مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی زنان در تهران

مرکز-زگیل-تناسلی-زنان-در-تهران

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که در اثر آلودگی به ویروس اچ پی وی (HPV) یا پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. در این مقاله علاوه بر آشنایی با زگیل تناسلی در زنان، با یکی از بهترین مراکز تخصصی زگیل تناسلی در تهران آشنا خواهیم شد. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری جنسی و مسری است که در هر سنی می تواند در زنان و دختران بروز کند. ویروس اچ پی وی به دو نوع تقسیم بندی می شود:

اچ پی وی کم خطر: بیشتر زگیلهای تناسلی کم خطر و شامل تیپهای ۶، ۱۱، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۵۳، ۵۴، ۶۱، ۷۲، ۷۳ و ۸۱ هستند. تیپ ۶ و ۱۱ این نوع HPV عامل بروز ۹۰% از زگیلهای تناسلی است.

اچ پی وی پرخطر: تیپهای خطرناک ویروس اچ پی وی شامل انواع ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹، ۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵۶، ۵۸، ۵۹، ۶۸ و ۶۹ هستند. این ویروسها زگیل ایجاد نمی کنند ولی ریسک سرطان های دهانه رحم، مقعد، واژن و دهان را بالا می برد.

چه تیپهایی از زگیل تناسلی خطرناکند؟

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان، تیپ ۱۶ و ۱۸ در بین بقیه تیپهای اچ پی خطرناکتر بوده و عامل بیش از ۷۰% سرطان های ناشی از عفونت زگیل تناسلی هستند.

البته تیپ ۱۱ ویروسهای کم خطر هم می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سلولهای دهانه رحم شود اما ریسک ایجاد سرطان های پیشرفته را ندارد.

زگیل تناسلی در کدام قسمت رشد میکند؟

معمولا زگیلهای تناسلی روی دهانه رحم، واژن، لابیاها، مقعد، کشاله ران، دهان، لب، زبان یا گلوی شخص آلوده به این ویروس ایجاد می شوند.

رشد-زگیل-تناسلی-در-دهان

علائم زگیل تناسلی

علائم اولیه زگیل تناسلی ممکن است بعد از چند هفته تا چند ماه بعد از آلوده شدن به این ویروس ظاهر شوند. معمولا اچ پی وی در مراحل اولیه علائم ایجاد نمی کند (به جز تیپهایی که باعث زگیل تناسلی می شوند) ولی در صورت بروز علائم، نشانه های آن عبارتند از:

  • زائده های گل کلم مانند، برجسته و گوشتی به رنگ خاکستری، سفید، صورتی، قرمز یا قهوه ای
  • ایجاد برجستگی های ضخیم یا نرم و صاف، بزرگ یا کوچک، تکی یا دسته ای
  • درد و خارش
  • خونریزی حین رابطه جنسی (در تیپهایی که دهانه رحم را در گیر کرده اند)
  • لکه بینی بین دو پریود
  • ایجاد ترشحات مقعدی

به علاوه، علائم زگیل تناسلی از شدید تا خفیف متغیر هستند.

زگیل تناسلی با تبخال تناسلی چه تفاوتی دارد؟

تبخال تناسلی تاولهای آبکی هستند که در اثر ویروس هرپس ایجاد می شوند اما زگیل تناسلی در اثر ویروس پاپیلوما بروز می کند. مهمترین فرق تبخال و زگیل تناسلی عبارتند از:

  • برخلاف زگیل تناسلی، تبخال براحتی با داروهای ضدویروسی درمان می شود.
  • تبخال همیشه علائم دار می شود اما زگیل های تناسلی این طور نیستند.
  • علائم تبخال با زگیل متفاوت است و عوارض یکسانی ندارند.
  • تبخال تناسلی باعث ایجاد سرطان نمی شوند اما برخی از زگیل های تناسلی می توانند منجر به سرطان دهانه رحم در زنان شوند.

آیا تبخال تناسلی و زگیل تناسلی نشانه ایدز هستند؟

تبخال تناسلی و زگیل تناسلی در اثر ایدز ایجاد نمی شوند و ویروسهای این بیماری ها کاملا متفاوت هستند. اما ابتلا به این بیماریها نشانه ضعف سیستم ایمنی بدن است و فرد آلوده به ویروسهای هرپس یا پاپیلوما ممکن است در رابطه خود به ویروسهای دیگر مثل هپاتیت و HIV (ایدز) نیز مبتلا شده باشد.

تبخال-تناسلی-در-زنان

راه های انتقال زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است، بنابراین اصلی ترین راه انتقال زگیل تناسلی (حتی در بین افراد همجنسگرا) عبارتند از:

  • رابطه جنسی واژینالی
  • رابطه مقعدی
  • رابطه دهانی
  • تماس پوستی با نواحی زگیل دار فرد آلوده

البته استفاده از لباس زیر و ژیلت فرد آلوده به hpv هم از روشهای انتقال زگیل تناسلی است. مراجعه به مراکز لیزر موی زائد که از سری های یکبار مصرف استفاده نمی کنند هم می تواند باعث انتقال بیماری شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق لیزر موی زائد منتقل می شود؟

اگر با لیزرهای تماسی و بدون کشیدن سلفون روی سر تماسی لیزر، این کار را انجام دهید و قبل از شما فرد آلوده به این ویروس لیزر شده باشد، دچار اچ پی وی می شوید. در مورد لیزر بیکینی و HPV به نکات زیر توجه کنید:

  • لیزر موهای زائد در کسانی که قبلا زگیل تناسلی آنها کاملا درمان شده، باعث برگشت زگیلها نمی شود.
  • با ضدعفونی کردن سر دستگاه لیزر با الکل، ۲ ساعت طول می کشد تا ویروس پاپیلوما از بین برود.
  • اگر به زگیل تناسلی مبتلا هستید، بعد از دو هفته از ناپدید شدن کامل زگیل ها می توانید لیزر بیکینی را انجام دهید.
  • اگر زگیلها فعال باشند و لیزر کنید، تعدادشان بیشتر شده و به بقیه نواحی تناسلی پخش می شوند.

همانطور که از موارد بالا مشخص است بهتر است برای رفع موهای زائد به مراکزی مراجعه کنید که از سری های یکبارمصرف استفاده می کنند یا برای هر مراجعه کننده، روی پروب دستگاه سلفون جدید می کشند.

زگیل تناسلی با بوسیدن یا دست دادن منتقل می شود؟

روابط عادی (دست دادن، بوسیدن، …) یا استفاده از ظروف، حمام، استخر یا دستشویی مشترک با فرد آلوده باعث انتقال HPV نمی شود. پس نیازی نیست نگران این موارد باشید.

خطر انتقال زگیل تناسلی در چه کسانی بیشتر است؟

همانطور که بارها گفته شده، خانمهایی که شرکای جنسی متعددی دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به اچ پی وی هستند. اما تنها بحث ابتلا مهم نیست، چرا که در برخی افراد، شدت بیماری و عوارض آن هم بیشتر است. افراد زیر بیشتر از دیگران در معرض خطرات اچ پی وی پیشرفته هستند:

  • بیماران سرطانی یا تحت رادیوتراپی
  • کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند (افراد مبتلا به ایدز، بیماران پیوند عضو، …)
  • زنان سیگاری

این افراد بدلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف ممکن است در صورت ابتلا، اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند دچار سرطانهای مرتبط با hpv مخصوصا سرطان دهانه رحم شوند.

دختران هم دچار زگیل تناسلی می شوند؟

بله. تنها دلیل ابتلا به بیماری رابطه جنسی کامل نیست. روابط جنسی بدون دخول هم می تواند از طریق تماس پوست با پوست باعث انتقال ویروس شود. البته علت بروز زگیل تناسلی در دختران مجرد همیشه رابطه جنسی بدون دخول نیست؛ بلکه ابتلا به hpv می تواند به دلیل اپیلاسیون یا لیزر بیکینی در سالن های غیربهداشتی یا استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده به اچ پی وی باشد. البته داشتن رابطه دهانی با فرد آلوده به ویروس hpv نیز می تواند علت ایجاد زگیل تناسلی بدون رابطه در دختران باشد.

زگیل تناسلی و بارداری

زگیل تناسلی باعث نازایی در زنان نمی شود، مگر اینکه فرد دچار سرطان دهانه رحم شده باشد که باروری یا بارداری را سخت می کند.با اینحال حتما نیاز است قبل از اقدام به بارداری، تست پاپ اسمیر دهید تا پزشک از سلامت دهانه رحم مطمئن شود. زگیل تناسلی و درگیری دهانه رحم می تواند در هنگام زایمان (مخصوصا زایمان طبیعی) مشکل ساز باشد.

احتمال انتقال اچ پی وی به نوزاد یا جنین چقدر است؟

در حین زایمان طبیعی ممکن است اچ پی وی به نوزاد منتقل شود و باعث ایجاد مشکلات تنفسی در نوزاد شود. بنابراین بهتر است در صورت ابتلای شما، برای پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی عمل سزارین انجام شود. بعد از زایمان نیازی نیست نگران باشید و در دوره شیردهی نوزادان با خوردن شیر مادر آلوده دچار زگیل تناسلی نمی شوند.

نحوه تشخیص HPV در بارداری

تست HPV یا نمونه برداری و بیوپسی با کولپوسکوپی برای زنان باردار تجویز نمی شود، بلکه حین معاینه لگنی یا تست پاپ اسمیر سعی می کنیم مشکل آنها را تشخیص دهیم.

درمان زگیل تناسلی در بارداری ممکن است؟

درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری به بعد از زایمان موکول می شود. مگر اینکه زگیلها خیلی بزرگ باشند و برای زایمان دردسر ایجاد کنند. در این صورت با روشهای مختلف می توان این نوع زگیلها را در طول بارداری با استفاده از پلاسماتراپی برداشت.

عوارض زگیل تناسلی در زنان

آلودگی به تیپهای پرخطر hpv در بعضی خانمها باعث تغییرات پیش سرطانی یا سرطان در سلولهای دهانه رحم می شود. اگر جلوی پیشرفت سرطان را نگیرید، زگیل تناسلی می تواند کشنده باشد. چون سرطان دهانه رحم، دومین سرطان کشنده در زنان است. دیگر عوارض این بیماری عبارتند از:

  • سرطان واژن
  • سرطان مقعد
  •  سرطان دهان
  • سرطان گلو

سرطان-دستگاه-تناسلی-با-اچ-پی-وی-پر-خطر

خطرات زگیل تناسلی در بارداری

زگیلهای بزرگ تناسلی در زنان باردار بسته به محلی که در آن قرار گرفته اند، می توانند منجر به مشکلات زیر شوند:

  •   سوزش یا انسداد ادرار
  • کاهش خاصیت ارتجاعی واژن موقع زایمان طبیعی
  • خونریزی زگیلها موقع زایمان و پخش شدن عفونت اچ پی وی
  • زایمان زودرس
  • سزارین اجباری

موارد زیر به ندرت اتفاق می افتند، با اینحال نیاز است پزشک شما در دوران بارداری، مراقبتهای ویژه مخصوص زنان باردار مبتلا به hpv را برای شما انجام دهد.

خطرات زگیل مقعدی در زنان

برخی اوقات زگیلهای تناسلی ممکن است در خروجی مقعد یا در ابتدای آن بروز داشته باشند. اگر زگیلهای مقعدی از انواع پرخطر باشند احتمال بروز مشکلات زیر وجود دارد:

  • سرطان مقعد
  • سرایت ویروس به واژن
  • مشکلات هنگام دستشویی رفتن

زگیلهای مقعدی نیز مانند دیگر زگیلهای تناسلی نیاز به درمان صحیح و اصولی دارند تا از پراکنده شدن آنها جلوگیری به عمل آید.

زگیل مقعدی می تواند منجر به ایدز شود؟

زگیل تناسلی به خودی خود منجر به ایدز نمی شود. ویروس های این دو بیماری کاملا متفاوت هستند. آنچه مهم است این است که آیا فرد مبتلا به hpv به بیماریهای مقاربتی دیگر مثل ایدز هم مبتلا بوده یا نه. در این صورت نیاز است تست تشخیص ایدز و هپاتیت هم برای شما انجام شود، مخصوصا اگر رابطه جنسی بدون کاندوم داشته اید.

برای زگیل تناسلی چه دکتری باید رفت؟

اگر به دنبال دکتر زگیل تناسلی در تهران هستید، می توانید به دکتر پوست، متخصص زنان یا جراح عمومی مراجعه کنید. اما مراجعه به یک دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی گزینه بهتری برای خانم ها است. چون کلینیک اچ پی وی آنها مجهز به انواع آزمایشهای تشخیص سرطان دهانه رحم است. در واقع مهمترین مساله در افراد مبتلا به زگیل تناسلی این است که به کدام تیپهای این ویروس مبتلا شده اند و آیا دهانه رحم آنها هم درگیر شده است یا نه؟

برای همین نیاز است در کنار درمان زگیلهای پوستی، تست پاپ اسمیر و کولپوسکوپی هم برای شما انجام شود تا در صورت درگیری سلولهای دهانه رحم، پزشک برای درمان اصولی شما اقدام کند.

بهترین مرکز تخصصی درمان زگیل تناسلی در تهران

مطب دکتر فرخی پور یکی از مراکز تشخیص سرطان دهانه رحم در تهران است که به کمک تجهیزات این مرکز می توانید وضعیت دهانه رحم خود را چک کنید و به بهترین روشهای درمان زگیل تناسلی در تهران دسترسی داشته باشید.

برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی در تهران، شما هم می توانید از خدمات مرکز تخصصی زگیل تناسلی خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

روشهای تشخیص زگیل تناسلی

پزشکان به کمک روشهای زیر زگیل تناسلی را تشخیص می دهند:

۱. آزمایش اچ پی وی

این آزمایش برای تعیین نوع ویروس hpv تجویز می شود. تست hpv با آزمایش خون انجام نمی شود و برای تعیین نوع اچ پی وی باید از ترشحات واژن، ادرار یا بافت زگیل تناسلی بیمار نمونه برداری کرد.

کی جواب اچ پی وی حاضر است؟

ظرف ۷۲ ساعت بعد از آزمایش می توانید جواب آزمایش اچ پی وی را دریافت کنید.

تفسیر جواب آزمایش اچ پی وی

جواب آزمایش اچ پی وی اگر مثبت باشد، نشان می دهد که فرد به تیپهای پر خطر ویروس اچ پی وی آلوده است. در نتیجه تست، تیپهایی از ویروس که شما به آن مبتلا هستید هم مشخص خواهد شد.

۲. تست پاپ اسمیر

پاپ اسمیر برای بررسی وضعیت سلولهای سرویکس و علت بروز تغییرات آن انجام می شود. ممکن است علت این تغییرات عفونتهای واژینالی، سرطان دهانه رحم یا هر مورد دیگری باشد.

تست پاپ اسمیر درد دارد؟

تست پاپ اسمیر درد ندارد ولی بخاطر خراش های نمونه برداری (بیوپسی) ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید که خیلی زود برطرف می شود.

تفسیر جواب آزمایش پاپ اسمیر

پاپ اسمیر مثبت یعنی اینکه تغییراتی در دهانه رحم دیده شده، اما این به معنی سرطان سرویکس نیست. بلکه باید معاینات دقیقتری صورت بگیرد و علت تغییرات در دهانه رحم (دیسپلازی) بررسی شود. پاپ تست منفی هم نشان می دهد که سلولهای سرویکس عادی هستند و هیچ مشکلی ندارند.

علائم-سرطان-دهانه-رحم

۳. تست کولپوسکوپی

کولپوسکوپی یک روش بسیار دقیق برای تشخیص سرطان دهانه رحم یا مرحله پیشرفت آن است. این آزمایش هیچ عوارضی ندارد و در صورتی که نمونه گیری از دهانه رحم انجام شود، بیمار کمی دچار درد، کرامپ (گرفتگی) و لکه بینی می شود. کسانی این آزمایش را انجام می دهند که جواب تست hpv، پاپ اسمیر یا هر دو آنها مثبت شده باشد.

کولپوسکوپی درد دارد؟

تا زمانی که نیازی به بیوپسی نداشته باشید، تست کولپوسکوپی بدون درد است. در صورت بیوپسی نیز درد خاصی ندارد و نیازی به بیحسی موضعی نیست.

تفسیر جواب کولپوسکوپی

اگر جواب کولپوسکوپی برای اچ پی وی مثبت باشد، یعنی تغییراتی در دهانه رحم دیده شده است و باید چکاپهای دوره ای و درمانهای لازم را جهت پیشگیری از پیشرفت سرطان انجام دهید. جواب منفی هم نشان می دهد که دچار سرطان سا سلولهای پیش سرطانی نشده اید.

۴. تشخیص سرطان سرویکس در دختر مجرد

برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی در دختران باکره، تست کولپوسکوپی و پاپ اسمیر را نمی توان برای دختران انجام داد چون به پرده بکارت آسیب می زند. به جای آن از نمونه برداری ترشحات واژن استفاده می شود که آزمایش چندان دقیقی نیست، اما تنها راه ممکن است.

روشهای درمان زگیل تناسلی زنان در تهران

در مراکز تخصصی درمان زگیل تناسلی در تهران می توانید درمان قطعی زگیل تناسلی (ضایعات پوستی) را به روشهای زیر انجام دهید:

درمانهای دارویی

بهترین داروها برای از بین بردن زگیل تناسلی عبارتند از:

  • ایمیکویمود (آلدارا، زیکلارا)
  • پودوفیلین
  • پودوفیلوکس (کوندیلوکس)
  • تری کلرواستیک اسید (برای سوزاندن زگیلهای داخلی)
  • قرص AHCC برای درمان زگیل تناسلی تقویت سیستم ایمنی
  • سینکاتچینز (برای زگیلهای مقعد و اطراف آن)

مصرف این داروها ممکن است با عوارضی مثل تحریک پوستی، التهاب، درد، خارش، … همراه باشد. درمان با این روش چند ماه طول می کشد پس برای درمان سریعتر می توانید از روشهای دیگر استفاده کنید.

منجمد کردن یا کرایوتراپی

در این روش از گاز نیتروژن مایع برای فریز کردن زگیلهای سطح پوست و نابودی آنها استفاده می شود. احساس درد و تورم در ناحیه تحت درمان از عوارض فریز زگیل تناسلی هستند.

سوزاندن زگیلها

در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن و کشتن سلولهای زگیل تناسلی استفاده می شود. درد و سوزش در محل درمان از مهمترین عوارض بعد از سوزاندن زگیل تناسلی است که با کمپرس سرد یا مصرف داروهای مسکن بهبود می یابد.

لیزر زگیل تناسلی در تهران

برداشتن زگیل تناسلی خانم ها و آقایان بدون بازگشت با لیزر زگیل تناسلی یک روش سریع، قطعی، بدون درد و خونریزی برای درمان ضایعات زگیل است. درمان با این روش بدون نیاز به بیحسی انجام می شود. عوارض لیزر زگیل تناسلی عبارتند از: ایجاد اسکار، درد و سوزش در محل زگیلها.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی

پلاسما تراپی یک روش سریع، بدون درد، بدون عارضه و بدون ایجاد بخارات سمی است که با انرژی پلاسما سلولهای زگیل تناسلی را تخریب می کند. در این روش، برخلاف لیزر هیچ زخم و اسکاری ایجاد نمی شود و فقط بعد از درمان، جای زگیلها کمی پوسته پوسته و متورم می شود.

در واقع پلاسماتراپی جدیدترین روش درمان زگیل تناسلی در تهران است که به کمک آن می توان زگیلهای داخل واژن را هم از بین برد.

تکنیکهای جراحی

از روشهای مختلف جراحی مثل الکتروسرجری، جراحی با تیغ، … می توان برای برداشتن زگیلهای خیلی بزرگی که با روشهای دیگر درمان نمی شوند، استفاده کرد. برای درمان با این روش به بیحسی موضعی نیاز دارید.

درمان زگیل تناسلی خفیف

زگیل تناسلی خفیف به زگیلهای ریز و کم تعداد گفته می شود که درمان آنها آسانتر بوده و بیمار به تیپهایی هم مبتلا نیست که دهانه رحم را درگیر کرده باشند. با اینحال تا زمانی که روی پوستتان این زگیلها را دارید، خطر انتقال آنها به شریک جنسی تان هست و بعید نیست که سیستم ایمنی پارتنر شما ضعیف تر باشد همین تیپها هم باعث بیماری شدیدتری در او شوند. پس بهتر است هرچه زودتر با روشهای بالا برای درمان زگیل تناسلی خفیف اقدام کنید.

درمان قطعی اچ پی وی

به گفته خانم دکتر فرخی پور، هیچ روشی برای درمان صد در صد زگیل تناسلی وجود ندارد و تا زمانی که ویروس آن در بدنتان وجود دارد، احتمال عود زگیل ها هست. این ویروس فقط توسط سیستم ایمنی بدن ظرف چند ماه تا دو سال پاکسازی می شود و هیچ راهی برای درمان آن نیست. تمام روشهایی که در پزشکی استفاده می شود برای این است که بیماری را تحت کنترل درآوریم و با کمک به سیستم ایمنی بدن، بدن را در برابر ویروس تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه روشهای برداشتن زگیل تناسلی در زنان

علل-سرطان-دهانه-رحم

برای درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی در تهران، می توانید از خدمات مرکز تخصصی زگیل تناسلی خانم دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

روشهای پیشگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از زگیل تناسلی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • محدود کردن تعداد شرکای جنسی
  • استفاده از کاندوم موقع رابطه جنسی
  • نداشتن رابطه جنسی با فرد آلوده به ویروس اچ پی وی
  • زدن واکسن اچ پی وی که شما را در برابر تیپهای پر خطر این ویروس مقاوم می کند.

تزریق واکسن مهمترین روش پیشگیری از سرطان دهانه رحم است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

واکسن زگیل تناسلی

بهترین روش پیشگیری از سرطان دهانه رحم، واکسیناسیون در برابر تیپهای پر خطر اچ پی وی است. این واکسن ها در دو نوع زیر در ایران یافت می شوند:

گارداسیل: واکسن خارجی گارداسیل شما را در برابر ۴ تیپ زگیل تناسلی ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ محفاظت می کند.

پاپیلوگارد: این واکسن ایرانی است و در برابر تیپهای پر خطر ۱۶ و ۱۸ محافظت ایجاد می کند.

تزریق این واکسن ها با عوارضی مثل درد، تورم و التهاب همره است و تعداد کمی از افراد نیز ممکن است دچار واکنش های آلرژیک، غش، تب یا علائم غیرعادی دیگر شوند.

دوز تزریق واکسن زگیل تناسلی

دوز تزریق واکسن های گارداسیل به سن واکسیناسیون بستگی دارد و عبارت است از:

  • برای زیر ۱۲ سال: در دو نوبت با فاصله ۶ ماه تزریق می شود.
  • برای سنین بالای ۱۲ تا ۴۵ سال: در۳ دوز با فواصل ۲ ماه بعد از دوز اول و ۶ ماه بعد از دوز اول تزریق می شود.

واکسیناسیون-زگیل-تناسلی

واکسن پاپیلوگارد بهتر است یا گارداسیل؟

هر دو واکسن خوب هستند. فقط تفاوت آنها در این است که پاپیلوگارد (واکسن ایرانی) نسبت به واکسن گارداسیل تنها در برابر تیپ ۱۶ و ۱۸ مقاومت ایجاد می کند و تیپ ۶ و ۱۱ را پوشش نمی دهد. اما در عوض هزینه پاپیلوگارد کمتر از گارداسیل و قابل دسترس تر است. این واکسن ها را باید در مطب توسط پزشک زنان تزریق کنید.

بهترین مرکز تخصصی زگیل تناسلی زنان در تهران

مطب دکتر صفورا فرخی پور یکی از مراکز تخصصی زگیل تناسلی خانم ها در تهران است. در این مرکز می توانید از خدمات زیر بهره مند شوید:

  • واکسیناسیون زگیل تناسلی
  • انواع روشهای تشخیص زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم
  • جدیدترین روشهای درمان زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در تهران
  • برداشتن زگیل تناسلی با جدیدترین روش درمان که همان پلاسماجت است.

برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی در تهران، شما هم می توانید به مطب دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان مراجعه و از تجربه ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ درمان زگیل تناسلی

معمولا خانم ها در مورد زگیل تناسلی سوالات زیر را از خانم دکتر فرخی پور می پرسند:

برگشت زگیل بعد از درمان ممکن است؟

تا زمانی که ویروس hpv در بدن شما هست، زگیلها می توانند عود کنند و احتمال عود آنها در زنان سیگاری بیشتر است. همچنین درمان با روشهای لیزر و پلاسماتراپی می تواند درصد احتمال عود زگیل ها را کاهش دهد.

بعد از درمان زگیل تناسلی می توان باردار شد؟

بله. بعد از درمان می توانید بدون هیچ مشکلی باردار شوید.

بعد از درمان زگیل تناسلی میتوان رابطه داشت؟

رابطه جنسی بعد از درمان زگیل تناسلی را باید به زمانی موکول کنید که حداقل دو هفته از مشاهده آخرین زائده های پوستی hpv روی ناحیه تناسلی گذشته است.

هزینه درمان زگیل تناسلی چقدر است؟

هزینه درمان زگیل تناسلی بستگی به روش درمان و تعداد جلسات آن دارد. در بین روشهای درمان زگیل تناسلی، روشهای دارویی ارزانترین و درمان با لیزر از جمله گرانترین روشهای درمان است.

پلاسماتراپی بهتر است یا لیزر زگیلهای تناسلی؟

پلاسماتراپی زگیل تناسلی ارزانتر از لیزر است و درمان با این روش جای اسکار نمی دهد و بخارات سمی تولید نمی کند.

زدن واکسن اچ پی وی در بارداری خطرناک است؟

چون پاسخ ایمنی بدن شما به واکسن مشخص نیست، نباید در طول بارداری واکسن بزنید. اگر دوزهای یادآور شما به زمان بارداری تان خورده است، این دوز را بعد از زایمان تزریق کنید.

بعد از دریافت واکسن اچ پی وی کی می توانم باردار شوم؟

بهتر است مدتی بعد از زدن واکسن صبر کنید تا واکنش سیستم ایمنی بدنتان به واکسن معلوم شود. بعد از آن می توانید باردار شوید.

اگر شما هم سوالی درباره زگیل تناسلی و روشهای درمان آن دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله آنها را بپرسید.

۳.۷/۵ - (۷ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *