰ درصد نیست. اگر آزمایش ها و فالوآپ های بعدی و در صورت نیاز درمانهای لازم رو هم انجام بدین مطمئنا دچار سرطان سرویکس نمیشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *