درمان عفونت واژن با پلاسما

عفونت واژن یا واژینیت یکی از بیماری های رایج در زنان است. هر خانمی در طول زندگی خود حتما با این مشکل مواجه خواهد شد. گاهی این عفونت ها از نوع خطرناکی هستند و عوارض جدی به دنبال دارند. بعضی از آنها مرتب عود می کنند و غیرقابل درمان به نظر می رسند. اما روش های قطعی برای درمان عفونت واژن وجود دارد. دراین مقاله قصد داریم به به واژینیت و درمان عفونت واژن با پلاسما بپردازیم. برای دسترسی راحت به مطالب از فهرست زیر استفاده کنید.

عفونت واژن

عفونت واژن شامل سه نوع عفونت باکتریایی، قارچی و انگلی است. علت و علائم بروز هر یکی از این عفونت ها با یکدیگر متفاوت است. بروز این عفونت ها باعث تغییر ترشحات واژن می شوند. این ترشحات با ترشحات طبیعی واژن فرق دارند.

علائم عفونت واژن

علائم عفونت واژن یا رحم بسته به اینکه چه نوع عفونتی داشته باشید متفاوت است. علائم عفونت واژن یا رحم که ناشی از قارچ باشد، عبارت است از:

• سوزش، خارش و التهاب واژن
  • ترشحات سفید واژن که غلیظ است و شبیه دلمه پنیر است
  • سوزش هنگام ادرار
  • ترشحات بدون بو و گاهی بوی کپک

عفونت باکتریایی واژن نیز با علائم زیر همراه است:

• ترشحات سفید، زرد یا خاکستری واژن
  • گاهی خارش
  • ترشحات واژن با بوی بد شبیه ماهی

عفونت انگلی واژن یا تریکومونیازیس نیز با علائم ترشحات سبز و بدبوی واژن، خارش و سوزش واژن و درد هنگام نزدیکی بروز می کند.

علائم عفونت واژن

با مشاهده علائم عفونت واژن، برای تشخیص نوع عفونت و درمان قطعی آن پیشنهاد می کنیم از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان بهره مند شوید. شما می توانید پلاسماتراپی واژن برای درمان عفونت را توسط خانم دکتر فرخی پور با رضایت کامل از نتیجه انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

علت عفونت واژن زنان چیست؟

بسته به اینکه عفونت واژن زنان از کدام نوع باشد، علائم عفونت واژن و علت عفونت واژن متفاوت خواهد بود. علت واژینیت را به صورت زیر می توان دسته بندی کرد:

• واژینیت انگلی یا تریکومونیازیس: این عفونت به خاطر انگل تک سلولی در رحم ایجاد می شود. به خاطر رابطه جنسی محافظت نشده این انگل منتقل می شود.
  • واژینیت باکتریایی: به خاطر رشد بیشتر باکتری های بد نسبت به باکتری های خوب در رحم ایجاد می شود. دوش واژینال و داشتن شریک جنسی متعدد نیز از علل واژینیت باکتریایی هستند.
  • واژینیت قارچی: به خاطر رشد بیش از حد قارچ های داخل رحم بروز می کند. همچنین دیابت، حاملگی، سیکل قاعدگی، مصرف برخی آنتی بیوتیک ها در ایجاد عفونت قارچی واژن موثر هستند.

عفونت واژن چه عوارضی دارد؟

عفونت واژن از هر نوعی که باشد اگر درمان نشود می تواند منجر به مشکلات بسیار جدی تری برای زنان شود. عوارض عفونت واژن که تحت درمان قرار نمی گیرد عبارت است از:

• التهاب لگن
  • افزایش احتمال ابتلا به ایدز
  • سقط جنین
  • خشکی واژن و مقاربت دردناک
  • زایمان زودرس
  • جنین با وزن کم

همچنین برخی از عفونت های واژن به لوله های رحم (لوله های فالوپ) آسیب وارد کرده و آنها را مسدود می کنند. این مسئله منجر به نازایی در زنان می شود.

درمان عفونت واژن

بسته به علت عفونت واژن و نوع واژینیت، پزشکان از روش های درمانی مختلفی استفاده می کنند. بعضی از روش های درمان قطعی و برخی موقتی هستند. این روش های درمانی عبارتند از:

• درمان عفونت واژن با دارو: قرص یا کرم مترونیدازول، کرم ضدقارچ، کرم‌ یا قرص‌ استروئیدی
  • درمان خانگی عفونت واژن با سیر، عسل، ….
  • درمان عفونت و اژن با لیزر
  •  پلاسماتراپی واژن

بیشتر بخوانید: بهترین متخصص زنان برای درمان عفونت واژن

برای درمان قطعی عفونت واژن یکی از بهترین گزینه ها، درمان با پلاسما است که در ادامه بیشتر به این روش درمانی پرداخته خواهد شد.

درمان عفونت واژن

پلاسما تراپی واژن چیست؟

پلاسماتراپی رحم به کمک دستگاهی به نام پلاسماجت انجام می شود. هرچند از پلاسماتراپی برای جوانسازی واژن بهره می برند اما پلاسماجت کاربردهای درمانی هم دارد. پلاسما تراپی جدیدترین و موثرترین درمان عفونت واژن است که به درمان قطعی عفونت های واژن کمک زیادی می کند. پلاسماجت در بافت عمقی واژن گرما ایجاد می کند. در این روش از پلاسما استفاده می شود که خاصیت میکروب کشی بالایی دارد و از این طریق به درمان عفونت واژن کمک می کند.

مزایای درمان عفونت واژن با پلاسما

پلاسما تراپی رحم به درمان آتروفی و خشکی واژن کمک می کند. در نتیجه عفونت های مکرری که در اثر خشکی واژن ایجاد می شدند بر طرف می شوند. پلاسماتراپی واژن از مزایای دیگری نیز برخوردار است. مثلا:

از مزایای دیگر پلاسماتراپی رحم، سرپایی و غیر تهاجمی بودن این روش برای درمان و نیز کوتاه بودن دوره نقاهت درمان عفونت واژن با پلاسما است.

مراقبت های بعد از پلاسما جت واژن

بعد از پلاسما تراپی، پوست خارجی واژن پوسته پوسته می شود، نباید این پوسته ها را بکنید. همچنین باید مراقبت های بعد از پلاسماجت را رعایت کنید. این مراقبتها عبارتند از:

• تا ۲۴ ساعت بعد از پلاسماتراپی رحم از استحمام و شستن واژن بپرهیزید.
  • استخر نروید و در وان نمانید.
  • تا زمانی که بهبود بیابید، فعالیت های سنگین روزانه یا ورزشی نداشته باشید.
  • محل پلاسماتراپی شده را پانسمان نکنید.

خانم هایی که پلاسماتراپی واژن را برای درمان عفونت واژن انجام می دهند، نباید ۲ تا ۳ هفته بعد از پلاسماتراپی رابطه جنسی داشته باشند. زمانی که کاملا بهبود یافتید می توانید برای نزدیکی اقدام کنید.

مراقبتهای بعد از پلاسماجت واژن

برای درمان قطعی عفونت واژن با پلاسماتراپی پیشنهاد می کنیم از تجربه و تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

هزینه پلاسماتراپی واژن چقدر است؟

فاکتورهای موثر بر هزینه پلاسماتراپی واژن در درمان عفونت متعدد هستند. هزینه این درمان بسته به پزشک، تعداد جلسات، محل درمان، تحت پوشش بیمه های درمانی باشد یا خیر و غیره متغیر است. حتی شهر محل درمان نیز بی تاثیر نیست، مثلا پلاسماتراپی واژن در تهران بیشتر از یک شهر کوچک است. بعد از مراجعه به پزشک و معاینه می توانید از هزینه های درست این روش درمانی مطلع شوید.

سوالات پر تکرار درباره درمان عفونت واژن با پلاسماتراپی

ماندگاری پلاسما تراپی برای درمان عفونت واژن
ماندگاری پلاسماجت برای درمان عفونت واژن بالا است. این روش یک روش قطعی است و ماندگاری پلاسماتراپی به طور قطع بسیار بیش از روش های درمانی دیگر است. احتمال عود عفونت با این روش از روش های دیگر بسیار کمتر است و ماندگاری نتیجه درمان طولانی است.

تعداد جلسات پلاسما تراپی واژن چقدر است؟
پزشک بعد از معاینه و با توجه به شدت عفونتی که دارید، تعداد جلسات درمان را به شما اعلام می کند. اغلب برای درمان در حدود ۳ تا ۵ جلسه به پلاسماتراپی رحم نیاز خواهید داشت.

عوارض پلاسما برای درمان عفونت واژن چیست؟
درمان عفونت واژن با پلاسماجت هیچ عارضه مهمی به دنبال ندارد و این از مزایای پلاسماتراپی رحم برای درمان عفونت واژن است.

همه می توانند برای درمان واژینیت با پلاسما اقدام کنند؟
خیر. زنان مبتلا به دیابت، صرع، بیماری های خودایمنی و بیماری های غددی نباید پلاسماتراپی انجام دهند.

برای پلاسماتراپی واژن به چه پزشکی باید مراجعه کنم؟
برای پلاسماتراپی عفونت واژن باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. برای اینکه دچار عارضه خاصی نشوید و از نتیجه راضی باشید، بهتر است به یک متخصص زنان خوب برای این کار مراجعه کنید.

در صورتی که سوال دیگری در مورد درمان عفونت واژن با پلاسماتراپی دارید، از بخش نظرات در زیر این مقاله آن را با ما در میان بگذارید. به سوالات شما در اسرع وقت و در همین صفحه پاسخ داده می شود.

۳.۹/۵ - (۱۳ امتیاز)