درمان قطعی واژینیسموس در تهران | کلینیک تخصصی درمان دخول دردناک

درمان-قطعی-واژینیسموس

بیماری دخول دردناک یا واژینیسموس، عارضه ای است که بیشتر در زنان جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند، بروز می کند. در این عارضه، دخول آلت به صورت ناقص انجام شده و فقط سر آلت می تواند به واژن نفوذ کندکه با درد شدیدی در خانمها همراه است.
در گریدهای بالا، اصلا دخول صورت نگرفته و بیمار نمی تواند به همسرش اجازه دهد به به نواحی خصوصی او دست بزند. قبلا این عارضه منجر به طلاق میشد. ولی امروزه روشهای خوبی برای درمان قطعی واژینیسموس هست که ما در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

دخول دردناک و علائم آن

به گفته خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان، بیماری دخول دردناک بین ۵ تا ۴۲ درصد زنان در سراسر دنیا شایع است. این عارضه انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

واژینیسموس اولیه: خانم ها در اولین تلاش خود برای رابطه جنسی با دخول واژینال ناکام می مانند.

واژینیسموس ثانویه: قبلا خانم ها در رابطه جنسی هیچ مشکلی نداشته اند ولی به دلیل بروز برخی مشکلات جسمی یا روحی، اکنون دچار ترس از دخول شده اند.

واژینیسموس کامل: در این حالت، نه آلت و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند وارد یا نزدیک دهانه واژن شود.

واژینیسموس موقعیتی: خانم ها در موقعیت های خاصی دچار واژینیسم می شوند مثلا موقع دخول. اما موقع استفاده از تامپون یا ورود ابزارهای معاینه لگنی هیچ مشکلی ندارند.

همچنین، دخول دردناک درجات مختلفی دارد که در مقاله درجات و گریدهای واژینیسموس درباره آن صحبت کرده ایم. این بیماری در هر درجه ای که باشد، بدون درمان اصلا برطرف نمی شوند و تلاش برای دخول فقط شدت واژینیسموس را بدتر می کند.

علائم واژینیسموس

خانم هایی که واژینیسموس هستند، موقع دخول، استفاده از تامپون، معاینه لگنی یا ورود انگشت به واژن بسته به شدت واژینیسم دچار علائم زیر می شوند:

  • درد شدید
  • استرس، اضطراب و ترس ناخودآگاه
  • تنگی نفس و تپش قلب
  • جمع کردن پاها و اجازه ندادن به لمس ناحیه تناسلی
  • جیغ زدن
  • غش

علائم واژینیسموس کاملا غیرارادی هستند و خانم ها هیچ نقشی در بروز آنها ندارند.

نشانه-های-واژینیسموس

علل واژینیسموس چیست؟

علت دردناک بودن دخول در بیماری واژینیسموس، انقباض شدید عضلات در قسمت یک سوم تحتانی واژن (ورودی واژن) است. این انقباضات باعث مسدود شدن کانال واژن و عدم دخول هر چیزی به واژن می شوند. علت دخول با فشار زیاد می تواند فیزیکی یا روانی باشد، مثلا:

  • فرد در دفعات اول به علت درد شدید دچار ترس مزمن شده
  • گناه دانستن رابطه جنسی و یا شرم از آن
  • ترس از بارداری
  • اسکار عمل قبلی
  • اپیزتومی یا بخیه زایمان قبلی روی پرینه (محدوده ی بین مقعد و دهانه واژن)
  • مشکلات آناتومی واژن
  • برخورد نادرست با شخص در معاینه لگنی در گذشته یا پر رفت و آمد بودن محل معاینه
  • ضخامت بیش از حد پرده بکارت که با دخول برداشته نمی شود
  • دلایل روانی مثل ترس از دخول
  • مشکلات لگنی یا جراحی های قبلی این ناحیه
  • زایمان زود هنگام یا سخت
  • تجربه ی تجاوز یا رابطه جنسی خشن در گذشته
  • جراحی های لگنی

هر چند دلایل روانی برای واژینیسم شایع هستند، ولی نباید اهمیت علل جسمی و بیماریهای واژینالی مثل عفونت را در این مورد دست کم بگیرید.

بیشتر بخوانید: عوارض واژینیسموس در بارداری

شما هم می توانید برای تشخیص علت و درمان قطعی واژینیسموس در تهران، از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت نوبت معاینه با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس در تهران

در صورتی که مبتلا به واژینیسموس هستید، باید اول به یک کلینیک تخصصی درمان دخول دردناک مراجعه کنید تا متخصص زنان، لگن را معاینه کند. اگر مشکل جسمی داشته باشید، پزشک آنرا تشخیص داده و برای رفع آن اقدام می کند.

اگر در کنار مشکل جسمی، دلایل روانی هم باعث واژینیسموس شده باشند، پزشک زنان شما را به متخصص سکس تراپیست ارجاع می دهد. نباید به دلیل خجالت و شرم، این موضوع را با پزشک زنان مطرح نکنید و واژینیسموس را به حال خودش رها کنید.

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

اگر موقع نزدیکی با مشکل دخول مواجه هستید، باید به دکتر زنان یا کلینیک درمان واژینیسموس مراجعه کنید. پزشک با معاینه متوجه می شود که نوع واژینیسموس شما خفیف است یا شدید. برای درمان نوع خفیف معمولا درمانهای خانگی واژینیسموس خفیف را به شما توصیه می کنند اما در نوع شدید روش درمان متفاوت است که در زیر به آنها اشاره شده است:

تغییر پوزیشن جنسی: قرار گرفتن در بعضی از پوزیشن ها موقع نزدیکی در بعضی از افراد واژینیسموس باعث امکان دخول می شود.

بیوفیدبک برای درمان واژینیسموس: این روش معمولا در مراکز فیزیوتراپی برای درمان بانوانی که مبتلا به ترس از دخول هستند، به کار می رود.

استفاده از لوبریکانت: از روغن ها و لوبریکانت ها ممکن است برای درمان بیمار استفاده شود. به خصوص در مواردی که خشکی واژن علت درد موقع نزدیکی است.

درمان واژینیسموس با دیلاتور: در این روش به مرور زمان واژن برای دخول اشیاء خارجی آماده می شود. درمان با دیلاتور ماهها طول می کشد و ممکن است جواب ندهد. برای همین دیگر این روش را برای بیماران تجویز نمی کنیم.

تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس: تزریق بوتاکس یک روش سریع و قطعی برای درمان بیماری واژینیسموس است که در یک جلسه انجام می شود.

روان درمانی: اگر مشکلات روحی و دلایل روانی باعث ترس از دخول شده باشند، با مشاوره و سکس تراپی می توان مشکل زوجین را برطرف کرد.

rf واژن برای درمان واژینیسموس: در این روش از دستگاه rf واژینال برای برطرف کردن و جلوگیری از انقباض شدید عضلات واژن موقع دخول استفاده می شود.

روشهای-درمان-واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس در تهران

به گفته خانم دکتر فرخی پور، فرق بین واژینیسموس اولیه و ثانویه در زمان و علت بروز آن است. معمولا برای درمان هر دو نوع، از روش های زیر به عنوان روش های سریع و قطعی برای درمان ترس از دخول استفاده می شود:

تزریق بوتاکس

درمان واژینیسموس با بوتاکس یکی از سریعترین و موثرترین روشهای درمان قطعی واژینیسموس است. بوتاکس به عضلاتی که موقع دخول منقبض می شوند، تزریق می شود. بوتاکس باعث ریلکس شدن و کاهش انقباض عضلات شده و عضلات به مرور یاد می گیرند، منقبض نشوند.

بعد از مدتی، مواد بوتاکس جذب بافتهای واژن می شود که کاملا بی ضرر است. اگر بعد از جذب بوتاکس، هنوز هم موقع دخول دچار مشکل هستید، می توانید دوباره بوتاکس تزریق کنید. ولی اغلب بانوان درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس را در یک جلسه تجربه می کنند.

دستگاه rf برای درمان واژینیسموس

استفاده از دستگاه rf برای درمان واژینیسموس یکی از روشهای موثر درمان ترس از دخول است که در اغلب خانم ها خیلی خوب جواب می دهد. امواج رادیوفرکوئنسی آر اف، باعث تغییر در خاصیت عضلات واژن شده و این عضلات دیگر موقع دخول منقبض نمی شوند.

درمان واژینیسموس با آر اف اغلب در ۲ تا ۳ جلسه با فواصل یک هفته ای انجام می شود. درمان واژینیسموس با آراف واژن یک روش قطعی و بدون برگشت است که ماندگاری دائمی دارد.
نتایج درمان با آر اف واژن از همان جلسه اول برای بیمار محسوس است و در پایان جلسات درمان، شخص بدون نیاز به جراحی کاملا درمان می شود.

مزایای درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس و RF

خانم هایی که با تزریق بوتاکس یا با آر اف واژن بیماری دخول دردناک را درمان می کنند، از مزایای زیر بهره مند می شوند:

  • رفع سریع و موثر علائم واژینیسم
  • درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن
  • درمان با یک روش غیرتهاجمی
  • درمان در کوتاهترین زمان ممکن
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون دوره نقاهت

به علاوه، درمان با این روشها در مطب پزشک انجام شده و نیازی به مراقبتهای بعد از درمان ندارید. از چند ساعت بعد از تزریق با آر اف، اگر احساس ناراحتی در واژن ندارید، می توانید نزدیکی کنید.

هزینه درمان واژینیمسوس در تهران

هزینه درمان دخول دردناک بستگی به این دارد که با چه روشی تحت درمان قرار بگیرید و درمان شما در مطب باشد یا در کلینیک. در مورد هزینه درمان واژینیمسوس با RF واژینال هم تعداد جلسات درمان و شدت واژینیسموس تاثیر گذار هستند.

پزشک زنان با معاینه لگنی بیمار، می تواند حدود تعداد جلسات و روش درمان را تعیین کند. در ضمن، بخشی از هزینه های درمان واژینیسموس تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد که به کاهش هزینه های بیمار کمک می کند.

شما هم می توانید برای درمان قطعی واژینیسموس خود با RF در تهران، از تخصص خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت نوبت و اطلاع از هزینه های درمان با RF واژن با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

هزینه-درمان-واژینیسموس

سوالات رایج درباره درمان قطعی واژینیسموس

در اینجا می توانید سوالاتی را که مرتب خانم ها از متخصص زنان درباره درمان بیماری واژینیسموس می پرسند را همراه جواب آنها بخوانید:

امکان درمان واژینیسموس با لیزر هست؟

واژینیسموس با دستگاه آر اف واژن درمان می شود. اما لیزر برای درمان خشکی، آتروفی یا عفونت واژن موثر بوده و درد موقع نزدیکی را برطرف می کند نه بیماری واژینیسموس را.

آیا موقع درمان واژینیسم با آر اف، بکارت از بین می رود؟

از شروع جلساتی که پروپ واژینالی استفاده می کنیم، بله. چون پروپ دستگاه آراف باید وارد واژن شود و قاعدتاً بکارت از بین می رود. پس حتما باید همسرتان در جریان درمان شما باشد تا دچار مشکل نشوید.

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس خوب هستند؟

تمرینات کگل به تقویت عضلات کف لگن و بهبود ارگاسم کمک می کنند ولی نمی توانند بیماری عدم دخول را در زنان درمان کنند. برای درمان این عارضه باید rf واژن یا تزریق بوتاکس را انجام دهید.

خشکی واژن در زنان یائسه می تواند علت واژینیسم باشد؟

خشکی و آتروفی واژن به خصوص در زنان یائسه باعث دردهای مقاربتی یا دیسپارونیا می شود. یعنی در این بانوان دخول انجام شده ولی کاملا دردناک است. اما خشکی نمی تواند علت عدم دخول یا واژینیسموس باشد.

اگر شما هم سوالی درباره روش های درمان قطعی واژینیسموس در تهران دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید. در اسرع وقت همینجا به آنها پاسخ می دهیم.

۴/۵ - (۷ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *