علت قفل شدن واژن حین رابطه های اول

علت-قفل-شدن-واژن-حین-رابطه-اول

بعضی از دختر خانم هایی که به تازگی ازدواج کرده اند دچار مشکل قفل شدن حین رابطه اول هستند. یعنی نمی توانند دخول را انجام دهند و همچنان باکره مانده اند. به این عارضه واژینیسموس اولیه گفته می شود.
مهمترین علامت این بیماری، بسیار دردناک بودن رابطه جنسی است به طوریکه دخول امکانپذیر نباشد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت قفل شدن واژن حین رابطه جنسی اول چیست و آیا راهی برای درمان واژنیسموس اولیه وجود دارد یا نه. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

قفل شدن حین رابطه اول

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان، واژنیسموس اولیه یا قفل شدن حین رابطه اول در افرادی اتفاق می افتد که برای اولین بار رابطه جنسی با دخول واژینال را تجربه می کنند. واژینیسموس در واقع یک مکانیسم دفاعی و غیرارادی برای محافظت واژن از درد و آسیب است.

به همین دلیل موقع نزدیکی واژن به طور غیرعادی تنگ می شود و نمی توانید دخول را انجام دهید و هر بار که بیشتر تلاش کنید، درد بیشتری را تجربه خواهید کرد. به این مکانیسم دفاعی چرخه درد در واژینیسموس گفته می شود.

علائم واژینیسموس اولیه

واژینیسموس اولیه با علائم زیر همراه است:

  • تنگی نفس و احساس درد شدید موقع نزدیکی
  • عدم دخول آلت یا دخول فقط سر آلت
  • از بین رفتن علائم واژینیسموس با پایان تلاش برای نزدیکی
  • ممکن است در بعضی موارد دخول با فشار زیاد انجام شود ولی بسیار دردناک است

ممکن است این دختر خانم ها موقع معاینات لگنی و استفاده از تامپون نیز دچار همین علائم شوند و واژن آنها نفوذناپذیر است و یا فقط موقع نزدیکی این علائم را تجربه کنند.

میزان شیوع واژینیسموس اولیه

طبق آمارها ۶ تا ۱۷ درصد زنان دچار واژینیسموس اولیه هستند. البته تعداد این افراد خیلی بیشتر است چون به دلیل شرم و خجالتی که دارند در مورد آن صحبت نمی کنند، بنابراین آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد.

قفل-شدن-واژن-حین-رابطه-جنسی

شما هم می توانید برای درمان قفل شدن واژن حین اولین رابطه از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

علت قفل شدن واژن حین رابطه اول چیست؟

یک یا چند مورد از دلایل زیر علت تنگی واژن بعد از ازدواج در واژینیسموس خفیف هستند:

اضطراب جنسی

استرس یکی از علل مهم بروز چرخه درد و نفوذناپذیرتر شدن واژن در اولین رابطه است. استرس دختران می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • ترس از دخول
  • گناه دانستن رابطه جنسی و تربیت غلط
  • ناآگاهی در مورد رابطه جنسی
  • ترس از بارداری
  • تصویر بدنی منفی از خود

و یا اینکه می ترسند در رابطه جنسی به اندازه کافی خوب نباشند و صمیمیت خود را با همسرشان از دست بدهند.

مشکلات روحی و رابطه ای

قفل شدن واژن حین رابطه می تواند ناشی از علل روحی-روانی باشد؛ مثلا:

  • رابطه بد زوجین
  • عدم پیش نوازی کافی
  • تجربه خشونت جنسی در گذشته
  • افسردگی های مزمن

معمولا با مشاوره درمانی و کمک همسر میتوان این مشکلات را برطرف کرد.

سابقه بیماری یا جراحی

سابقه برخی بیماریها در دختران می تواند باعث دیسپارونی (دردهای مقاربتی) در آنها شود. به همین دلیل به طور غیرارادی دچار ترس از دخول و دخول دردناک می شوند. بعضی از این مشکلات عبارتند از:

  • عفونت ادراری
  • عفونت رحم
  • سرطان های دستگاه تناسلی یا ادراری
  • جراحی های لگنی سابق مثل عمل برداشتن فیبروم رحم
  • خشکی واژن در اثر اختلالات هورمونی یا مصرف برخی داروهای خاص

عوامل بالا باعث ایجاد ذهنیت درد با دخول به واژن می شوند و رابطه جنسی دردناک به نظر می رسد.

مشکلات کف لگن

به گفته دکتر فرخی پور، اصلی ترین و شایع ترین علت قفل شدن واژن حین رابطه، انقباض شدید عضلات ورودی کانال واژن است. انقباض شدید این عضلات منجر به بسته شدن واژن و درد شدید در لگن می شود.

به کمک روشهای درمانی پزشکی می توان جلوی این انقباضات شدید را گرفت تا موقع دخول عضلات واژن ریلکس باشند و بتوانید نزدیکی کنید.

علل-دردهای-مقاربتی-در-زنان

روشهای درمان قفل شدن واژن در تهران

برای درمان واژنیسموس خفیف اولیه که ناشی از اضطراب جنسی است، می توانید از درمان های خانگی واژینیسموس خفیف مثل تکنیک های آرام سازی بدن کمک بگیرید. ولی تنها راه درمان قفل شدن واژن در گریدهای بالای دخول دردناک روشهای زیر هستند:

بنابراین برای درمان قفل شدن واژن نیازی به روشهای تهاجمی مثل عمل جراحی ندارید.

شما هم می توانید برای درمان قفل شدن واژن حین اولین رابطه ها از تخصص دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی نهایی

قفل شدن حین رابطه جنسی اول در دخترانی اتفاق می افتد که به تازگی ازدواج کرده اند. این عارضه واژینیسموس اولیه نام دارد که خوشبختانه امروزه یک بیماری کاملاً قابل درمان است. اما لازم است برای درمان واژنیسموس اولیه ابتدا علت اصلی بیماری مشخص شود.

علت قفل شدن واژن حین رابطه جنسی اول می تواند مربوط به مشکلات روحی، عاطفی، استرس، مشکلات لگنی و یا برخی از بیماریها دستگاه ادراری-تناسلی مثل سرطان های ناحیه تناسلی باشد.

پرسش و پاسخ قفل شدن حین رابطه های اول

زنانی که موقع رابطه جنسی اول دچار مشکل قفل شدن واژن می شوند، اغلب سوالات زیر را از متخصص زنان می پرسند:

چرا دخول انجام نمیشه؟

به دلیل انقباض عضلات واژن، کانال واژن آنقدر تنگ می شود که هیچ چیزی حتی انگشت نمی تواند وارد آن شود. این یک مکانیسم دفاعی برای جلوگیری از درد واژن است.

چرا درمان قفل شدن واژن مهم است؟

اگر بعد از مواجه شدن با علائم قفل شدن واژن برای درمان قطعی واژینیسموس در تهران اقدام نکنید، علائم تان بدتر شده و درمان طولانی تر و سخت تری خواهید داشت.

آیا درمان واژینیسموس اولیه به صورت خودبخودی امکان پذیر است؟

خیر. دخول دردناک خودبخود درمان نمی شود و اگر راهکارها و درمانهای پزشکی لازم در این زمینه را انجام ندهید تا پایان عمر این مشکل با شما خواهد بود.

اگر شما هم سوالی درباره قفل شدن واژن حین رابطه جنسی دارید، می توانید در بخش نظرات آنها را بپرسید.

۴/۵ - (۳ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *