مرکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران

مرکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران

یکی از عوامل مرگ و میر زنان و مردان سرطان های دستگاه تناسلی است. این نوع سرطانها اغلب ناشی از ابتلا به انواعی از ویروس به نام پاپیلومای انسانی یا HPV است. روشهای مختلفی برای پیشگیری از این سرطانها وجود دارد که تزریق واکسن گارداسیل یکی از آنها است. در این مقاله قصد داریم به همه چیز درباره واکسن گارداسیل و مراکز تزریق آن در تهران بپردازیم. برای دسترسی راحت و سریع به مطالب از فهرست زیر نیز استفاده کنید.

تیپ های پر خطر زگیل تناسلی

تیپ های مختلف زگیل تناسلی وجود دارد. بعضی از انواع ویروسهای پاپیلومای انسانی جزء تیپهای کم خطر هستند. مثل تیپهای ۶، ۱۱، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۵۳، ۵۴، ۶۱، ۷۲، ۷۳ و ۸۱ که عامل زگیل تناسلی هستند. تیپهای خطرناک زگیل تناسلی نیز شامل تیپهای ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹، ۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵۶، ۵۸، ۵۹، ۶۸ و ۶۹ است که عامل سرطان های ناحیه تناسلی، مقعد و گلو در زنان  مردان است.

راههای انتقال زگیل تناسلی

اغلب زگیل تناسلی و مقعدی از طریق تماس جنسی و یا رفتارهای پرخطر جنسی (شرکای متعدد جنسی) انتقال پیدا می کند. همچنین ممکن است تیپهای زگیل تناسلی از طریق زایمان، اپیلاسیون و لیزر غیر بهداشتی موهای زائد و یا استفاده از تیغ اصلاح مشترک با فرد آلوده انتقال پیدا کند. از جمله خطرات زگیل مقعدی و تناسلی در زنان ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان مقعد است.

راههای پیشگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی نباید از وسائل مشترک با فردآلوده استفاده کرد. همچنین می توانید با رعایت نکات زیر از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید:

  • داشتن رفتارهای جنسی سالم و پایبندی به مسائل اخلاقی
  • استفاده از کاندوم
  • عدم لیزر و اپیلاسیون در آرایشگاه ها و مراکز غیر بهداشتی

همچنین می توانید با تزریق واکسن گارداسیل خود را از ابتلا به تیپهای رایج پاپیلومای انسانی مصون نگه دارید.

راههای پیشگیری از زگیل تناسلی

واکسن گارداسیل  چیست؟

برای جلوگیری از سرطان های ناشی از تیپهای پرخطر HPV مثل سرطان حنجره، سرطان دهان، سرطان دهانه رحم و رحم، سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی مردان از واکسن گارداسیل استفاده می شود. واکسن گارداسیل فرد را در برابر تیپ ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ محافظت می کند. همچنین این واکسن برای پیشگیری از زگیل تناسلی تجویز می شود.

زمان تزریق واکسن گارداسیل

تزریق واکسن گارداسیل در سه نوبت انجام می شود. ۲ ماه بعد از تزریق نوبت اول می توانید نوبت دوم را تزریق کنید. آخرین و سومین نوبت تزریق واکسن گارداسیل نیز ۶ ماه بعد از تزریق نوبت اول است. اگر یکی از نوبت های تزریق را فراموش کنید، زمان تزریق نوبت فراموش شده، توسط پزشک تعیین خواهد شد.

شما می توانید جهت پیشگیری از زگیل تناسلی، اقدام به تزریق واکسن گارداسیل کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت واکسن و یا دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

سن مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل

بهترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل دوران نوجوانی است که سیستم ایمنی بدن افراد بسیار قوی است. زمان مناسب تزریق واکسن گارداسیل زمانی است که هنوز رابطه جنسی را فرد شروع نکرده است و احتمال عفونت بسیار پایین است. برای تزریق این واکسن، سنین ۹ تا ۳۰ سالگی برای مردان و زنان توصیه می شود. اما تزریق این واکسن برای زنان تا سنین ۴۵ سالگی هم اثربخش است.

نگهداری واکسن گارداسیل در خانه

نگهداری از واکسن گارداسیل به شرایط خاص دمایی نیاز دارد. به همین دلیل نمی توان این واکسن ها را در خانه نگه داشت. به همین دلیل واکسن گارداسیل در هلال احمر یا برخی از داروخانه ها موجود است. برای هر نوبت از تزریق می توانید این واکسن ها را از این مراکز دریافت و در مطب یا کلنیک تزریق کنید.

محل نگهداری واکسن گارداسیل

محل تزریق واکسن گارداسیل

پزشک در کلینیک یا مرکز تخصصی زگیل تناسلی زنان در تهران در هر بار تزریق ۰.۵ میلی لیتر (نیم سی سی) از واکسن را به زنان و مردان تزریق می کنند. یکی از مراکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران، مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور است که می توانید برای تزریق نوبت های واکسن خود به مطب ایشان مراجعه کنید.

برای اطلاع از هزینه واکسن گارداسیل و رزرو نوبت جهت تزریق می توانید با مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان با شماره تلفن ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس حاصل فرمایید.

نحوه تزریق واکسن گارداسیل

پزشکان بر اساس نوبت تزریق، واکسن گارداسیل را به عضلات ران یا بالای بازو تزریق می کنند. این واکسن به صورت زیر جلدی تزریق نمی شود. تزریق واکسن گارداسیل می تواند تا ۷۰ درصد از خطر ابتلا به زگیل تناسلی و سرطان دستگاه تناسلی بکاهد. اما تزریق واکسن نباید باعث غفلت خانم ها از انجام تست پاپ اسمیر سالانه شود.

تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا

در صورتی که به یکی از تیپ های HpV مبتلا شده باشید، تزریق واکسن گارداسیل تاثیری روی آن تیپ ندارد. اما می تواند در برابر سه تیپ دیگر شما را ایمن کند.

تزریق واکسن گارداسیل و بارداری

هر چند تزریق واکسن گارداسیل تاثیری بر جنین مادران باردار ندارد اما تزریق آن برای زنان باردار توصیه نمی شود. مادران باردار می توانند بعد از زایمان برای تزریق واکسن اقدام کنند. همچنین تزریق این واکسن نمی تواند موجب ناباروری در زنان یا مردان شود.

خرید واکسن گارداسیل ۹

واکسن ایرانی زگیل تناسلی (پاپیلوگارد) همانند واکسن های گارداسیل معمولی زنان و مردان را از ۴ تیپ ویروس زگیل تناسلی حفاظت می کنند. اما گارداسیل ۹ می تواند علاوه بر حفاظت در برابر این ۴ تیپ، فرد را از ۵ تیپ دیگر پاپیلومای انسانی مصون نگه دارد. متاسفانه این واکسن وارد ایران نشده است. توصیه می شود از تزریق واکسن های گارداسیل ۹ که در بازار با قیمت بالا فروخته می شود، خودداری کنید زیرا این داروها به صورت قاچاق وارد کشور شده و ممکن است فاسد شده باشند.

خرید واکسن گارداسیل 9

هزینه واکسن گارداسیل

خرید واکسن گارداسیل با بیمه امکان پذیر نیست و به دلیل وارداتی بودن این واکسن، قیمت واکسن گارداسیل زیاد است. هزینه ی واکسن گارداسیل بستگی به فاکتورهای متعددی دارد. مثلا حجم واردات واکسن، قیمت ارز، محل تهیه واکسن و … روی قیمت واکسن گارداسیل تاثیرگذار است.

در صورت خرید واکسن گارداسیل با دفترچه و یا خرید واکسن از هلال احمر می توانید با هزینه کمتری واکسن را تهیه کنید. جهت اطلاع از قیمت روز تزریق واکسن گارداسیل می توانید با مرکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران یا شهرستان ها و یا پزشکان و داروخانه ها تماس بگیرید.

شما می‌توانید جهت پیشگیری از زگیل تناسلی با تزریق واکسن گارداسیل به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات در مورد قیمت واکسن و یا دریافت نوبت با شماره ۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

در صورتی که سوال دیگری در مورد تزریق واکسن گارداسیل یا مراکز تزریق آن دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

۳.۳/۵ - (۲۹ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *