واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به hpv موثر است؟

تاثیر-واکسن-گارداسیل-در-درمان-اچ-پی-وی

زگیل تناسلی یکی از بیماریهای مقاربتی است که در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (ویروس HPV) ایجاد می شود. بعضی از تیپهای ویروس hpv خطرناک و سرطان زا هستند؛ ولی با واکسیناسیون می توان جلوی آلودگی به این تیپها را گرفت.
ولی آیا تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا به زگیل تناسلی تاثیری بر این بیماری دارد و لازم است تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به hpv را ادامه دهید یا نه. در این مقاله می توانید به این سوالات مهم را بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

تاثیر واکسن اچ پی وی بعد از ابتلا به آن

دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان، شروع یا ادامه تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا به این عفونت مقاربتی (منتقله ی جنسی) را به بیماران و شریک جنسی آنها توصیه می کنند.چون فرد به تمام تیپهای پرخطر این ویروس آلوده نشده است و با تزریق واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا می تواند در برابر سایر تیپهای خطرناک ویروس اچ پی وی خود را محفاظت کند.
ضمن اینکه تزریق واکسن می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن و دفع ویروس از بدن بسیار کمک کند.

واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به hpv برای چه کسانی ضروری است؟

واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا به این ویروس به افراد زیر توصیه می شود:

  • زنانی که قبلا دچار HPV شده اند.
  • افرادی که جواب تست پاپ اسمیر آنها غیر عادی است.
  • زنانی که دچار تغییراتی در سلول های دهانه رحم (دیسپلازی) شده اند.
  • کسانی که تست HPV آنها منفی است و به تیپهای پر خطر هنوز آلوده نشده اند و از نظر جنسی فعال اند.

شما هم می توانید برای تزریق واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد به مطب دکتر صفورا فرخی پور، یکی از مراکز تزریق واکسن زگیل تناسلی در شمال تهران مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

مزایای واکسن اچ پی وی بعد از ابتلا به hpv

اگر به یکی از تیپ های پرخطر زگیل تناسلی دچار شده اید، باز هم می توانید با دریافت واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا به این عفونت همچنان از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • کاهش ریسک ابتلا به دیگر تیپهای پرخطر این ویروس
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم، سرطان دهان و سرطان مقعد
  • جلوگیری از پیشرفت ضایعات پیش سرطانی دهانه رحم
  • پیشگیری از ایجاد ضایعات زگیل تناسلی، زگیل دهانی و زگیل مقعدی به دلیل وجود تیپ های ۶ و ۱۱ اچ پی وی در واکسن گارداسیل

توجه: واکسن ایرانی پاپیلوگارد، شما را در برابر تیپهای کم خطر ۶ و ۱۱ که عامل اصلی بروز بیشتر زگیلهای تناسلی هستند، حفاظت نمی کند.

بیشتر بخوانید: مرکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران

واکسن-گارداسیل

تاثیر واکسن گارداسیل در درمان زگیل تناسلی

به گفته دکتر فرخی پور، تزریق واکسن گارداسیل نمی تواند به تنهایی عفونت اچ پی وی را درمان کند. چون اصولا این واکسن هم مثل بقیه ی واکسن ها جنبه ی درمانی ندارد. اما با این حال می تواند ایمنی بدن شما را در پاسخ به تیپهای پر خطر زگیل تناسلی بالا برده و مانع بروز عفونت اچ پی وی و عوارض آن می شود. همچنین تزریق گارداسیل بعد از ابتلا، با افزایش سطح ایمنی بدن باعث جلوگیری از عود مجدد ویروس در بدن شما خواهد شد.

تنها راه درمان عفونت اچ پی وی، پاکسازی ویروس با سیستم دفاعی بدن است. ولی نیاز است در کنار افزایش سیستم ایمنی بدن، برای کمک بدن به دفع ویروس از حذف زگیلهای پوستی شروع کنید و در کنار آنها با انجام کولپوسکوپی دوره ای دهانه رحم و درگیری سلولهای دهانه رحم را در دستور کار قرار دهید. شما برای از بین بردن زگیل تناسلی می توانید به یک مرکز تخصصی زگیل تناسلی زنان در تهران مراجعه و با استفاده از جدیدترین روشهای درمان زگیل تناسلی به سرعت این ضایعات پوستی را بردارید.

برای درمان زگیل تناسلی با جدیدترین متدها در تهران شما هم می توانید به مطب دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

درمان-زگیل-تناسلی-با-واکسن-گارداسیل

جمع بندی پایانی

واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به hpv می تواند به دو روش برای درمان عفونتهای ناشی از hpv موثر باشد:
۱- جلوگیری از آلودگی شما به دیگر تیپ های پر خطر این ویروس
۲- افزایش سیستم ایمنی بدن در قبال ویروس اچ پی وی که مانع از عود مجدد زگیل تناسلی و تغییرات دهانه رحم در فرد می شود.

بنابراین بعد از آلودگی به این ویروس همچنان دوزهای واکسن خود را ادامه دهید و اگر تا به حال اقدام به واکسیناسیون نکرده اید، حتما آن را شروع کنید. چون تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا به این ویروس تا حد زیادی می تواند ریسک ابتلا به سرطانهای دهانه رحم، مقعد، دهان و گلو را کاهش دهد.

پرسش و پاسخ درباره واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به HPV

درباره تزریق واکسن زگیل تناسلی بعد از ابتلا به اچ پی وی معمولا سوالات زیر پرسیده می شوند:

تفاوت واکسن گارداسیل ایرانی و خارجی چیست؟

از مهمترین تفاوت واکسن گارداسیل خارجی و ایرانی این است که واکسن گارداسیل خارجی در برابر تیپهای ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ ویروس hpv ایمنی ایجاد می کند. اما واکسن ایرانی زگیل تناسلی (پاپیلوگارد) فقط در برابر تیپهای ۱۶ و ۱۸ که بیشترین علت سرطان دهانه رحم در زنان هستند، شما را محافظت می کند. بهتر است بعد از ابتلا به HPV تزریق واکسن خارجی را انجام دهید.

تزریق واکسن اچ پی وی بعد از ابتلا برای چه کسانی ممنوع است؟

بانوانی که نمی توانند واکسن HPV بعد از ابتلا به این ویروس را دریافت کنند، عبارتند از : زنان مبتلا به نقص سیستم ایمنی (مثل ایدز)، زنان باردار یا شیرده و کسانی که آلرژی شدیدی به این واکسن دارند.

اگر شما هم سوالی درباره واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به hpv دارید، در بخش نظرات مقاله می توانید سوالات خود را بپرسید.

۳.۵/۵ - (۶ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *