واکسن گارداسیل کجا تزریق می شود؟ (نحوه تزریق گارداسیل)

نحوه تزریق گارداسیل

تیپهای خطرناک ویروس اچ پی وی (ویروس پاپیلومای انسانی) علت اصلی بروز زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در زنان است. با تزریق واکسن hpv یا همان گارداسیل می توانید از بروز این بیماری ها جلوگیری کنید. آمارها نشان می دهند که آمپول گارداسیل تا ۴۰% ریسک سرطان دهانه رحم را در زنان کاهش می دهد.
همچنین این واکسن۷۱ تا ۸۶ درصد احتمال ابتلا به زگیل تناسلی را در زنان جوان و نوجوان کمتر می کند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که در چه محلی آمپول گارداسیل تزریق می شود. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

انواع واکسن برای زگیل تناسلی

به گفته دکتر صفورا فرخی پور، جراح و متخصص زنان و زایمان، واکسن hpv انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها در برابر تیپ های خاصی از زگیل تناسلی شما را ایمن می کنند.  انواع گارداسیل عبارتند از:

واکسن دوگانه: این واکسن فقط در برابر تیپ های ۱۶ و ۱۸ ویروس اچ پی وی ایمنی ایجاد می کند. این دو تیپ علت بیشتر سرطانهای دهانه رحم، زگیلهای مقعدی هستند.

واکسن چهارگانه یا گارداسیل (Gardasil): این نوع از آمپول گارداسیل می تواند تا ۷۰% از سرطان دهانه رحم و تا ۹۰% از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کند. واکسن چهارگانه شما را در برابر تیپهای خطرناک ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ محافظت می کند.

واکسن نه گانه یا گارداسیل ۹: این واکسن بدن شما را در برابر ۹ گونه پر خطر ویروس پاپیلومای انسانی (تیپهای ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲ و ۵۸) واکسینه می کند.

بیشترین انواع واکسن گارداسیل در ایران، واکسن چهارگانه است و واکسن نه گانه به کشورمان وارد نمی شود. بهترین زمان تزریق این واکسن برای نوجوانان ۱۱ سال به بالا و قبل از اولین رابطه جنسی است. اما تا سن ۴۵ سالگی و بعد از شروع رابطه زناشویی هم می توانید این واکسن را بزنید.

علائم ویروس اچ پی وی1

شما هم می توانید برای پیشگیری از زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم، برای تزریق واکسن گارداسیل به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان در شمال تهران مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت واکسن و دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

محل تزریق آمپول گارداسیل

واکسن hpv را به صورت عضلانی به بالای بازو (عضله سرشانه) و یا به قسمت بالایی و خارجی ران پا تزریق می کنند. اما بهترین نحوه تزریق گارداسیل، تزریق به بازوی دستی باشد که کمتر از آن استفاده می کنید. مثلا اگر راست دست هستید، بهتر است واکسن به بازوی چپ تان تزریق شود.

نحوه تزریق آمپول گارداسیل هم به این صورت است که برای نوجوانان زیر ۱۵ سال دو دوز واکسن با فاصله ۶ تا ۱۲ ماه تزریق می شود. اما به افراد بالای ۱۵ سال باید ۳ دوز واکسن اچ پی وی زده شود. در بزرگسالان فاصله دوز دوم، ۲ ماه بعد از تزریق اول و دوز سوم هم ۶ ماه بعد از تزریق اول است.

تزریق واکسن گارداسیل در بارداری

به گفته خانم دکتر فرخی پور، نباید آمپول گارداسیل را در بارداری تزریق کنید. اگر قبل از بارداری اقدام به واکسیناسیون علیه اچ پی وی کرده اید، نگران تاخیر در تزریق واکسن گارداسیل تان نباشید. بعد از زایمان می توانید دوزهای یادآور واکسن hpv را در دوران شیردهی خود بدون هیچ مشکلی در مرکز تزریق واکسن گارداسیل در تهران بزنید.

ویروس اچ پی وی

شما هم می توانید برای تزریق واکسن گارداسیل خود به مطب خانم دکتر صفورا فرخی پور، متخصص و جراح زنان و زایمان که یکی از مراکز تزریق این واکسن در شمال تهران است، مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت واکسن و دریافت نوبت با شماره ۰۲۱۲۲۸۵۹۱۰۲ تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ درباره واکسن گارداسیل

سوالاتی را که خانم های زیادی در مورد آمپول گارداسیل از ما می پرسند، در ادامه به همراه پاسخ آنها آورده ایم:

زمان های تزریق واکسن گارداسیل کی است؟

بستگی به سن شما دارد که زیر ۱۵ سال باشید یا بالای ۱۵ سال. در این مورد در همین مقاله توضیح کامل داده ام. بعلاوه تزریق واکسن گارداسیل بعد از ابتلا به اچ پی وی موثر نیست. چون این واکسن باعث درمان بیماری نمی شود و فقط در پیشگیری از ابتلا موثر است.

آیا واکسن گارداسیل باعث نازایی میشود؟

خیر. نازایی یا مشکلات باروری از عوارض واکسن گارداسیل نیست. برعکس، این واکسن به جلوگیری از سرطان دهانه رحم و حفظ توانایی باروری خانمها کمک می کند.

زدن واکسن گارداسیل چه عوارضی دارد؟

شایع ترین عوارضی که در مراکز تزریق واکسن گارداسیل گزارش می کنند، معمولا درد یا تورم در محل تزریق، تب خفیف، سردرد، خستگی، حالت تهوع و دردهای عضلانی و مفصلی است که چیز جدی نیستند.

اگر شما هم درباره اینکه واکسن گارداسیل کجا تزریق می شود، سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات آنها را با ما در میان بگذارید.

۴.۱/۵ - (۲۲ امتیاز)
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *